فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

دوربین عکاسی K ۰۱ پنتاکس با لنز قابل تعویض، مینیمال زیبایی است که توسط «مارک نیوسان» طراحی شده است. این دوربین باریک ترین لنز قابل تعویض جهان را دارد و در ردیف دوربین های عالی دسته بندی می شود. لنز این دوربین نیز از نوع ۴۰ میلی متری DA پنتاکس F۲.۸ XS unifocal است

طراحی

دوربین عکاسی K ۰۱ پنتاکس با بدنه آلومینیومی زیبا که با لاستیک باکیفیتی ترکیب شده است، لقب زیباترین طراحی دوربین دیجیتال کامپکت سیستم را به خود اختصاص داده است.

رنگ های مختلف این دوربین نیز مربوط به همین بخش لاستیکی آن است که از زرد و مشکی گرفته تا نقره ای و مشکی متفاوت است. این دوربین بدنه باریکی دارد و از نظر طراحی می توان آن را با دوربین هایی همچون X۱۰ فوجی فیلم یا D Lux ۵ لایکا مقایسه کرد. K ۰۱ حدود ۵۶۰ گرم وزن دارد که چندان سنگین نیست. در این دوربین نیز از پایه لنز معمول و رایج پنتاکس استفاده شده است. این پایه تقریبا همه انواع لنزهای موجود در این دسته که برای دوربین های SLR ساخته شده اند را پشتیبانی می کند.

از نظر طراحی، K ۰۱ به نوعی خیلی اسپرت ساخته شده است. ظاهر آن اصلا خشن نیست. همچنین روکشی لاستیکی با شیارهای موازی این دستگاه باعث می شود با اطمینان بالایی بتوانید دوربین را در دست بگیرید. خود بدنه جنسی آلومینیومی دارد که استحکام و دوام بالای آن را نشان می دهد. K ۰۱ دوربین نسبتا بزرگی است به طوری که از نظر ابعاد می توان آن را به دوربین DSLR مدل K ۵ از همین کمپانی مقایسه کرد.

تنظیمات

از قسمت بالا که به دوربین نگاه می کنیم، واقعا حس زیبایی شناختی را در ما تحریک می کند. کلید شاتر، اهرم پاور، پیچ تنظیم شوتینگ مودها، پیچ تنظیم دوم، کلید جبران نوردهی، کلیدهای سبز رنگ قابلیت های مختلف و قرمز رنگ ضبط ویدئو و کلید up برای بالا آوردن فلاش Pop up خیلی زیبا در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. به نظر می رسد که آقای «نیوسان» قصد تولید یک اثر هنری را داشته است. در کنار این کلیدها آداپتور hotshoe را نیز می توان پیدا کرد.

HDR حالتی است که دوربین با گرفتن سه عکس و قرار دادن آنها در کنار هم یک عکس عریض و واید تولید می کند

صفحه نمایش

صفحه نمایش K ۰۱ پنتاکس، ال سی دی ۳ اینچ ۹۲۱ هزار نقطه ای است که خاصیت ضد بازتاب دارد. این ویژگی برای مواقعی که زیر نور مستقیم آفتاب هستید بسیار به کار می آید زیرا نمایشگر خوانایی لازم را دارد.

کیفیت تصاویر این صفحه بسیار عالی است. تصاویر بسیار زنده و شفاف دیده می شوند و زاویه دید نمایشگر به معنای واقعی کلمه واید و عریض است. به ادعای خود پنتاکس، این صفه نمایش زاویه دید ۱۷۰ درجه دارد. ین نمایشگر به قدری خوب عمل می کند که به منظره یاب نوری نیازی نیست.

باتری

بر اساس گفته خود پنتاکس، باتری لیتیوم یونیD LI۹۰ دوربین K ۰۱، با استفاده ۵۰ درصدی از فلاش تا ۵۰۰ عکس و بدون ۵۴۰ عکس بدون استفاده از فلاش را پشتیبانی می کند. یا می توان گفت عمر آن تا ۳۲۰ دقیقه پخش ویدئو را پاسخگوست.

کیفیت تصویر

کیفیت عکس های دوربین بسیار زیبای K ۰۱ پنتاکس بسیار خوب هستند و در آن خبری از تیره و تار شدن عکس ها نیست. حسگر این دوربین ۱۶.۲۸ مگاپیکسل است و حساسیت نوری ۱۰۰ تا ۲۵ هزار و ۶۰۰ دارد. همچنین این دوربین قابلیت کاهش لرزش به نام پنتاکس SR دارد که همان طور که از نامش پیداست، برای داشتن عکس هایی بدون نویز با شفافیت بالا طراحی و ساخته شده است. این دوربین قابلیت گرفتن عکس در فرمت خام را دارد و در عکس های RAW و به خصوص در ایزوهای بالا، شفافیت خیلی بهتر از عکس های JPEG حفظ می شود.

این دوربین ابزار خلاقانه متعددی نیز دارد. از جمله باید به Bleach Bypass اشاره کرد که جلوه بصری دراماتیک به عکس های در حال حرکت می بخشد. یا می توان به Cross Process اشاره کرد که رنگ های غیرمعمول ایجاد می کند. همچنین می توان به ۱۹ فیلتر دیجیتال مجزا اشاره کرد

فیلم برداری

دوربین عکاسی K ۰۱ پنتاکس قابلیت فیلم برداری با کیفیت فول اچ دی و وضوح ۱۰۸۰۱۹۲۰ پیکسل دارد. کاربر می تواند با هر دو سرعت ۲۵ یا ۳۰ فریم در ثانیه با صدای استریو فیلم برداری کند. این دوربین یک موتور پردازشگر Prime M دارد که کمک می کند تا تصاویر به بهترین کیفیت ضبط شوند. با استفاده از پورت مینیHDMI نیز می توان عکس ها و فیلم های گرفته شده را روی تلویزیون های دیجیتال مشاهده کرد.فیلم های ضبط شده را نیز می توان روی کارت های حافظه SD/SDHC/SDXC ذخیره کرد.

کلام آخر

دوربین بسیار زیبای پنتاکس K ۰۱ با طراحی مینیمالیستی خود برای هر نوع کاربری مناسب است. بدنه این دوربین علاوه بر طراحی زیبا، استحکام و دوام بالایی نیز دارد. فقط کمی در دست سنگین به نظر می رسد. اما دستگیره ای که برای آن کار گذاشته شده است در دست گرفتنش را آسان کرده است.

K ۰۱، جزو دوربین های با لنز قابل تعویض و بدون آینه است. این دوربین حسگر تصویر APS C سیموس دارد که باعث می شود انتظارات ما از کیفیت عکس های آن بالا برود. امکانات و ویژگی هایی که این دوربین ارائه می دهد نیز کاملا حرفه ای هستند. K ۰۱ از همه لنزهای ساخته شده برای دوربین های DSLR پنتاکس نیز به دلیل پایه لنز K که به آن مجهز است، پشتیبانی می کند.


مجله اینترنتی برترینها

نظرات (۱)

سلام علیکم

پاسخ:
سلام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی