فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است


شرکت سونی عموما در ساخت گوشی های هوشمند که در جیب جا شوند و همه نیازهای کاربر را برآورده کنند، فعالیت می کند. اما این بار فبلتی با امکانات متوسط طراحی و عرضه کرده است که تا اندازه ای جای تعجب دارد.

سونی اکسپریا T۲ Ultra، صفحه نمایش ۶ اینچ IPS با رزولوشن ۷۲۰p دارد. این فبلت که در ردیف هوشمندهای رده متوسط دسته بندی می شود، پردازنده اسنپ دراگون ۴۰۰ با چهار تراشه Cortex A۷ دارد. دوربین T۲ Ultra، ۱۳ مگاپیکسل با حسگر Exmor RS و فلاش ال ای دی است.

از دیگر امکانات این فبلت باید به باتری آن اشاره کرد که ۳ هزار میلی آمپر ساعت است. اما چون صفحه نمایش T۲ کوچک است و رزولوشن پایینی دارد، میزان شارژدهی خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد.


هر دو شرکت کره ای سامسونگ و ال جی همیشه با یکدیگر رقابت داشته اند. اما این بار با هیجان و شدت بیشتری در تلاش برای داشتن جایگاه برتر در میان گوشی های اندروید هستند. به همین دلیل، باید بدانید پرچم داران هر دو کمپانی از نظر ویژگی و امکانات بسیار شبیه هم هستند. تنها تفاوت بارز آنها، زمان عرضه آنها است که در این مورد بسیار اهمیت دارد. همین مساله، رقابت گوشی های برتر این دو شرکت را جذاب تر کرده است.

طراحی

از نظر طراحی، سامسونگ گلکسی S۵ به جای اینکه یک گوشی کاملا جدید باشد، نسخه ارتقا یافته و اصلاح شده مدل پیش از خود است. صفحه نمایش، کمی بزرگ تر و ۵.۱ اینچ شده است. البته، ضدآب بودن گلکسی S۵ باعث شده است تا پورت هایی همچون میکرو یواس بی با پوشش جدید عایق بندی شوند. گوشی هوشمند گلکسی S۵ همچنین، به جای بدنه بسیار براق، بدنه چرم مانند دارد.



در اینجا شما را با هشت راه حل برای از بین بردن خش های کوچک روی صفحات نمایش و بدنه موبایل آشنا می کنیم. پیش از آغاز این مراحل تلفن همراه خود را خاموش کرده و در صورت امکان باتری آن را خارج کنید از احتمال آسیب دیدن دستگاه بر اثر تماس با مایعات جلوگیری کنید

۱ خمیردندان!

بله درست می بینید خمیردندان ( نه خمیردندان های ژله ای) می توانند در از بین بردن خش و خطوط موثر باشند. روش کار بدین گونه است:

یک مقدام کم از خمیردندان را روی یک تکه لباس یا پارچه کتان تمیز بمالید


سرعت رشد اندروید بسیار سریع است. یکی از عواملی که موجب چنین رشدی می شود تنوع و فراوانی محصولات قدرت گرفته از این سیستم عامل نسبت به دیگر رقبا است.

این سیستم عامل که نامی چون گوگل را پشت سر خود دارد با سخت افزارهای گوناگون همکاری داشته و طبیعی است که اینقدر متنوع باشد. البته این تنوع همیشه نکته مثبتی به حساب نمی آید، چراکه وقتی تعداد محصولات و مدل های آن زیاد شود پشتیبانی از آنها کار ساده ای نخواهد بود و این نکته یکی از مهم ترین برگ برنده های اپل است. پشتیبانی دقیق و طولانی مدت از محصولات باعث شده حس وفاداری شدیدی در خریداران این محصول نسبت به برندهایی مانند سونی و HTC وجود داشته باشد.

در چنین اوضاع و احوالی طبیعی است که بعد از گذشت چند سالی گوشی قدیمی شما از رده خارج می شود. سوال مهم اینجاست که با گوشی ها و تبلت های اندرویدی که از رده خارج شده چه می شود کرد.


در این آموزش نمی خواهم راجع به تمام تفاوت ها در امکانات دوربین های دیجیتال صحبت کنم یا به شما بگویم کدام مدل از بقیه مدل ها بهتر است (چرا که هر دوربین قابلیت های خاص خودش را دارد و این قابلیت ها هم با مرور زمان به سرعت تغییر می کنند) با این حال چند سوال و فاکتور وجود دارد که اگر بتوانید به درستی به این سوالات جواب دهید و فاکتور های مورد نیازتان را بدانید به راحتی می توانید بهترین دوربین مناسب خود را انتخاب کنید.

وقتی می خواهید یک دوربین دیجیتال انتخاب کنید چند فاکتور را باید در نظر داشته باشید، من همیشه به کسانی که در این زمینه از من کمک می خواهد این فاکتور ها را توضیح می دهم (در این آموزش ۹ فاکتور توضیح داده شده که لازم نیست همه آنها را به ترتیب رعایت کنید). خب، حالا بیایید به نکات لازم توجه در زمان خرید دوربین دیجیتال بپردازیم:


با اینکه سری Note، فبلت های سامسونگ را به شهرت جهانی و محبوبیت بسیار رساندند اما این بار این پادشاهی به هم ریخته است. نسل جدیدی به نام G Pro که پیش از این آن را آپتیموس می دانستیم به عنوان یکی از بهترین فبلت های کمپانی ال جی وارد این عرصه شد و امکانات بسیاری نیز داشت. اما به دلیل ضعف شرکت در بازاریابی برای این دستگاه نتوانست به آن جایگاهی که شایسته آن بود، برسد.

اکنون پس از یک سال، ال جی از اشتباهات گذشته خود درس گرفته است و فبلت جدید این خانواده را طوری طراحی و عرضه کرده است که ایرادات بردار بزرگ تر خود را نداشته باشد. فبلت G Pro ۲ ال جی ابزار و امکانات لازم برای برتر بودن و در مقام های بالا نشستن را دارد. سخت افزار دستگاه کاملا قدرتمند و پرسرعت است و صفحه نمایش آن علاوه بر کیفیت و وضوح بالا، حاشیه های باریکی دارد. از نظر نرم افزاری نیز در موقعیت خوبی قرار دارد.