فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


Xiaomi یکی از بزرگ ترین برندهای تولیدکننده گوشی های موبایل هوشمند در کشور خودش یعنی چین است. البته در قاره آسیا نیز برند شناخته شده ای است. این شرکت، MIUI بسیار مشهور و کاربرپسند را برای اندرویدی ها تولید کرده است. اما تاج اصلی را باید به دلیل طراحی و تولید گوشی هوشمند Xiaomi Mi ۳ بر سر این شرکت گذاشت.

Xiaomi Mi ۳ یکی از بهترین و پرفروش ترین گوشی های هوشمند این شرکت است که یک پکیج کامل از امکانات و فناوری ها و تجربه استفاده پرسرعت از اندروید است. لانچر MIUI در گوشی های Xiaomi بسیار عالی کار می کنند. هرچه باشد هر دو محصول یک شرکت هستند و بسیار خوب می توانند همدیگر را درک کنند و با هم همکاری داشته باشند. با این لانچر می توانید بسیاری از قابلیت ها را در دسترس قرار دهید و برخی دیگر را مخفی کنید.

گوشی Mi ۳ تقریبا همه چیز دارد: بدنه یکپارچه از جنس پلی کربنات که طراحی زیبا دارد، صفحه نمایش ۵ اینچ IPS با رزولوشن ۱۰۸۰p، تراشه اسنپ دراگون ۸۰۰ با دو گیگابایت رم، دوربین ۱۳ مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری با کیفیت فول اچ دی و باتری بسیار بزرگ ۳۰۵۰ میلی آمپر ساعتی برای شارژدهی طولانی تر گوشی از جمله امکانات این گوشی چینی هستند.

با اینکه طراحی یکپارچه دستگاه به زیبایی بیشتر آن کمک شایانی می کند، اما این ایراد را دارد که نمی توان باتری آن را عوض کرد. در ضمن، از کارت حافظه میکرو اس دی هم پشتیبانی نمی کند که چندان خوب نیست. البته احتمال دارد در نسل های بعدی این مشکلات برطرف شوند اما در این مدل که معرفی می کنیم باید به همان حافظه داخلی گوشی بسنده کنید.

برای اینکه در مورد Xiaomi Mi ۳ بیشتر بدانیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

جعبه بسته بندی

گوشی Xiaomi Mi ۳ در یک بسته کاملا استاندارد و شبیه بقیه عرضه می شود که از کاغذ قابل بازیافت تولید شده است. درون این جعبه، علاوه بر خود گوشی، یک میکرو یواس بی، دوشاخه پریز دیواری ۱A و سوزن مخصوص باز کردن سینی سیم کارت وجود دارد.

البته لوازم جانبی دیگری همچون آداپتور شارژ EU، تبدیل شارژر یواس بی ماشین، قلم نوری، قاب های تاشو و ... نیز برای این گوشی وجود دارند که می توانید به صورت جداگانه خریداری کنید.

نگاه ۳۶۰ درجه به گوشی Xiaomi Mi ۳

اسمارت فون گوشی Xiaomi Mi ۳، حدود ۱۴۴۷۳.۶۸.۱ میلی متر اندازه و ۱۴۵ گرم وزن دارد. این اندازه دقیقا با گوشی هوشند اکسپریا Z۱ سونی برابر است. با این تفاوت که متاسفانه، Xiaomi Mi ۳ در اطراف نمایشگر خود حاشیه بیشتری دارد.

طراحی و کیفیت ساخت

Xiaomi Mi ۳، بدنه پلی کربناتی یکپارچه و بسیار شیک دارد. از نظر ظاهری می توان آن را به گوشی های نوکیا لومیا تشبیه کرد. با اینکه با این طراحی نمی توان به باتری بزرگ ۳۰۵۰ میلی آمپر ساعتی گوشی دسترسی داشت اما در دست گرفت آن آسان است و خیلی خود در دست می نشیند. جنس پلی کربنات استفاده شده نیز این مزیت را دارد موجب سبک شدن وزن دستگاه می شود و استفاده یک دستی آن را آسان می کند.

خوشبختانه قاب پشت گوشی، اثر انگشت و چربی را در خود نگه نمی دارد. به آسانی نیز قابل تمیز شدن است. حاشیه اطراف نمایشگر با اینکه بزرگ است اما همرنگ نمایشگر ساخته شده و به سختی می توانید تشخیص دهید صفحه نمایش کجا تمام می شود.

گوشی Xiaomi Mi ۳ مشابه پرچم داران بازار جهانی طراحی شده است. ظاهر آن زیبا و دوست داشتنی است. البته مزیت دیگری هم دارد و آن اینکه فقط به زیبایی آن توجه نشده است، بلکه کاربردی بودن آن نیز به خوبی لحاظ شده است.

پلی کربنات بدنه گوشی Xiaomi Mi ۳ از جنس خوبی انتخاب شده است و در نتیجه دوام و استحکام بسیار خوبی دارد. Mi ۳ فقط ۸ میلی متر ضخامت دارد و خیلی راحت در جیب جا می شود.

صفحه نمایش

گوشی Xiaomi Mi ۳، صفحه نمایش ۵ اینچ فول اچی از نوع IPS دارد. تراکم تصویر این نمایشگر ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ است. بعلاوه، با شیشه گوریلا گلاس ۳ هم پوشانده شده است که شیشه را ضدخش می کند. چیدمان زیرپیکسل های این صفحه نیز همان استاندارد RGB برای نمایشگرهای ال سی دی هستند.

نور و کنتراست صفحه نمایش خوب است. اما متاسفانه، کم کردن نور نمایشگر موجب می شود تا کنتراست تصویر نیز کم شود و تصویر تیره و تار نمایش داده شود. به طوری که وقتی نور را روی ۵۰ درصد تنظیم می کنیم بسیار کمتر از ۵۰ درصد دیده می شود که چندان خوشایند نیست.

متاسفانه، نور نمایشگر با نور پس زمینه هم خوانی و تناسب ندارد و این مساله را در بالای نمایشگر به خوبی می توان لمس کرد. هنگامی که یک صفحه سفید روی نمایشگر باز کنید، به خوبی می بینید که نور از قسمت بالا به سمت پایین صفحه کم می شود. البته اگر بخواهیم کمی بی تفاوت تر به این مساله نگاه کنیم، باید گفت ای مشکل فقط در صفحه های سفید یا توسی دیده می شوند و در بقیه موارد توفیری چندانی ایجاد نمی کند.

صفحه نمایش Xiaomi Mi ۳ زیر نور مستقیم آفتاب نیز چندان خوب ظاهر نشده است. به این مفهوم که در نور روز نمی توان به راحتی محتویات صفحه را مشاهده کرد.

Xiaomi برای خلوص و گرمای رنگ ها گزینه هایی برای تنظیم قرار داده است. به طور مثال، گزینه Glove از جمله این موارد است. اما فقط وقتی به آن نیاز دارید آن را فعال کنید زیرا به شدت باتری مصرف می کند.

گزینه ای هم برای جلوگیری از باز شدن ناگهانی قفل صفحه نمایش وجود دارد. یعنی وقتی گوشی در کیف یا جیبتان باشد دیگر نگران باز شدن قفل آن نخواهید بود. البته این گزینه نیز باتری بسیاری مصرف می کند.

عمر باتری

Xiaomi یک باتری بزرگ ۳۰۵۰ میلی آمپر ساعتی درون Mi ۳ قرار داده است که برای این گوشی ۵ اینچ بسیار مناسب است. این باتری تا ۶۶ ساعت استفاده را پاسخ گو است. با استفاده کم و محدود، مثلا یک ساعت مکالمه، مرور وب یا تماشای ویدئو در هر روز می توانید با یک بار شارژ تا سه روز گوشی را روشن نگه دارید.

رابط کاربری MIUI و سیستم عامل اندروید

گوشی Xiaomi Mi ۳، نسخه کیت کت (۴.۴.۲) اندروید را در خود دارد. رابط کاربری آن نیز نسخه ۵ MIUI است. رام های MIUI رادر دیگر گوشی های اندرویدی نیز می توان دید. این رابط در جماعت اندرویدی کاملا شناخته شده است.

Xiaomi رابط کاربری را کاملا شخصی سازی کرده و انواع امکانات و سرویس های گوگل رادر آن جای داده است. اما اپلیکیشن های بیشتر را می توانید از Mi Market نیز دریافت کنید.

گوشی Mi ۳ با سرویس های نصب شده به صورت پیش فرض عرضه می شود و به دانلو و نصب آنها نیازی نیست.

عملکرد

گوشی Xiaomi Mi ۳ با تراشه اسنپ دراگون ۸۰۰ و چهار هسته ۲.۳ گیگاهرتز Krait ۴۰۰ عرضه شده است. پردازنده گرافیکی این گوشی Adreno ۳۳۰ است و دو گیگابایت نیز رم دارد. نمایشگر گوشی Mi ۳ رزولوشن ۱۰۸۰p دارد که با گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۳ میلادی همانند سامسونگ گلکسی نوت ۳، ال جی G۲، سونی اکسپریا Z۱ و Oppo Find ۷a قابل مقایسه است.

در آزمایش نحوه عملکرد پردازنده این دستگاه، ابتدا قدرت پردازنده را بررسی کرده ایم. Xiaomi Mi ۳ از این لحاظ نمی تواند نظر کاربران را خیلی جلب کند. امابنچ مارک دیگری نیز به نام GeekBench ۳ صورت گرفته است که در زمینه عملکرد و سرعت اجرای اپلیکیشن های گوشی است.

گوشی Xiaomi Mi ۳ در تست AnTuTu نیز نتیجه بسیار بهتر از تست پردازنده داشت. این تست، سرعت پردازنده، پردازنده گرافیکی و رم دستگاه را مورد توجه قرار می دهد.

کیفیت صدا

Xiaomi Mi ۳ در زمینه کیفیت و بلندی صدا رقبای بسیار بهتری دارد. البته کیفیت آن بسیار خوب است و سیستم حذف نویز و افزایش کیفیت نیز دارد. کیفیت صدای آن را می توان با پرچم دارانی همانند سامسونگ گلکسی S۵ و اچ تی سی One (M۸) مقایسه کرد.

با همه اینها، نمی توان بلندی صدای گوشی Mi ۳ را در ردیف بهترین ها قرار داد. با وصل آن به آمپلی فایر میزان صدا همچنان پایین است و صدای استریو و فرکانس صداها نیز پایین هستند. البته با نصب هدفون، کیفیت صدا همچنان خوب و راضی کننده است.

دوربین ۱۳ مگاپیکسل

گوشی هوشمند Xiaomi Mi ۳ دوربین ۱۳ مگاپیکسل با فلاش دوگانه LED دارد که برای مکان های کم نور و تاریک بسیار کمک کننده است. رابط کاربری دوربین کاملا استاندارد است و همه امکانات در دو ستون در اطراف نمایشگر جمع شده اند. ستون سمت راست، گزینه های تنظیمات، شاتر دوربین و میان بر آلبوم عکس را در خود دارد.

در منوی تنظیمات، امکان تنظیمات دستی قابلیت هایی همچون HDR، فوکوس، تعادل نور سفید، میزان نوردهی، صحنه های مختلف و حسایت نوری (ISO) در اختیار کاربر قرار داده شده است. از دیگر ویژگی های دوربین می توان به ردیاب صورت، لرزش گیر تصویر و ... اشاره کرد.

دوربین Xiaomi Mi ۳ گاهی جزئیات را درست ثبت نمی کند. رنگ های عکس هابسیار زیاد و اغراق شده هستند و سیستم تنظیم سفیدی نور نیز بیشتر مواقع خاموش و غیرفعال است. اما با همه این ایرادها، کیفیت عکس ها بسیار خوب هستند.

گزینه ای برای عکاسی پانوراما (۳۶۰ درجه) نیز وجود دارد که می توانید در دو حالت عمودی عکس های پانوراما ثبت کنید. برای پرتره و منظره نیز می توان از حالت ۱۸۰ درجه استفاده کرد. البته چسباندن این عکس ها حدود یک دقیقه وقت می گیرد و در لحظه نمی توانید عکس واید خود را در اختیار داشته باشید. رزولوشن عکس های پرتره ۳۴۰۰۱۲۰۰ پیکسل و عکس های منظره ۴۰۰۰۷۰۰ پیکسل هستند.

هنگامی که عکس های پانورامیک به هم چسبیدند، کیفیت عکس ها کاهش می یابند و نور نیز به اندازه کافی نیست.

فیلم برداری

دوربین Xiaomi Mi ۳ قابلیت فیلم برداری با کیفیت فول اچ دی نیز دارد. رابط کاربری دوربین فیلم برداری همان رابط کاربری دوربین عکاسی است. این دوربین قابلیت فیلم برداری صحنه آهسته و تایم لَپس (گذشت زمان) نیز دارد. در حالت فیلم برداری قابلیت لرزش گیر تصویری نیز وجود دارد که برای داشتن ویدئوهای باکیفیت بسیار کاربردی است. بعلاوه، در حالت فیلم برداری می توان با کیفیت ۱۰ مگاپیکسل عکاسی نیز کرد.

Xiaomi Mi ۳ با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلم برداری می کند. ویدئوها با صدایی با نرخ بیت حدود ۱۵ مگابیت در ثانیه و ۹۶ کیلوبایت در ثانیه ضبط می شوند. سمپلینگ صدا نیز ۴۸ کیلوهرتز با دو کانال استریو است.

جزئیات در فیلم های این دوربین به خوبی دیده می شوند. نرخ فریم های ویدئوها ۲۹ فریم در ثانیه است. کنتراست و تعادل نور سفید در آنها بسیار عالی هستند و می توانید تصایور را با کیفیت و وضوح عالی تماشا کنید.

کلام آخر

Xiaomi Mi ۳ تقریبا همه امکاناتی که یک گوشی هوشمند باید داشته باشد رادارد. طراحی بدنه آن شیک و دوست داشتنی است و یکی از بهترین صفحه نمایش ها را دارد. تراشه پردازنده این دستگاه یکی از بهترین های بازار است و دوربین آن نیز با کیفیت عالی عکاسی و فیلم برداری می کند. کیفیت صدا خوب و قابل قبول است و رابط کاربری آن برای خود کمپانی سازنده و MIUI است. در ضمن اینکه با جدیدترین نسخه اندروید یعنی کیت کت عرضه شده است.

MIUI ROMs پیش از این در دیگر گوشی های اندرویدی استفاده شده بود و کاربران آن از ویژگی های خوب و کاربردی این لانچر به خوبی آگاه هستند.

در طول چند ماه گذشته، Xiaomi Mi ۳ حدود سه میلیون نسخه در چین، هنگ کنگ، تایوان و سنگاپور فروخته است. این گوشی به کشور هند نیز وارد شده است و هدف بعدی آن کشورهای اروپایی است. جالب است بدانید این گوشی در سه دقیقه نخست عرضه، بیش از ۲۲۰ هزار نسخه فروخت.

گوشی هوشمند Xiaomi Mi ۳ در دو نسخه ۱۶ و ۶۴ گیگابایت عرضه می شود. همان طور که گفتیم از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی نمی کند و نمی توان حافظه آن را ارتقا داد. تفاوت قیمت این دو نسخه ۵۰ دلار است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی