فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۴۱ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

پس از صفحه نمایش، کیبورد و در کل سخت افزار خارجی لپ تاپ ها، پورت های ارتباطی یکی از قابل مشاهده ترین بخش های کامپیوترهای همراه به حساب می آیند.

ضمن اینکه برخی از کاربران یا بهتر بگوییم اکثر خریداران لپ تاپ نسبت به پورت و امکانات ارتباطی حساسیت زیادی دارند و وجود برخی از پورت ها روی دستگاه برایشان اهمیت بسیاری دارد. اهمیت وجود پورت و امکانات ارتباطی در کامپیوترهای شخصی در حدی است که نبود برخی از پورت ها در یک دستگاه مقبول و مورد توجه کاربر منجر به عدم پذیرش دستگاه از جانب خریدار می شود.اما واقعا این پورت ها چه کاربردی دارند و وجودشان تا چه حد در لپ تاپ یا کامپیوترهای شخصی اهمیت دارد؟ چقدر از کاربران کامپیوتر های شخصی نسبت به کاربرد و قابلیت این پورت ها آگاهی کامل دارند؟ اینها سوالاتی هستند که بر پایه آن ما تصمیم به معرفی پورت های کامپیوتری گرفته ایم. اگر به این موضوع علاقه مندید این مطلب را بخوانید:


مسلما اگر بهینه سازی سایتتان برای شما اهمیت داشته باشد و بخواهید سایت شما به رنکینگ مناسبی برسد دور موارد زیر را باید خط بکشید. در اینجا می خواهیم به شما کمک کنیم تا به صورت درست از موتورهای جستو امتیاز بگیرید و سایت خود را ارتقا بدهید. استفاده از موارد ذکر شده در ادامه به راحتی ارزش سایت شما را زیر سوال می برد.

۱ سایت خود را مخفی کنید

یکی از این مواردی که در جهت عکس بهینه سازی سایت شما عمل می کند اینست که سایتی که به خوانندگانتان نمایش می دهید سایتی کاملا متفاوت از چیزی باشد که به روبات گوگل معرفی می کنید.



تا چند سال پیش نرم افزارهای مخصوص سرورهای اف .تی .پی به کاربران حرفه ای تعلق داشت، اما این روزها با گسترش روزافزون وبلاگ های شخصی و سایت های اینترنتی، بسیاری از کاربران با سرورهای اف .تی .پی سر و کار دارند و مشتریان نرم افزارهای مدیریت این سرورها نیز روز به روز بیشتر می شود.

به طور خلاصه قابلیت های ابزار کار با سرورهای اف .تی .پی عبارت است از:

ـ آپلود سریع و آسان یک یا چند فایل به طور همزمان روی سرور (سرور شما می تواند هر سیستم عامل اعم از ویندوز، لینوکس و... باشد)

ـ تغییر نام، تغییر سطوح دسترسی و تغییر در دیگر مشخصات فایل ها بدون نیاز به کدهای دستوری

ـ دانلود فایل با بالاترین سرعت و پشتیبانی از قابلیت دانلود ادامه فایل پس از ایجاد وقفه

ـ پشتیبانی از قابلیت انتقال فایل ها با حجم بیشتر از چهار گیگابایت


مشکلات این سیب گاز خورده

نسخه‌های جدید سیستم‌های‌عامل اغلب با مشکلاتی همراه است و حتی برخی امکانات جدید نارضایتی‌هایی را در میان کاربران به‌وجود می‌آورد. سیستم‌عامل آی‌.او‌.اس نیز از این قاعده مستثنا نیست و با انتشار نسخه 7 آن، نارضایتی‌هایی از سوی کاربران گزارش شده است. در این مقاله شما را با راهکار رفع برخی متداول‌ترین این مشکلات آشنا می‌کنیم.

غیرفعال کردن پارالکس

پارالکس (Parallax) از جمله افکت هایی است که در نسخه جدید آی .او .اس مشاهده می شود. با فعال بودن این قابلیت، زمانی که شما گوشی خود را تکان می دهید تصویر زمینه از آیکون های روی صفحه فاصله گرفته و گویی تصویر سه بعدی می شود. با حرکت گوشی به جهات مختلف آیکون ها نیز تغییر جهت می دهند و شما شاهد یک نمای سه بعدی هستید. این قابلیت جذابیت زیادی را برای بسیاری از کاربران همراه داشته است، اما برخی کاربران نیز آن را مایه دردسر و حتی سرگیجه دانسته اند و روش غیرفعال کردن آن را جستجو می کنند!


اگر قصد خرید یک تبلت خوب دارید و از نظر بودجه هم محدودیت ندارید، بهتر است در همان ابتدا، قید تبلت‌‌های کم کیفیت ارزان قیمت هفت اینچی را بزنید، زیرا هر چقدر خوب و با کیفیت باشند، نمی‌توانند جایگزین لپ‌تاپ شوند اما با صرف بودجه‌ای حدود یک میلیون و 800 هزار تا دو میلیون و 300 هزار تومان بدون شک می‌توانید صاحب وسیله‌ای شوید که می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ باشد.

تبلت هایی که قصد معرفی و مقایسه شان را داریم، جزو بهترین رایانه های لوحه ای بازار هستند. حتی بعضی از آنها به حدی خوب است که ممکن است پس از استفاده از آنها دیگر نتوانید با لپ تاپ های کلاسیک کار کنید.


سونی شرکتی است که مدیر سابق اپل، استیو جابز ارزش و احترام بسیاری برای آن قایل بود. اما به محض اینکه اپل نیز وارد عرصه تولید گوشی های موبایل شد، سونی (که در آن زمان با نام سونی اریکسون فعالیت می کرد) دیگر نتوانست در این عرصه عرض اندام کند. اما اکنون زمانی فرارسیده است که این شرکت ژاپنی سرانجام توانست خودش را به قدری بالا بکشد که اسمارت فون های آن در میان ۱۰ گوشی هوشمند برتر دنیا قرار بگیرند. گوشی های این کمپانی فناوری های متعددی دارند. از جمله گوشی های پرچم دار سونی باید به اکسپریا Z۱ اشاره کرد.

اکسپریا Z۱ یکی از بهترین اندرویدی های بازار است اما آیا در مقابل آی فون ۵ نیز حرفی برای گفتن دارد؟ سیستم عامل Z۱ آیا توان رقابت با iOS ۷ اپل را دارد؟ البته این را می دانیم که اندازه بزرگ تر و تازه وارد بودن اکسپریا Z۱ می توانند آن را یک قدم جلوتر از آی فون قرار دهند. برای اینکه واقعا بدانیم کدام یک از این هوشمندها بهتر از دیگری است، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


اینکه قرن بیستم میلادی شاهد پیشرفت های علمی و فناوری بسیاری بوده است کمی جای تامل دارد زیرا قرن ۲۱ یک پله جلوتر از آن ایستاده و مخترعین و دانشمندان این عصر محصولات جالب تری به دنیا عرضه کرده اند.

در دهه اخیر ما شاهد آی تیونز بودیم که انقلاب عظیمی در صنعت موسیقی به وجود آورد. یا باید به آی فون و گوشی های بلک بری اشاره کنیم که دنیای تلفن های همراه، ارتباطات از راه دور و رسانه ها را دگرگون کردند.

اما همه ماجرا به همین جا ختم نمی شود. ما از هم اکنون شاهد محصولاتی هستیم که رنگ تازه ای به زندگی آینده ما بخشیده اند.