فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات



تا چند سال پیش نرم افزارهای مخصوص سرورهای اف .تی .پی به کاربران حرفه ای تعلق داشت، اما این روزها با گسترش روزافزون وبلاگ های شخصی و سایت های اینترنتی، بسیاری از کاربران با سرورهای اف .تی .پی سر و کار دارند و مشتریان نرم افزارهای مدیریت این سرورها نیز روز به روز بیشتر می شود.

به طور خلاصه قابلیت های ابزار کار با سرورهای اف .تی .پی عبارت است از:

ـ آپلود سریع و آسان یک یا چند فایل به طور همزمان روی سرور (سرور شما می تواند هر سیستم عامل اعم از ویندوز، لینوکس و... باشد)

ـ تغییر نام، تغییر سطوح دسترسی و تغییر در دیگر مشخصات فایل ها بدون نیاز به کدهای دستوری

ـ دانلود فایل با بالاترین سرعت و پشتیبانی از قابلیت دانلود ادامه فایل پس از ایجاد وقفه

ـ پشتیبانی از قابلیت انتقال فایل ها با حجم بیشتر از چهار گیگابایت

ـ جستجو میان فایل های موجود در سرور و....

همان طور که اشاره کردیم یکی از مهم ترین ویژگی های اف .تی .پی، دانلود فایل از روی سرورها و آپلود فایل ها از روی رایانه شخصی است. از مهم ترین کارهایی که صاحب سایت یا وبلاگ انجام می دهند، آپلود محتوای جدید روی صفحات وب (همچون عکس، فیلم و موزیک) است. انتقال اطلاعات موردنظر توسط اف .تی .پی جزو ساده ترین و سریع ترین روش ها به شمار می رود.

فایل زیلا برای همه

اگر شما هم با سرورهای اف .تی .پی سر و کار دارید و به دنبال نرم افزاری قدرتمند با امکانات فراوان و سرعت بالا برای این کار می گردید FileZilla را به شما پیشنهاد می کنیم.

نرم افزار قدرتمند، متن باز و کاملا رایگان فایل زیلا را می توانید در همه سیستم های عامل ویندوز، لینوکس و مک استفاده کنید. این نرم افزار در دو نسخه کلاینت (سرویس گیرنده) و سرور (سرویس دهنده) طراحی شده و استفاده از هر دو نسخه نیز رایگان است.

کلاینت برای کاربران عادی

آپلود فایل روی سرور، تغییر فایل های موجود در سرور، تنظیم سطوح دسترسی مختلف برای کاربران، انتقال فایل ها میان پوشه هااز جمله امکاناتی است که هر کاربر از یک ابزار مدیریت اف .تی .پی انتظار دارد. این در حالی است که همه این امکانات به بهترین نحو در فایل زیلا پشتیبانی می شود.

روش کار آسان، پشتیبانی از پروتکل های انتقال فایل FTP, FTPS, SFTP، پشتیبانی از IPv۶، پشتیبانی از قابلیت انتقال از ادامه هنگام قطعی ارتباط و انتقال فایل های حجیم با حجم بیشتر از چهار گیگابایت، محیط کاربری تب، مجهز به فهرست بوکمارک، پشتیبانی از قابلیت کشیدن و رها کردن، برخورداری از قابلیت محــــــدودسازی سرعت انتقال اطلاعات، فیلترهای نام فایل، مقایسه پوشه ها، ویرایش فایل از راه دور، جستجو از راه دور در سرور و... از جمله ویژگی های نسخه کلاینت فایل زیلاست که در اختیار شما قرار می گیرد.

سرور برای حرفه ای ها

گاهی اوقات ممکن است کاربر یا سازمان قصد داشته باشد به تنهایی یک فایل سرور برای خود راه اندازی کند. این کار دردسرهای خود را دارد و یکی از راه های خلاصی از آن استفاده از نسخه سرور نرم افزار فایل زیلا است.

به کمک این نرم افزار می توانید براحتی سرور شخصی خود را راه اندازی کنید. کاربران در شبکه محلی یا دیگر شبکه ها نیز می توانند با وارد کردن اطلاعات سرور به آن متصل شده و از خدمات سرور شخصی شما استفاده کنند. به عنوان مثال، فرض کنید شرکت شما چند شعبه در نقاط مختلف کشور دارد و قصد دارید اطلاعاتی را روزانه در اختیار این شعب قرار داده و همچنین اطلاعاتی را نیز از این شعب دریافت کنید. شما می توانید بدون نیاز به سایت یا فضای میزبانی شرکت های ارائه کننده خدمات هاستینگ، با اتصال به اینترنت یا هر شبکه دیگری که همه شرکت های زیرمجموعه نیز به آن اتصال دارند، هارد دیسک رایانه خود را به فضای قابل دسترس توسط دیگران تبدیل کرده و با راه اندازی سرور خصوصی خود قابلیت دسترسی به فایل های ذخیره شده در سرور را در اختیار شرکت های زیرمجموعه قرار داده و اطلاعات موردنیاز از هر شرکت را نیز روی سرور خود دریافت کنید.

پروژه ای غیرانتفاعی

فایل زیلا، پروژه ای متن باز است و کاربران مختلفی از سراسر دنیا به انتشار نسخه های پایدار آن کمک می کنند. این نرم افزار امکانات بی شماری را در خود جای داده است و چنانچه شما نیز توان افزودن قابلیتی جدید به آن را داشته باشید، می توانید در این پروژه سهمی داشته باشید. اکنون فایل زیلا به بسیاری از زبان های دنیا ترجمه شده و فایل زبان فارسی این نرم افزار نیز با ۸۳ درصد پیشرفت در اختیار کاربران فارسی زبان قرار گرفته است.

چنانچه قصد دارید از هریک از نسخه های این نرم افزار استفاده کنید یا به جمع تیم توسعه دهندگان این نرم افزار محبوب و قدرتمند بپیوندید، می توانید به این لینک مراجعه کنید:

http: / / filezilla ـ project.org


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی