فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


هرکسی با خواندن اوصاف فلان تلفن همراه و تبلت جدید یا عینک گوگل و ساعت هوشمند سونی دوست دارد یکی از آنها را داشته باشد تا کیفیت زندگی با تکنولوژی را درک کند، اما نه تنها محدودیت بودجه ممکن است انتخاب های ما را محدود کند، بلکه همراه داشتن انواع و اقسام این ابزارها در جیب و کیف و کمر هم می تواند دست و پا گیر شود. این هفته راهنمای کوچکی به شما ارائه می کنیم که به تصمیم گیری تان در خرید این ابزارها کمک می کند:

۱.آیا این وسیله به درد من خواهد خورد؟

اولین و مهم ترین قدم این است که ببینید آیا وسیله ای که می خواهید بخرید برای شما مفید است یا نه؟! در مورد وسایل آشنا تصمیم گیری خیلی راحت تر است. مثلا شما می دانید به ام پی تری پلیر نیاز دارید یا نه، اما بعضی وقت ها با یک پدیده جدید روبرو می شویم که تابه حال معادل آن را ندیده بودیم. در این صورت ممکن است به آن احساس نیاز نکنیم، اما وقتی با کاربری آن آشنا می شویم دیگر نمی توانیم بدون آن وسیله کارهای روزمره خود را انجام دهیم

مثال بارز این حرف، خود تلفن های همراه است. هیچ کس قبل از عرضه تلفن های همراه به آنها احساس نیاز نمی کرد، اما حالا خیلی از ما نمی توانیم یک روز را بدون گوشی همراه خود سر کنیم. مثال دیگر، تکنولوژی لمسی است که ابتدا خیلی جدی گرفته نمی شد، اما حالا خیلی از کاربران دیگر با تلفن های غیرلمسی راحت نیستند.

در مورد ابزارهای جدید بهترین راه این است که مرور سایت های فناوری و تجربه های کاربران آن دستگاه را بخوانید و ویدئوهای مربوطه را تماشا کنید تا حس دقیق تری از تجربه کار با دستگاه به شما منتقل شود. در این حالت می توانید پی ببرید این وسیله تا چه حد کارهای شما را راحت تر خواهد کرد.

۲.من از این وسیله چه مشخصاتی می خواهم؟

حالا که تصمیم گرفتید ابزاری را بخرید، باید مشخصات فنی مورد نیازتان را هم تعیین کنید. در مورد تلفن همراه باید برای خودتان تعیین کنید که کیفیت دوربین تا چه حد برایتان مهم است. یا با چه ابعادی از صفحه نمایش راحت هستید، چه میزان قدرت پردازنده نیاز دارید و… اگر یک لپ تاپ برای وبگردی و کار با فایل های ورد و پاورپوینت می خواهید، دیگر نیازی نیست دنبال گزینه های گران و با مشخصات بالا بروید.

اگر تصوری از مشخصات لازم خود ندارید، بهتر است مقاله های سایت های مختلف را در مورد کالای مورد نظرتان بخوانید تا مثلا متوجه شویدNFC در تلفن های همراه چه کاربردی دارد یا امکان استفاده از آن در ایران چقدر است.

حداقل و حداکثر مشخصات مورد نظر خود را تعیین کنید تا در مراحل بعدی بتوانید بین گزینه های مختلف راحت تر انتخاب کنید.

۳.محدوده بودجه من چقدر است؟

از قدیم گفته اند هر چقدر پول بدهی همانقدر آش می خوری. شما می توانید با هزینه ای بین ۸۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون تومان یک لپ تاپ بخرید و هرچه پول بیشتری بدهید، امکانات بیشتری هم به دست می آورید اما باید محدوده ای برای بودجه خود مشخص کنید. سعی کنید نسبت هزینه و فایده را در نظر بگیرید. آیا ارزشش را دارد که برای تفاوت سی پی یو ۱.۲ با ۱.۴ در یک تلفن همراه ۳۰۰ هزار تومان بیشتر بدهید؟

۴.جستجوی کالاها

حالا که یک تصویر کلی از مشخصات و محدوده قیمت دارید، با استفاده از سرویس های جستجوی سایت های تخصصی مربوطه، دنبال کالاهای منطبق با خواست خود بگردید. بسیاری از سایت های ایرانی هم امکاناتی از قبیل جستجو براساس قیمت و مشخصات کالا دارند. از آن جمله می توان به سایت دیجی آنلاین digionline.ir( برای کالاهای دیجیتال) موبایل دات آی آر mobile.ir (برای گوشی ها) بازارbazar.ir (برای انواع کالاها) ایمالز emalls.ir (برای کالاهای دیجیتال) اشاره کرد. در بعضی از این سایت ها می توانید تفاوت قیمت یک کالا را در فروشگاه های مختلف ببینید و مقایسه کنید. بعد از بررسی فهرست کالاهای نزدیک به خواسته شما، تعدادی از آنها را که همخوانی بیشتری با معیارهایتان دارند برگزینید و به قدم بعدی بروید.

۵.خواندن مطالب مروری

درست است که مشخصات رسمی مثل سرعت پردازنده، میزان حافظه، اندازه، قیمت و... بسیار مهم هستند، اما همه چیز را در مورد کالای مورد نظر به شما نمی گویند. تجربه های کاربرانی که قبلا آن کالا را خریده اند بسیار مهم است چراکه شما را با زوایای پنهان آن گجت آشنا می کنند. من چند وقت پیش می خواستم یک مدل خاص از تلفن همراه را بخرم، اما با خواندن نظرات کاربران مختلف متوجه شدم این مدل، اشکالاتی در بلندگوها و کیفیت صدا دارد که بعد از مدتی آزاردهنده می شود و از خرید آن منصرف شدم.

بسیاری از سایت های معتبر مرور های خوبی برای ابزارهای دیجیتال می نویسند و بعضی از آنها هم جایی برای نظرات کاربران دارند. کافی است نام و مدل کالای مورد نظرتان را همراه با عباراتی مانند «بررسی» یا «هندز آن» (بررسی ویدئویی از تجربه کاربری) یا «آنباکس» (بررسی ویدئویی از باز کردن جعبه تا نگاه اجمالی به وسیله) یا «نظر کاربران» جستجو کنید. به نتایج خوبی خواهید رسید.

۶.انتخاب کالا و فروشگاه

حالا می توانید به راحتی کالای مورد نظرتان را انتخاب و با توجه به معتبر، ارزان فروش و در دسترس بودن فروشگاه و ارائه گارانتی، محل خرید خود را هم مشخص کنید. اگر یک فروشگاه اینترنتی را نمی شناسید و به آن اطمینان کافی ندارید، ریسک نکنید.

مبارک است، حالا که صاحب گجت جدیدتان شده اید، بهتر است قبل از هرکاری نگاهی به دفترچه راهنمای آن هم بیندازید تا نکات ایمنی ضروری از قلم نیفتند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی