فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


مشکلات این سیب گاز خورده

نسخه‌های جدید سیستم‌های‌عامل اغلب با مشکلاتی همراه است و حتی برخی امکانات جدید نارضایتی‌هایی را در میان کاربران به‌وجود می‌آورد. سیستم‌عامل آی‌.او‌.اس نیز از این قاعده مستثنا نیست و با انتشار نسخه 7 آن، نارضایتی‌هایی از سوی کاربران گزارش شده است. در این مقاله شما را با راهکار رفع برخی متداول‌ترین این مشکلات آشنا می‌کنیم.

غیرفعال کردن پارالکس

پارالکس (Parallax) از جمله افکت هایی است که در نسخه جدید آی .او .اس مشاهده می شود. با فعال بودن این قابلیت، زمانی که شما گوشی خود را تکان می دهید تصویر زمینه از آیکون های روی صفحه فاصله گرفته و گویی تصویر سه بعدی می شود. با حرکت گوشی به جهات مختلف آیکون ها نیز تغییر جهت می دهند و شما شاهد یک نمای سه بعدی هستید. این قابلیت جذابیت زیادی را برای بسیاری از کاربران همراه داشته است، اما برخی کاربران نیز آن را مایه دردسر و حتی سرگیجه دانسته اند و روش غیرفعال کردن آن را جستجو می کنند!

اگر شما هم جزو این دسته از کاربران ناراضی هستید، می توانید با طی مراحل زیر این قابلیت را غیرفعال کنید:

از فهرست برنامه ها به Settings بروید و پس از ورود به بخش General، روی Accessibility فشار دهید. سرانجام کلید مقابل گزینه Reduce Motion را فعال کرده و به این ترتیب قابلیت پارالکس را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن مرکز کنترل

از دیگر ویژگی های افزوده شده به آی .او .اس 7، مرکز کنترل (Control Center) است. این ویژگی زمانی قابل مشاهده است که شما بخش پایینی تلفن همراه یا آیپد خود را به سمت بالا بکشید. با انجام این کار مرکز کنترل باز شده و براحتی می توانید به برخی تنظیمات سیستمی دسترسی داشته باشید. استفاده از این قابلیت در خیلی موارد سودمند است، اما گاهی اوقات ممکن است فعال بودن این گزینه دردسرساز شود. برای مثال فرض کنید در حال اجرای یک بازی هیجانی هستید و انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا می کشید! در این شرایط به جای آن که بازی آن طور که می خواهید پیش برود، مرکز کنترل به نمایش درمی آید و همه چیز به هم می خورد!

برای غیرفعال کردن این ویژگی باید این گونه عمل کنید:

پس از مراجعه به Settings به بخش Control Center بروید و کلید مقابل عبارت Access Within Apps را غیرفعال کنید.

با انجام این کار مرکز کنترل در برنامه ها و بازی های شما غیرفعال می شود، اما همچنان می توانید در صفحه اصلی یا صفحه قفل به استفاده از آن بپردازید.

افزایش زمان شارژ باتری

باز بودن پنهانی برنامه ها و به روزرسانی محتوای آنها از جمله امکانات دیگری است که در نسخه جدید در اختیار شما قرار می گیرد، اما این قابلیت موجب می شود شارژ باتری دستگاه شما بسرعت خالی شود. اگر با نصب نسخه جدید آی .او.اس دستگاه شما مصرف باتری اش بالا رفته و می خواهید علتش را بدانید، پیشنهاد می کنیم قابلیت تازه سازی نرم افزارهای پس زمینه را غیرفعال کنید (Background App Refresh) برای غیرفعال کردن این قابلیت باید به بخش General در Settings بروید و کلید مقابل Background App Refresh را به حالت غیرفعال تغییر وضعیت دهید.

اطلاع رسانی به سبک قدیم

مرکز اطلاع رسانی یا همان Notification Center از جمله بخش هایی است که همه کاربران آی .او.اس از آن استفاده می کنند. همان طور که می دانید چنانچه بالای صفحه را به سمت پایین بکشید، مرکز اطلاع رسانی فعال می شود و اطلاعات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. این قابلیت در نسخه جدید دستخوش تغییراتی شده و علاوه بر افزایش جذابیت های ظاهری آن امکاناتی همچون نمایش تقویم روزانه و خلاصه وضعیت آب و هوا در آن مشاهده می شود. اگر دوست دارید مرکز اطلاع رسانی را به شکل و شمایل قدیمی آن تغییر دهید باید به روش زیر عمل کنید:

ابتدا به Settings بروید و Notification Center را فشار دهید. در این مرحله می توانید با غیرفعال کردن برخی گزینه ها همچون Today View، Today Summary و Tomorrow Summary، شبیه سازی مرکز اطلاع رسانی را به نسخه های قدیمی آن آغاز کنید.

غیرفعال کردن به روزرسانی خودکار

به طور کلی انجام فعالیت های پنهانی برای بسیاری کاربران ناخوشایند است و قابلیت به روزرسانی خودکار برنامه ها به صورت پنهانی نیز از جمله این فرآیندهای ناخوشایند به شمار می رود. ویژگی به روزرسانی خودکار برنامه ها در آی .او .اس 7 موجب می شود آی تونز به طور خودکار فایل های به روزرسانی برنامه های نصب شده روی دستگاه شما را دانلود کرده و به صورت پنهانی عملیات به روزرسانی را روی آنها اجرا کند. چنانچه این قابلیت نارضایتی شما را نیز به همراه دارد می توانید با مراجعه به Settings و پس از آن مراجعه به بخش iTunes and App Store، گزینه Updates در بخش Automatic Downloads را به حالت غیرفعال تغییر وضعیت دهید.

نمایش نام کامل پیام دهندگان

در بخش پیام های آی .او .اس 7 (Messages) به طور پیش فرض نام کامل پیام دهنده به نمایش در نمی آید. این قابلیت زمانی مفید است که مخاطبان دفتر تلفن شما نام هایی طولانی داشته باشد؛ اما بدشانسی زمانی است که برخی مخاطبان شما دارای نام مشابهی باشند. در این شرایط تشخیص فرد پیام دهنده کمی دشوار است و راه حل خلاصی از بروز این مشکل نیز در قابلیت Short Name نهفته است.

برای اعمال تغییرات دلخواه در این قابلیت باید ضمن مراجعه به Settings، به بخش Mail, Contacts, Calendars بروید و در بخش Contacts روی Short Name فشار داده و حالت نمایش نام مخاطب را به یکی از گزینه های دلخواه تان تغییر دهید./ ضمیمه کلیک

روزنامه جام جم


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی