فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

تابستان که از راه می رسد، خیلی از نواجوانان که سال گذشته درس هایشان را خوب خوانده اند، برای اولین بار قدم به دنیای موبایل داران می گذارند.

خرید اولین تلفن همراه از خیلی جهات یک چالش بزرگ است. چه برندی بخرم؟ چقدر امکانات لازم دارم؟ صفحه موبایلم چقدر بزرگ باشد و خلاصه خیلی پرسش های دیگری که می تواند لذت خرید را به عذابی بزرگ تبدیل کند، اما به نظر می رسد این روزها دغدغه بسیاری از خریداران گوشی، برند و قیمت محصول است. در این گزارش سعی داریم با معرفی چند مدل از برندهای متنوع راهنمایی تان کنیم تا بتوانید با سرمایه ای کمتر از ۵۰۰ هزار تومان، یک گوشی هوشمند با امکانات قابل قبول انتخاب کنید. البته توصیه ما این است که هنگام خرید یک گوشی هوشمند، تمرکز خود را بیشتر روی امکانات آن معطوف کنید؛ زیرا برند فقط نامی روی قاب تلفن شما خواهد بود و اطمینان داشته باشید اگر از گوشی خود بخوبی مراقبت کنید، هرگز دچار مشکل نخواهید شد.

ال جی، اپتیموس L۳ E۴۳۵

برخلاف بسیاری از گوشی ها L۳ با فرم ساده و وزن ۱۱۰ گرمی خودش قابلیت به کار بردن دو سیمکارت به طور همزمان را در فهرست امکانات خود جای داده است. اندازه صفحه نمایش این مدل ۲/۳ اینچ بوده و از ورژن بلوتوث ۳ بهره می برد. با وجود چهار گیگابایت حافظه داخلی، کاربر فقط به ۶/۱ گیگابایت آن دسترسی دارد، اما از طرفی می تواند با نصب کارت حافظه تا حجم ۳۲ گیگابایت نیاز خود برطرف کند. دوربین این دستگاه قدرتی برابر با ۱۵/۳ مگاپیکسل دارد، اما نداشتن دوربین جلو نقطه ضعف بزرگی است که این تلفن از آن رنج می برد.

سیستم عامل L۳ نسخه ۲/۱/۴جیلی بین اندروید است که جدیدترین نسخه این سیستم عامل است و از این نظر یک برگ برنده محسوب می شود. پردازنده این دستگاه یک گیگاهرتز بوده و باتری لیتیومی آن ۱۵۴۰ میلی آمپر انرژی را در خود ذخیره می کند. این مشخصات در کنار صفحه نمایش ۲/۳ اینچی از این تلفن یک کنسول بازی همراه خوب می سازد. این گوشی که در رنگ بندی های سفید، نقره ای و مشکی عرضه می شود، قیمتی حدود ۴۰۴ هزار تومان دارد.

سونی اکسپریا تیپو

اول از هرچیز باید گفت طراحی این گوشی ۹۹ گرمی از نقاط مثبت آن به حساب می آید. مالتی تاچ XPERIA TIPO فقط از دو انگشت به صورت همزمان پشتیبانی می کند که در این زمینه نتوانسته بر رقیبانش غلبه کند. صفحه نمایش این اسمارت فون مانند بسیاری از همگروهی های خود در خانواده اکسپریا، ضدخش است. حافظه داخلی این گوشی چهار گیگابایت بوده، اما فقط ۵/۲ گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار می گیرد، البته این موضوع با قابلیت نصب کارت حافظه MICRO SD تا حجم ۳۲ گیگابایت برطرف شده است.

بلوتوث این گوشی ۴۱۹ هزار تومانی ورژن ۱/۲ است و درون این گوشی یک سی پی یو ۸۰۰ مگاهرتزی تعبیه شده است. دوربین XPERIA TIPO وضوح ۱۵/۳ مگاپیکسل را تامین می کند، ولی مانند تلفن LG فاقد دوربین ثانویه است. سیستم عامل این دستگاه اندروید ۴/۰/۴یا همان ساندویچ بستنی است که از نسخه های جدید اندروید محسوب می شود. باتری لیتیومی این گوشی توانایی ذخیره سازی ۱۵۰۰ میلی آمپر انرژی را دارد که برای تلفنی با این ابعاد مناسب است. تنوع رنگ بندی تیپو شامل سفید، آبی، صورتی و مشکی است.

سامسونگ، گالکسی مینی ۲

بدون شک طرفداران پر و پا قرص سامسونگ انتظار امکانات کافی و پرکاربرد را از این کمپانی دارند، اما آیا واقعا این انتظارها در این مدل برآورده می شود؟ بهتر است نگاهی به ویژگی های این گوشی بیندازیم. فرم کلی این گوشی ساده و وزن آن ۱۰۵ گرم است. کیفیت صفحه نمایش این مدل۴۸۰ در۳۲۰ پیکسل است که در مجموع ۲۵۶هزار رنگ را نمایش می دهد. مانند بیشتر گوشی های هوشمند، گالکسی مینی ۲ تا چهار انگشت به صورت همزمان پشتیبانی می کند، اما در صفحه نمایش این گوشی از فناوری محافظ استفاده نشده است و همین موضوع یک ضعف برای این گوشی به حساب می آید. از نقاط قوت گالکسی مینی ۲ می توان به ورژن بلوتوث آن که نسخه سوم از این نسل است، اشاره کرد. دوربین نصب شده در پشت دستگاه کیفیتی معادل ۱۲/۳ مگاپیکسل دارد. متاسفانه در این مدل سامسونگ هم مثل ال جی و سونی دوربین دوم تعبیه نشده است. سیستم عاملی که شرکت سازنده برای این گوشی در نظر گرفته Ginger Bread (نان زنجبیلی) یا همان اندروید ۶/۳/۲ است که واقعا افسرده کننده است.

پردازشگر موجود برای این گوشی ۸۰۰ مگاهرتز بوده که مثل تیپوی سونی باید گفت برای این رده ضعیف محسوب می شود.

باتری لیتیومی، ۲ GALAXY MINI ، ۱۳۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و میزان زمان شارژ این گوشی از نقاط مثبت آن است. این گوشی را می توانید با پرداخت ۴۷۹ هزار تومان صاحب شوید.

هوآوی Y۳۰۰

هوآوی؛ برندی تازه وارد در ایران. از لحاظ ابعادی، این گوشی هوشمند صفحه نمایشی به ابعاد چهار اینچ (ده سانتی متر) با وزن ۱۳۰ گرم دارد.

وضوح تصویر HUAWEI Y۳۰۰ ، ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل است که با توجه به قیمت ۴۶۵ هزار تومانی آن، یکی از نقاط مثبت این گوشی محسوب می شود. از دیگر مواردی که در ارتباط با این مدل می توان به آن اشاره کرد استفاده از فناوری مالتی تاچ در آن است. گرچه رقبای دیگر هم توانایی چند لمسی بودن صفحه را دارند، ولی نقطه تمایز این گوشی پشتیبانی از پنج انگشت به صورت همزمان است. صفحه نمایش این گوشی از جنسی خاص تولید شده که از خط افتادن روی صفحه نمایش جلوگیری می کند. کارت حافظه قابل نصب روی HUAWEI Y۳۰۰ تا ۳۲ گیگابایت ظرفیت دارد و حافظه داخلی دستگاه چهار گیگ است. در این بین نباید جایگاه رابط میان پردازنده و حافظه داخلی یا همان رم را فراموش کرد. رم این گوشی ۵۱۲ مگابایت است که با توجه به قیمتش مناسب به نظر می آید. این گوشی از ورژن دو بلوتوث پشتیبانی می کند که چندان جدید نیست و یکی از نقاط ضعف آن محسوب می شود. سیستم عاملی که شرکت سازنده برای این اسمارت فون در نظر گرفته اندروید ۱/۴ یا همان نسخه جیلی بین است. از دیگر نکاتی که نباید آن را از قلم بیندازیم دوربین پنج مگاپیکسلی این دستگاه است که به فلاش LED مجهز بوده و علاوه بر این امکانات یک دوربین ثانویه در جلوی دستگاه به چشم می خورد. در قلب تپنده این دستگاه پردازنده ای دو هسته ای با فرکانس یک گیگا هرتز قرار گرفته که می توان این موضوع را یکی از نقاط قوت HUAWEI Y۳۰۰ محسوب کرد. مدت زمان نگهداری باتری در حالت استندبای ۳۲۰ ساعت است، ولی در صورت مکالمه تا پنج ساعت قابلیت استفاده مداوم دارد.

جمع بندی

یکی از ملاک های مهم برای خرید گوشی وزن آن است. سنگینی بیش از حد می تواند دست کاربر را خسته کند که در این میان رتبه یکم از لحاظ وزن به اکسپریا تیپو اختصاص دارد.

یکی از معضلات کار با گوشی های هوشمند حالت لمسی آنهاست که از زمان ورود اولین اسمارت فون تاکنون نظاره گر پیشرفت چشمگیر این قابلیت بوده ایم. مسلما هوآوی با قابلیت مالتی تاچ تا پنج انگشت، رقبا را در این زمینه پشت سر گذاشته است. پرسرعت ترین نسخه بلوتوث از آن ال جی و سامسونگ بود و اگر برای شما کیفیت صفحه نمایش مهم است HUAWEI Y۳۰۰ با کیفیت صفحه نمایش ۸۰۰۴۸۰ پیکسل بالاترین کیفیت نسبت به دیگر تلفن ها را دارد.

علاوه بر این، داشتن دوربین دوم برای برقراری تماس تصویری یکی دیگر از مواردی است که در این بین فقط هوآوی از آن برخوردار بود. از نظر قدرت پردازشگر، ال جی و هوآوی در یک سطح قرار دارند. این موضوع در مورد سیستم عامل هم مصداق دارد، چرا که LG و HUAWEI بالاترین و به روزترین نسخه اندروید را دارند. در پایان اگر به رنگ بندی گوشی توجه خاصی نشان می دهید سامسونگ و سونی تنوع رنگ بیشتری به شما ارائه می کند.

روزنامه جام جم

برای خرید اینترنتی گوشی یا تبلت به فروشگاه زیر سر بزنید


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی