فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

«هندزفری» یکی از انواع هدست های موجود در بازار است که در اوایل قرن گذشته، توسط فردی آمریکایی به نام «ناثانی بالدوین» ساخته شد.

«بالدوین»، یک هدست پر از سیم را در آشپزخانه منزلش، برای نیروی دریایی آمریکا تولید کرد.

این هدفون اولیه، فقط به رادیو وصل می شد و انتقال صدا از آنها به خوبی و وضوح هدست های امروزی نبود. اما امروزه با رشد تکنولوژی شاهد عرضه نمونه های پیشرفته و گوناگون این کالا در برندهای متنوع هستیم و همچنین اکثر کاربران گوشی های موبایل در شرایطی مانند رانندگی، پیاده روی، سفر و... از این وسیله برای برقراری ارتباطات تلفنی استفاده می کنند.

با توجه به این موضوع رشد شدید تنوع در مدل و برند این کالا موضوع عجیبی نیست. موضوعی که منجر به سخت شدن انتخاب یک نمونه مناسب از میان هزاران نمونه در بازار شده است. اگر شما هم برای انتخاب این کالا با مشکل مواجهید این مطلب را بخوانید:

۱ برند مورد نظر را مشخص کنید: اگرچه اکثر گوشی هایی که دارای جک ۵/۳ هستند با اکثر هندزفری های موجود در بازار سازگارند، اما بهتر است هندزفریی خریداری کنید که برند آن با گوشی موبایلتان یکی باشد. چرا که ممکن است گاه عدم رعایت این موضوع در برخی موارد موجب بروز دردسرهایی برای کاربر شود یا اینکه کیفیتی در حدی که مورد انتظارتان است را دریافت نکنید. این موضوع از لحاظ زیبایی نیز مورد توجه است. تصورش را بکنید یک کاربر گوشی آی فون از هندزفری با برندی غیر از APPLE استفاده کند. اگر چه امکان مکالمه برایش فراهم است. اما از لحاظ زیبایی چندان خوشایند نیست.

۲ بودجه خود را مشخص کنید: مانند خرید هر کالای دیگری هنگام خرید هندزفری باید بودجه خود را مشخص کنید. خرید یک هندزفری ارزان و بی کیفیت ممکن است شما را به دردسر اندازد. پس بهتر است قبل از انتخاب و تعیین بودجه تحقیق کنید و نمونه ای که خرید آن به صرفه است را انتخاب کنید.

۳ بین نمونه های سیمی و بلوتوثی یکی را انتخاب کنید: با توجه به تنوع بالای انواع هندزفری باید بین این دو نمونه یکی را انتخاب کنید. برای افرادی که قصد ندارند هزینه زیادی صرف خرید کنند نمونه های سیمی و برای آنهایی که استفاده راحت تری را می خواهند نمونه های بلوتوثی پیشنهاد می شود. البته باید در نظر داشته باشید که هنگام خرید نمونه های بلوتوثی هم باید به برند توجه شود. چرا که برخی نمونه های ارزان قیمت برد کمی داشته و صدای بی کیفیت نیز پخش می کنند. در صورت خرید یک هندزفری سیمی هم باید توجه داشته باشید که نمونه ای خریداری کنید که سیم ضخیمی داشته باشد. زیرا سیم های ضخیم سخت تر خراب می شوند و عمر طولانی تری دارند همچنین سوکت اتصال به تلفن را با دقت چک کنید تا به خوبی با سیم ارتباط داشته باشد.

۴ به ظاهر هندزفری توجه کنید: از هدست (هندزفری) هایی استفاده کنید که درونشان یک لوله توخالی به کار رفته است. این هندزفری ها درست مانند هندزفری های معمولی هستند با این تفاوت که آن بخش از هندزفری که در مجاورت گوش قرار می گیرد از یک لوله توخالی که درون آن هیچ سیمی عبور داده نشده، تشکیل شده است. به این ترتیب صدا به طور مستقیم از هوای درون این لوله خالی و با ارتعاش مولکول های هوا به گوش شما می رسد و امواجی راکه به مغز می رسد کاهش می دهد.

۵ قبل از تحویل هندزفری از سلامت آن مطمئن شوید: حتما هندزفری را در هنگام خرید چک کنید تا هر دو گوشی آن سالم بوده و کیفیت صدا نیز شما را اذیت نکند. هندزفری هایی که کیفیت صدای خوبی ندارند صدای خفه و غیرواقعی را به گوش انسان می رساند و بعد از مدتی ممکن است آسیب های بدی به گوش برساند.

۶ هندزفری را از محل مطمئن و با گارانتی معتبر خریداری کنید: سعی کنید حتما هندزفری که خریداری می کنید گارانتی معتبری داشته باشد. خرید یک نمونه بدون گارانتی یا با گارانتی بدون نام و نشان می تواند موجبات دردسر کاربر را فراهم آورد. همچنین بهتر است هندزفری را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

روزنامه دنیای اقتصاد


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی