فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


درد دندان بسیار شدید است. دندان درد با خندیدن، اخم کردن، خوردن و آشامیدن و یا باز و بسته کردن فک تشدید می شود. گاهی دندان حتی با نفس کشیدن هم درد می گیرد زیرا هوای سرد وارد دهان می شود و به دندان خراب برخورد می کند و آخ! بنا به اظهار دکتر « فلیپ کورن » دندان درد ممکن است علامت چند چیز باشد. گاهی پولپ دندان و یا لثه، در اطراف دندان نیش، عفونی می شود. گاه دندان آسیا دچار پوسیدگی می گردد.

ممکن است یکی از دندان های دو پایه ترک خورده باشند. یا از کسی سیلی خورده باشید. گاهی ممکن است درد تنها در نتیجه ی تحریک دندان در اثر گیر کردن یک تکه غذا بین دو دندان ایجاد شده باشد.

درد دندان گاهی ناشی از مشکلات سینوس است. تنها دندان پزشک است که می تواند علت درد دندان را تشخیص دهد. اما تا رسیدن به مطب دندان پزشک با انجام اقدامات زیر می توانید از درد دندان بکاهید.

- دهان را بشویید

دهان را با آب ولرم (آبی که با دمای بدن هم دماست) با فشار بشویید. اگر علت دندان درد به گیر کردن تکه های غذا بین دندان ها مبوط شود، با این کار می توان خرده های غذا را خارج نمود و از درد دندان کاست.

- استفاده از نخ دندان

اگر درد دندان با شستشوی دهان برطرف نشد می توان به کمک نخ دندان پوسته های ذرت بو داده و یا تکه های گوشت باقیمانده بین دندان ها را از لابلای آن ها خارج کرد. این کار را به آرامی انجام دهید تا از زخم شدن لثه ها پیشگیری شود.

- شستشوی دهان با آب نمک

بعد از هر وعده غذا و نیز قبل از خواب یک قاشق نمک را در یک لیوان (به گنجایش 8 اونس یا 175گرم) آب ولرم حل کنید. دهان را از آب نمک پر کنید، محلول را خوب در دهان بچرخانید و سپس دهان را تخلیه کنید دوباره همین کار را تکرار نمایید.

- ماساژ با یخ

ماساژ دادن می تواند تا 50% باعث تخفیف درد دندان شود. یک تکه یخ را روی قسمت V شکل دست یعنی جایی که استخوان انگشت شست و اشاره تلاقی می کنند بمالید. یخ را به آرامی روی این نقطه به مدت 5تا7 دقیقه فشار دهید. یک محقق کانادایی به نام « رونالد ملزاک » به این نتیجه دست یافت که در 60 تا 90درصد افراد درد دندان با ماساژ یخ تسکین می یابند.

 این تحقیق نشان داد که تأثیر ماساژ یخ در تسکین درد دندان به این صورت است که پیام مالیدن یخ درست از همان مسیر عصبی که پیام درد دندان می گذرد عبور می کند. از آنجا که مسیر عصبی در هر لحظه قادر است تنها یک پیام را انتقال دهد پیام مربوط به مالیدن یخ بر پیام دندان درد غلبه کرده و خود از این مسیر عبور می کند.

- استفاده از روغن میخک

مردم سال هاست که از این داروی مجاز بدون نسخه برای تسکین درد دندان استفاده می کنند. روغن میخک در بیشتر داروخانه ها در شیشه های کوچک به فروش می رسد. یک قطره روغن میخک را روی دندانی که درد می کند. بچکانید و یا تکه پنبه ای را آغشته به روغن کنید و ن را مجاور دندانی که درد می کند بگذارید.

- نجوید

اگر علت دندان درد به ترک خوردن دندان مربوط می شود، سعی کنید هنگام خوردن از دندان های سمت مقابل که سالم هستند استفاده کنید. اگر دندان آسیب ندیده باشد، تنها استراحت دادن به آن ممکن است باعث بهبود و بازگشت آن به وضعیت اول گردد.

- مکیدن یخ

با دندان درست مثل یک عضو ضرب دیده و کبود شده برخورد نمایید. تکه یخی را روی دندان دردناک و یا روی گونه قرار دهید. این عمل را 3تا4بار در روز تکرار کنید و هر بار گذاشتن یخ بر روی دندان با گونه ی مجاور آن را آن را 15 دقیقه ادامه دهید.

- دهان را بسته نگه دارید

اگر ورود هوای سرد به دهان و برخورد آن با دندان موجب دندان درد می شود کافی است که با بسته نگه داشتن دهان مانع از ورود هوای سرد به داخل دهان شوید.

- و یا دهان را باز نگه دارید

گاهی دندان درد وقتی که فرد قادر نیست به درستی و به طور کامل عمل جویدن را انجام دهد، بروز می کند. در این قبیل موارد سعی کنید دهان را تا رسیدن به مطب پزشک حتی المقدور باز نگه دارید.

- مصرف آسپیرین

از روش قدیمی که آسپیرین را مستقیماً روی دندان دردناک می گذاشتند، استفاده نکنید. به جای این کار در صورت لزوم هر 4 تا 6 ساعت یک عدد آسپیرین مصرف نمایید.

- دهان را خنگ نگه دارید

سعی کنید دهان را حتی اگر گرما باعث تسکین درد می شود، خنک نگه دارید. زیرا اگر عفونتی وجود داشته باشد در اثر گرما پخش شده، حتی به خارج از دهان و فک انتقال می یابد و وضع را وخیم تر می سازد.

- به دندان های خود اهمیت بدهید و نسبت به آن ها حساس باشید

اگر لمس و دست زدن به دندان باعث شدت گرفتن درد دندان می شود نشانه ی آن است که دندان درد دارید ولی اگر تنها گرم یا سرد شدن دندان موجب بروز درد می شود بدان معناست که دندان حساس شده است. بیش از 40 میلیون آمریکایی دچار « حساسیت عاج دندان » می باشند و حساسیت وقتی آغاز می شود که عاج دندان که زیر مینای آن قرار گرفته در معرض هوا و غیره قرار گیرد. این حالت اکثراً در مرز لثه یعنی جایی که دندان به لثه متصل می شود.

 اتفاق می افتد. افزایش سن، نشست و تحلیل لثه، جراحی و مسواک زدن با شدت و با خمیردندان های قوی و مسواک های زبر موجب از بین رفتن مینا و بیرون آمدن عاج دندان می شوند گاهی پلاک دندان باعث خورده شدن مینا و بیرون آمدن عاج دندان می گردد.

منبع:راسخون


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی