فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

حمید عسگری

این هیجان انگیزترین کنسرتی بود که تجربه کرده ام! این اولین جمله ای بود که حمید عسکری در مورداولین شب از تور کنسرت آمریکا به ما گفت. نخستین اجرای حمید در شهر لس آنجلس و سالن پنج هزار نفره این شهر، یعنی همان سالن معروفی که هر سال مراسم اسکار در آن برگزار می شد، در میان استقبال بی نظیر ایرانیان مقیم آمریکا انجام شد.

حمید عسکری در گفت و گوی اختصاصی با تماشا که نیمه های شب پنجشنبه از طریق تلفن انجام شد از تجربه جدید خود در زمینه اجرا و همچنین محبت مردم و کارشکنی برخی افراد می گوید. این شما و این صحبت های جالب حمید عسکری ...

جو کنسرت لس آنجلس چطور بود؟ اینکه بعد از اجرا در برج میلاد در سالن اسکار اجرا کنی، قطعا تجربه متفاوتی است، از این تجربه برایمان بگو.

بدون تعارف و اغراق می گویم که این کنسرت، از زمانی که وارد موسیقی شده ام تا امروز، پرهیجان ترین اجرایی بوده که تجربه کرده ام. البته کنسرت های ایران هم هیجان زیادی دارد اما ایرانی های مقیم آمریکا آنقدر به ما لطف داشتند که یک شب غیرقابل تصور برایمان رقم خورد. جو سالن آنقدر خوب بود که ما هم هیجان زده شدیم و خیلی بیشتر از توانمان کار کردیم.

کنسرت را با چه آهنگی آغاز کردی؟

«عشق تو».

مردم این آهنگ را حفظ بودند؟

بله، مردم همه آهنگ ها را حفظ بودند، درست مثل عزیزانی که در کنسرت های ایران آهنگ ها را حفظ هستند و با ما همخوانی می کنند.

این میزان از استقبال را پیش بینی می کردی؟

راستش پیش بینی می کردیم که با چنین جو مثبتی روبرو شویم. من پیش از این هم تجربه اجرا در خارج از کشور را داشته ام و به لطف خدا همه این کنسرت ها با استقبال خوبی روبرو بوده و با جمعیت زیادی برگزارت شده است. قبل از برگزاری کنسرت به خودت هم گفتم که ایرانی ها انرژی مثبت فوق العاده ای دارند و به همین دلیل پیش بینی استقبال از اجرای لس آنجلس، کار سختی نبود. خوشبختانه همه چیز همانطور که فکر می کردم پیش رفت.

ایرانی های مقیم لس آنجلس انسان های واقعا مهربان و خوبی هستند و در مدت حضور در این شهر از هر لحاظ از ما حمایت کردند. البته کارشکنی هایی هم وجود داشت و یکسری کار عجیب و غریب انجام شد اما مردم از ما حمایت زیادی داشتند و باعث شدند تور کنسرت آمریکا را با یک خاطره شیرین آغاز کنیم.

به کارشکنی ها اشاره کردی، در این مورد بیشتر برایمان بگو.

عده ای از افراد که هویتشان هنوز هم برایمان نامشخص است فعالیت هایی داشتند و تلاش کردند جو شهر را نسبت به ما مسموم کنند اما خوشبختانه مردم به این مسائل توجهی نداشتندو با محبتی که داشتند از ما حمایت کردند.

حضار در سالن کدام آهنگ را بیش از بقیه دوست داشتند؟

تقریبا همه آهنگ ها را همراه با من می خواندند اما شاید برایت جالب باشد بدانی ما در این کنسرت، آهنگ «تلافی» را سه بار اجرا کردیم. آهنگ تلافی آهنگی است که یک مدت در کنسرت های ایران اجرا نمی کردیم ولی در کنسرت لس آنجلس با استقبال بی نظیری روبرو و به عنوان آهنگ شماره یک کنسرت مطرح شد.

کنسرت چقدر طول کشید؟

حدود سه ساعت و نیم.

با توجه به اینکه کنسرت های ایران نهایتا یک ساعت و نیم است، اجرای سه ساعته خسته ات نکرد؟

در طول اجرا احساس خستگی نکردم اما وقتی کنسرت به پایان رسید تازه خستگی اجرا را حس کردم. در این کنسرت ما تنظیم ها را طوری تغییر دادیم که انرژی کنسرت افزایش پدیا کند و انشاءالله بعد از این کنسرت های تهران و شهرستان را نیز با همین تنظیم ها اجرا خواهیم کرد.

این تغییری که در تنظیم آهنگ ها اتفاق افتاده باعث اکتیوتر شدن فضای کنسرت حمید عسکری می شود؟

بله، اجرای ما خیلی اکتیوتر از گذشته بود.


در مصاحبه قبلی گفتی که بعضی از نوازنده هایت آمریکایی هستند. روی استیج از نظر هماهنگی با این نوازنده ها مشکلی پیش نیامد؟

نوازنده هایی که در گروه ما حضور داشتند، در کار خود حرفه ای و مطرح بودند و اکثر آنها با نوازنده های مطرح دنیا همکاری داشتند. نیما وارسته به عنوان رهبر ارکستر توانست هماهنگی خوبی بین اعضای گروه برقرار کند. آنها نت را می شناختندو همه چیز خیلی خوب پیش رفت و توانستند ارتباط بسیار خوبی با موسیقی ایرانی برقرار کنند.

در این چند وقت که در شهر لس آنجلس حضور داشتی، از طرف تهیه کننده های فعال در موسیقی آنجا پیشنهادی برای اقامت و ادامه فعالیت موسیقی در آمریکا داشته ای یا نه؟

راستش سعی کردم طوری رفت و آمد داشته باشم که در محیط هایی که احتمال بیان چنین پیشنهادهایی وجود داشته باشد، قرار نگیرم. چند تماسی که برخی از افراد سعی کردند با اطرافیانم برقرار کنند از طرف من بی پاسخ ماند و مساله خاصی پیش نیامد و اصولا اجازه مطرح شدن چنین مباحثی را نداده ام.

اجرای بعدی ات در کدام شهر است؟

سن خوزه.

«شام ایرانی» چند روزی است که به بازار آمده. چی شد که مجاب شدی در این برنامه شرکت داشته باشی و محیط خصوصی منزلت را به نوعی عمومی کنی؟

واقعیتش این است که خودم هم نمی دانم چی شد که قبول کردم در این برنامه حضور داشته باشم. چند سالی بود که از کارهای تصویری دوری می کردم اما این بار به خاطر دوستی با آقای شایسته که چند سال مدیر برنامه های من بودند و با هم همکاری خوبی داشتیم و همینطور حضور دوست خوبم امیرحسین رستمی پذیرفتم که در «شام ایرانی» حضور داشته باشم. امیدوارم نتیجه کار خوب باشد.

روزنامه تماشا


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی