فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است



اندروید از زمان ارائه خود تا به حال با پیشرفت زیادی همراه بوده است، اما با تکامل سالانه این پلتفرم، اندازه صفحه نمایش دستگاه های برتر اندرویدی نیز افزایش یافته اند. در این بخش از گوشی های با صفحه نمایش ۴ اینچی به ۴.۷ اینچی و سپس به دستگاه های ۵ اینچی رشد کردیم تا به تسلط کامل گجت های بزرگ در صفحه های موبایل دست یابیم. این ویژگی برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک اسمارت فون جمع و جور هستند قابل قبول نمی باشد، آن ها در پی دستگاهی هستند که بتوانند به راحتی با یک دست از آن استفاده نمایند و به سادگی آن را در جیب خود قرار دهند. چنین دستگاه هایی امروزه نیز وجود دارند، اما مجهز به سخت افزارهای کم قدرت تر نسبت به گوشی های بزرگ تر هستند. در اینجاست که گوشی Sony Xperia Z۱ Compact شروع به خودنمایی می کند، این گوشی نه تنها وعده ی فشرده بودن را داده، بلکه بر روی خود به اجرای بهترین سخت افزارهای پیشرفته اقدام کرده است.


هرچند در بازار خرید و فروش گوشی موبایل رشد قیمت ها بازار را به هم ریخته است و به گفته فعالان بازار، رکود گلوگاه بازار گوشی را به سختی می فشارد، اما با این وجود خبرهای رسیده حاکی از آن است که بازار بهاری گوشی موبایل، میزبان مدل های جدیدی بوده و همچنین مدل های جدیدتر در ماه یا در نهایت فصل آینده وارد بازار می شوند.

گوشی هایی جدید که مایه مباهات کمپانی های سازنده شان هستند و در مورد زمان رونمایی و عرضه و قیمت آنها اخبار زیادی به گوش رسیده است. البته این گوشی ها اکثرا در بازارهای جهانی معرفی و عرضه شده اند و تا عرضه رسمی آنها در بازار ایران زمانی در پیش است. اما بنا بر اعلام فعالان بازار تعدادی از این گوشی ها به طور مسافری یا از طرق دیگری وارد بازار شده و با قیمتی بالاتر از آنچه باید در اختیار علاقه مندان به این گوشی ها که یارای صبر کردن برای عرضه رسمی گوشی ها را ندارند قرار گرفته اند. با توجه به این موضوع در این بخش ما به معرفی اجمالی گوشی هایی که به تازگی وارد بازار ایران شده یا گوشی هایی که قرار است در ماه های آتی میهمان بازار ایران شوند می پردازیم. اگر به این موضوع علاقه مندید این گزارش را بخوانید:



زمانی می رسد که انسان از خودش می پرسد تاکنون چطور توانسته است بدون یک تبلت ۱۲ اینچ با قلم نوری دوام بیاورد و زندگی مجازی خود را مدیریت کند؟ تبلتی که صفحه نمایش بسیار باکیفیت دارد. این مساله زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که با تبلت بزرگ سامسونگ یعنی NotePRO آشنا شوید. این تبلت که عضو تقریبا جدیدی از خانواده Note سامسونگ است، نخستین فبلت هوشمند بسیار بزرگ سامسونگ به شمار می رود.

سامسونگ، تبلت NotePRO خود را با اندازه ۱۲.۲ اینچ طوری ساخته است که گویا یک کامپیوتر در دست خود گرفته اید. این فبلت مرز میان دنیای کامپیوتر و موبایل را در هم شکسته است. NotePRO اندرویدی است و ویژگی های جدیدی به خانواده Note اضافه کرده است.


دو حالت بیشتر ندارد، یا به فکر خرید آن هستیم یا یکی از این کوچک های باهوش را در جیبمان داریم. در واقع در دنیای امروز، زندگی بدون پدیده ای به نام تلفن هوشمند دشوار است. این فقط یک احساس و تصور بصری نیست، طبق یک بررسی ۷۴ درصد مردم اروپا یکی از بزرگ ترین ترس هایشان، گم شدن موبایل یا دم دست نبودن آن است.

گوشی های هوشمند در ده سال گذشته به طور فزاینده ای به محبوب ترین پدیده ها تبدیل شده اند و انتظار می رود این رشد شگفت آور که از مادربزرگ ها گرفته تا یک کودک چهار ساله را در برمی گیرد، به همین شکل ادامه پیدا کند. به لطف این ابزار های همه کاره، زندگی به طور غیرقابل تصوری آسان تر شده است و کارها با سرعت بیشتری انجام می شود. مثلا دیگر لازم نیست در طول روز ابزارهای مختلف را با خود حمل کنید، بلکه می توانید همه آنها را در تلفن همراه خود جای دهید؛ اما در کنار همه این خوبی ها آیا تا به حال فکر کرده اید این پدیده جهانی چه مصایبی را برای ما به همراه داشته است؟ در این گزارش به هفت تاثیر منفی تلفن های هوشمند بر زندگی پرداخته ایم.


اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند تمام عیار را دارید بهتر است قبل از اینکه تقویم از نیمه اردیبهشت ماه گذر کند، خرید خود را انجام دهید چراکه بنا بر گفته کارشناسان ممکن است قیمت ها از نیمه اردیبهشت ماه افزایش پیدا می کنند.

تقریبا می توان گفت بسیاری از تولیدکنندگان محصولات ارتباطیریال قهرمانان خود را در نمایشگاه CES۲۰۱۴ رو کردند حال در بازار با طیفی مواجهیم که جدای از بحث قیمت از بهترین امکانات بهره می برند.

Sony Xperia Z۲

یکی از بهترین های بازار نسل سوم سری Z شرکت سونی است. این گوشی هوشمند در حال حاضر از یکی از قوی ترین پردازنده طراحی شده برای دستگاه های موبایل، یعنی یک تراشه چهار هسته با قدرت پردازش ۲.۳ گیگاهرتز بهره می برد. اگرچه وزن ۱۶۳ گرمی این مدل کمی بیش از اندازه سنگین است اما کیفیت بالای صفحه نمایش آن لذتی را در کاربر بوجود می آورد که این سنگینی را از یاد خواهد برد.

در دنیای تکنولوژی باورهای نادرستی وجود دارند که به مرور زمان چنان قوی شده اند که شنونده آن را امری مسلم می داند.

این باورها سوءتفاهماتی را برای کاربران دنیای دیجیتال به وجود آورده که گاه حتی منجر به اختلال در امور روزمره آنان شده است. سراغ چند مورد از معروف ترین این شایعات رفته ایم.

به برق ماندن لپ تاپ از طول عمر باتری می کاهد

یک نگرانی عمومی وجود دارد که نشان می دهد بسیاری از کاربران فکر می کنند اگر لپ تاپ شان مدت ها به برق بماند باتری اش از بین می رود اما چنین چیزی درست نیست. حتی احتمالا بهتر است که همیشه به برق باشد تا اینکه هر بار به صفر برسد و دوباره آن را به برق بزنید. باور کنید که طول عمر باتری لپ تاپ به میزان اتصال آن به برق ربط ندارد.



جک ما، موسس علی بابا، از اولین کسانی محسوب می شود که وب سایت تجارت الکترونیک را در چین راه اندازی کرده است. این سایت اولین بار در سال ۱۹۹۵ به نام Chinapages.com کار خود را شروع کرد. هدف این سایت، بیان لیستی از شرکت های فعال تجاری بود. طی ۱۰ سال، جک ما، این سایت را به یکی از موفق ترین برند های بین المللی چینی تبدیل کرد. من چند هفته ای است در حال مطالعه تاریخچه علی بابا بودم، تا داستان به موفقیت رسیدن آنها را برای شما نیز بازگو کنم.

جذب افراد خارجی برای پیش بردن شرکت، بسیار مهم بود زیرا بر اساس گفته های "اریسمان" معاون بازاریابی علی بابا، در آن زمان، مردم چین تجربه مدیریتی بسیار کمی داشتند. علی بابا در بهترین زمان ممکن، به بازارهای جهانی راه پیدا کرد. این شرکت، بسیار هوشمندانه موقعیت بازار را تشخیص داد. در سال ۲۰۰۰، نفوذ اینترنت به چین تازه رشد پیدا کرده بود و حجم صادرات نیز با سرعت بالایی رو به افزایش بود. چین به تازگی به عنوان برترین تولید کننده جهان تبدیل شده بود. این به معنای رشد بالای تولید کنندگان ارزان قیمت و تهیه کنندگانی بود که به بازار چین( و سایر کشورهای در حال توسعه جنوب شرق آسیا) وارد شده بودند.