فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات



بالاخره سهامداران و اعضای هیئت مدیره کمپانی دل، راضی شدند در ازای دریافت ۲۴ میلیارد دلار از مایکل دل، این کمپانی را واگذار کرده و خصوصی کنند.

بعد از مدتها مدیران ارشد و سهامداران (منهای خود مایکل دل) موافقت کردند در ازای فروش کمپانی به مایکل دل موسس، رییس هیئت مدیره و مدیر اجرایی کمپانی شرایط را برای خصوصی کردن کامل این کمپانی فراهم سازند.

این معامله ۲۴.۹ میلیارد دلاری با همکاری شرکت سرمایه گذاری Silver Lake Partners صورت گرفت و عملیات نقل و انقال مالی با کمک شرکت سرمایه گذاری تا پایان فصل سوم مالی ۲۰۱۴ تکمیل خواهد شد.

بر این اساس ۱۳.۷۵ میلیارد دلار پول نقد از سوی مایکل دل به سهامداران تعریف شده، پرداخت می شود و سهامداران به ازای هر سهم ۰.۱۳ دلار دریافت خواهد کرد.(مبتنی بر قیمت کنونی سهام دربازار بورس)

مایکل دل در بیانیه ای گفت همچنان به تعهدات کمپانی به کاربران وفادار خواهد بود و تعهد به ادامه ابداعات و نوآوری های تکنولوژیکی می دهد.

الکس مندل، مدیر کمیته مخصوص تعیین ارزش فروش کمپانی و مسوول نقل و انتقالات مالی گفت بیش از یک سال است که تعیین و تخمین های مالی در یک فرایند و چارچوب رسمی انجام شده تا سهامداران به طور شفاف با قیمت بالا پول خود را دریافت کنند.

به گفته مایکل دل، قرار است فروش دل در بخش سرویس ها و خدمان آی تی به صورت end to end IT solution توسعه یافته و کسب و کار تبلت و پی سی افزایش یافته و بازارهای جدید آی تی در کنار مشتری مداری بیشتر دنبال شود.

ظاهرا مایکل دل از نوسانات بازار بورس بعد از هر تصمیم شاکی بوده و با خصوصی کردن کامل کمپانی، می تواند نوسانات بازار بورس و فشار سهامداران را برای همیشه تمام شده فرض کند و بدین ترتیب با خیال راحت تریف کمپانی که خود موسس اش بوده را هدایت کند.

در حال حاضر کمپانی دل سومین تولید کننده پی سی جهان با درآمدی معادل ۵۶ میلیارد دلار است.

سهام دل بعد از انتشار این خبر به ۱۳.۸۵ دلار در هر سهم تنزل کرد.

منبع: اسلش گی یر

نظرات (۱)

۱۹ آبان ۹۲ ، ۲۳:۱۸ علیــــ ـرضا
جالب بود.
بروزم با پادکست افکت و صدا
تبادل لینک ؟
پاسخ:
لینک شدید لینک کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی