فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

حق دارید از افتادن در دام هکرها وحشت داشته باشید یا دست و دلتان بلرزد برای استفاده از رمز اینترنتی، اما مگر می شود در این دنیای تازه، فقط به خاطر ترسی که در وجودمان داریم، از چنین موهبتی بی بهره بمانیم؟ این هفت نکته قرار است به شما کمک کند تا این ترس را از میان بردارید و به کاربری خوش حساب و شجاع برای بانک خود تبدیل شوید...

۱. از هر دستگاهی که جلوی روی شما قرار می دهند، برای پرداخت قبض هایتان استفاده نکنید. بهتر است کافی نت ها را نیز در این میان درنظر بگیرید، مگر آنکه تا هفت جد و آباد صاحب کافی نت را بشناسید. به هر حال برای خرید دفترچه کنکورهای مختلف یا پرداخت قبض هایتان ممکن است گذرتان به آنجا بیفتد اما توصیه ما این است که فقط از یارانه ای برای پرداخت استفاده کنید که مالک آن خودتان هستید.


۲. از صفحه کلید های مجازی که در سایت های بانکی وجو دارد، استفاده کنید و رمز عبور خود را مستقیم وارد نکنید.

۳. سایت های معتبر پس از ورود به بخش پرداخت، شما را به صفحه یکی از بانک های کشور منتقل می کنند اما برای آنکه از صحت این صفحه مطمئن شوید، حتما باید بدانید که روی دستگاه موردنظر فایروال های لازم نصب شده اند و آنتی ویروس دستگاه نیز به روز است.

۴. رمزهای عبور اینترنتی، شبیه به رمزهای عبور ۴ رقمی هستند و می توان با استفاده از آنها حساب کاربری را خالی کرد. پس درنظر داشته باشید که این رمز عبور را نیز به افراد آشنا ندهید و مانند یک وسیله شخصی مثل مسواک، فقط خودتان از آن استفاده کنید. دقت کنید که رمز عبور خود را در کنار کارت بانکی هم قرار ندهید.

۵. سایت هایی همچون گوگل، یاهو یا حتی شبکه های اجتماعی از شما رمز عبور بانکی نمی خواهند. پس خام نشوید و پس از ورود به این صفحات از کارت بانکی خود مایه نگذارید.

۶. اگر سایتی بنرهای تبلیغاتی فراوان داشت، دلیلی ندارد حتما سایت معتبری باشد. برای آنکه از امنیت سایت مطلع شوید، پیش از وارد کردن اطلاعات بانکی تان، از اعتبار آن مطلع شوید. می توانید با مسئولان سایت تماس گرفته یا در جستجویی اینترنتی از صحت و سقم اطلاعات موجود در سایت مطلع شوید.

۷. در پاسخ به ایمیل های ناشناس، اطلاعات بانکی خود را لو ندهید. حتی بهتر است اطلاعات بانکی تان را به بهانه فراموشی رمز عبور، روی گوشی تان حفظ نکنید. رمزی را انتخاب کنید که برای خودتان آشناست اما کسی از آن خبر ندارد.

طرز تهیه رمز اینترنتی

به یکی از عابربانک های مربوط به بانکی بروید که کارت بانکی تان به آنجا تعلق دارد. لازم نیست حتما به همان شعبه ای مراجعه کنید که در آن حساب باز کرده اید. کارت خود را وارد دستگاه و همان رمز عبور ۴ رقمی را وارد کنید. از منوی پیش چشمتان، گزینه تغییر رمز اینترنتی را انتخاب و سپس عدد ۱۶ رقمی مربوط به رمز اینترنتی خود را وارد کنید. دقت کنید شماره شناسنامه یا شماره کارت ملی تان اصلا رمز عبور مناسبی محسوب نمی شود.

حالا می توانید از خرید اینترنتی یا پرداخت قبوض به صورت غیرحضوری لذت ببرید.

نکته انحرافی

شاید احساس می کنید باهوش هستید و می توانید اسم خودتان را به صورت انگلیسی درنظر بگیرید و از اعداد آن به عنوان پسورد استفاده کنید، اما باید بدانید که یکی از نخستین رمز عبورهایی که هکرهای فعال چک می کنند، اسم افراد یا اسامی اعضای خانواده او است. بهتر است رمز عبوری که معنای خاصی دارد، انتخاب نکنید. از اسم خودتان و خواهر و برادرتان فاصله گرفته و ترتیب اعداد را هم فراموش کنید. خوب نیست که از ۹ تا ۱ و ۱ تا ۹ به عنوان رمز عبور استفاده کنید و اصلا خوشایند نیست اگر رمز عبور شما اینقدر ساده و قابل حدس باشد. یکی دیگر از راه های معمول برای مراقبت از حساب بانکی این است که فقط یکی از کارت هایتان را به عنوان کارت اینترنتی استفاده کنید و بقیه کارت هایتان را در این مجموعه قرار ندهید. به این ترتیب هم می توانید از اینترنت استفاده کنید و هم آنکه داروندارتان را با یک رمز عبور حفاظت نمی کنید. می توانید مبلغی در حد استفاده روزمره در این کارت داشته باشید و برای خرید بلیت کنسرت و سینما یا برای پرداخت قبض هایتان از آن استفاده کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی