فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


حدود یک سال از عرضه گوشی هوشمند Oppo Find ۵ گذشته است و این کمپانی، پرچم دار دیگری را روانه بازار کرده است. نام محصول جدید این کمپانی، Oppo Find ۷ است. این نخستین گوشی با نمایشگر ۵.۵ اینچ و رزولوشن Quad HD است. این کیفیت بسیار عالی است و باعث می شود کاربران بسیاری نظرشان به آن جلب شود. با این فناوری باید گفت، Oppo دو گوشی هوشمند بسیار خوب در کارنامه خود دارد. پیش از این نیز گوشی هوشمند Find ۷a با رزولوشن ۱۰۸۰p را عرضه کرده بود که قابلیت های قابل قبولی نیز داشت.

در این مطلب قرار است مدل Find ۷ را مورد بررسی قرار دهیم. همان طور که اشاره کردیم، صفحه نمایش این گوشی هوشمند Quad HD یعنی ۱۴۴۰۲۵۶۰ پیکسل است که کیفیت بسیار خوبی به شمار می رود. این گوشی نسبت به نسخه های پیش از خود بهبودهایی داشته است که از جمله باید به پردازده سریع تر، باتری بزرگ تر و حافظه بیشتر اشاره کرد. همین مشخصات باعث شده اند تا Find ۷ حدود یکصد دلار قیمت بالاتر از Find ۷a داشته باشد. ببینیم آیا این افزایش قیمت ارزشش را دارد؟

طراحی

گوشی Find ۷ طراحی ساده اما زیبایی دارد. البته این گوشی از جنس فلز و آلومینیوم ساخته نشده است و به پای گوشی هوشمندی همانند اچ تی سی One نمی رسد از بقیه نظرها با کیفیت و خوب است. بدنه از پلی کربنات ساخته شده است و نوار اطراف بدنه از جنس کروم هستند. البته حلقه اطراف دوربین و کلیدهای کناره های گوشی نیز کرومی هستند که به زیبایی بیشتر طراحی این گوشی کمک بسیاری کرده اند. قاب پشت بدنه بافت جالبی دارد که کمک می کند گوشی به راحتی از دست لیز نخورد.

Oppo Find ۷

اندازه این گوشی ۹.۲۷۵۱۵۲.۶ میلی متر است و حدود ۱۷۱ گرم وزن دارد. این اندازه کمی بزرگ است و شاید در دست نشستن گوشی را برای کاربر دشوار کند. باید بدانید Find ۷ از گلکسی S۵ سامسونگ و اچ تی سی One M۸ و حتی ال جی G۳ بدنه بزرگ تری دارد. این در حالی است که صفحه نمایش همه آنها یک اندازه هستند. هنگامی که آن را در کنار فبلت گلکسی Note ۳ قرار می دهید، متوجه خواهید شد Find ۷ حتی از آن هم بلندتر است. اما بدنه باریک تر دارد و در دست نشستن آن از فبلت ها راحت تر است.

در قاب جلوی گوشی، کلیدهای راهنما و ردیفی از LED های رنگی در قسمت پایین بدنه وجود دارد. وقتی از کنار به Find ۷ نگاه کنید، کلیدهای پاور در سمت چپ و کلیدهای کنترل صدا را در سمت راست گوشی مشاهده خواهید کرد.

صفحه نمایش

گوشی Oppo Find ۷، صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با فناوری IPS و رزولوشن Quad HD دارد. این رزولوشن ۱۴۴۰۲۵۶۰ پیکسل اندازه دارد. تراکم تصویر این نمایشگر نیز ۵۳۸ پیکسل در هر اینچ است. زاویه دید نمایشگر خوب و راضی کننده است. این میزان تراکم باعث می شود تا تصاویر بسیار خوب دیده شوند. به طور کلی می توان گفت این نمایشگر با کیفیت ۱۰۳۷۱K رنگ ها را نمایش می دهد که عالی است. اندازه نور سفید آن نیز ۶۵۰۰K است که در صدر برترین گوشی ها در این حوزه قرار می گیرد. این اعداد به این مفهوم هستند که رنگ های Find ۷ بسیار سرد هستند. البته گاهی سفیدی ها سایه ای از آبی در خورد دارد. این باعث می شود تا تصاویر گاهی بسیار بی روح دیده شوند.

Oppo Find ۷

بیشینه نور نمایشگر ۳۹۰ نیت است که چندان خوب نیست. زیر نور خورشید نیز خوانایی لازم را ندارد و موجب بازتاب نور می شود. در مورد صفحه نمایش، زاویه دید از همه بهتر است به طوری که از هر طرف به نمایشگر نگاه کنید، رنگ و نور آن خوب است.در ضمن، لمس پذیری نمایشگر نیز خوب است و حتی با دستکش هم می توانید کارهای خود را روی صفحه انجام دهید.

رابط کاربری و قابلیت ها

رابط کاربری Find ۷، ColorOS خود شرکت Oppo است. سیستم عامل آن نیز اندروید ۴.۳ (آب نبات ژله ای) است. رابط ColorOS رابطه بسیار خوبی میان قابلیت های گوشی و سخت افزار ایجاد می کند و می توانید به راحتی به بخش های مختلف دسترسی داشته باشید. با توجه به اندازه دستگاه، بسیار جالب است که با دوبار کلیک کردن روی نمایشگر می توانید آن را بیدار کنید.

رابط کاربری این گوشی هوشمند Oppo بر اساس لمس تعریف و طراحی شده است. دو قابلیت آن به صورت پیش فرض روی گوشی هستند. یکی از آنها این گونه است که وقتی صفحه نمایش قفل است، می توانید روی آن با دست ترسیم کنید. به طور مثال، می توانید حرف O را روی صفحه بکشید تا دوربین باز شود. این حرف، واژه میان بر دوربین گوشی است. یا می توانید حرف V را بکشید تا فلاش روشن شود. کاربر می تواند واژه های میان بر دیگری را نیز به سلیقه خود برای گوشی تعریف و از آنها استفاده کند. این میان برها می توانند برای باز کردن یک اپلیکیشن یا برقراری تماس با مخاطب خاص باشند. اما هیچ کدام از آنها هنگامی که نمایشگر قفل است کار نمی کنند. البته در نوار بالای رابط کاربری، پانلی به نام «اشاره» وجود دارد که برای دسترسی سریع به بخش های مختلف گوشی ایده های خوبی به کاربر می دهد.

Oppo Find ۷

آخرین و جالب ترین قابلیت این نسخه، مجموعه ای از تم های مختلف است که از طریق اپلیکشین داخلی، در دسترس کاربر قرار دارند. کاربر می تواند تم دلخواه برای صفحه اصلی نمایشگر و قفل صفحه نمایش را انتخاب کند. البته حضور ColorOS باعث نشده است تا قابلیت های دیگر حذف بشوند. اپلیکیشن های اصلی همچون شماره های تماس، تقویم، پیغام ها و ایمیل همچنان بر قوت خود باقی هستند. همه این موارد برای خود کمپانی Oppo هستند و طراحی ساده اما مدرن و عملکرد استاندارد دارند. Oppo اپلیکیشن های دیگری نیز به آن اضافه کرده است. به طور مثال، گزینه Guest که به صورت پیش فرض روی گوشی وجود دارد یکی از قابلیت های بسیار خوب و ارزشمند است. کاربر با این گزینه می تواند دو قفل نمایشگر به طور هم زمان داشته باشد. یکی از آنها برای خود کاربر و دیگری برای کودک. این گزینه همچنین امکان قفل اپلیکیشن های مختلف را نیز به کاربر می دهد. به طور مثال، می توانید با کمک آن آلبوم عکس ها یا برنامه های شخصی خود را قفل کنید تا هرکسی به آن دسترسی نداشته باشد. از دیگر اپلیکیشن های کاربردی این گوشی باید به Permission Monitor اشاره کرد. این پلیکیشن به کاربر امکان می دهد تا متوجه شود کدام برنامه ها چه اطلاعاتی از گوشی موبایل او را استفاده می کنند.

پردازنده و حافظه

گوشی هوشمند Oppo Find ۷، فقط صفحه نمایش عالی Quad HD ندارد. پردازنده آن نیز تراشه اسنپ دراگون ۸۰۱ با سرعت ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته MSM۸۹۷۴AC دارد. رم دستگاه نیز ۳ گیگابایت است. این همان مشخصاتی است که ما در گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S۵ نیز شاهد هستیم. سرعت و عملکرد این پردازنده عالی است. با این مشخصات، باید گفت Find ۷ از عهده اجرای هر برنامه ای بر می آید و کاربر می تواند از سرعت و عملکرد آن نهایت لذت را ببرد. بازی کردن با گوشی نیز تجربه خوبی برای کاربر بر جا خواهد گذاشت.

حافظه داخلی Find ۷، ۳۲ گیگابایت است. اما همچنان قابلیت ارتقا آن با کمک کارت میکرو اس دی را نیز دارید.

Oppo Find ۷

دوربین

گوشی هوشمند Find ۷ دوربین ۱۳ مگاپیکسل دارد. دوربینی که در قاب پشت گوشی کار گذاشته شده است، دیافراگم عریض تر f/۲.۰، فلاش دوگانه LED و حسگر ۱/۳.۰۶۰۳۹;۰۳۹; اینچی دارد که برای گوشی های هوشمند این دوره، در حد متوسط دسته بندی می شود. حسگر ۱۳ مگاپیکسل این دوربین جدیدترین کیت IMX۲۱۴ BSI سونی است که بهتر از مدل IMX۱۵ ظاهر شده است.

Oppo Find ۷

رابط کاربری دوربین کاملا معمولی است و با گوشی های دیگر تفاوت چندانی ندارد. از گزینه های عکاسی موجود در Find ۷ باید به پانوراما، HDR، شاتر آهسته (که برای عکاسی در شب برای کیفیت بهتر و نویز کمتر مناسب است)، تصاویر HD که می تواند عکس های ۵۰ مگاپیکسل ثبت کند و در آخر نیز عکاسی در فرمت خام RAW اشاره کرد.

عمر باتری

باتری گوشی هوشمند Find ۷، باتری ۳ هزار میلی آمپر ساعتی دارد و می تواند با یک روز استفاده را دوام بیاورد. این باتری بسیار سریع نیز شارژ می شود. خود کمپانی Oppo نیز قابلیت Rapid Charger (شارژر سریع) برای آن ارائه کرده است که از شارژ برقی و دیواری سریع تر کار می کند. به طور مثال، در عرض ۲۳ دقیقه می توان ۵۶ درصد از باتری را شارژ کرد که بسیار عالی است. با این حساب، در عرض یک ساعت می تواند از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. در مقایسه باید گفت از ال جی G Pro ۲ یا G۳ نیز بسیار سریع تر است که در کمتر از دوساعت از صفر تا صد درصد شارژ می شوند.

Oppo Find ۷

نتیجه گیری

Oppo Find ۷ در تئوری و روی کاغذ یک گوشی هوشمند بسیار عالی با امکانات فوق العاده است که هر کاربری را می تواند راضی نگه دارد. رزولوشن صفحه نمایش آن عالی و Quad HD است و پردازنده آن تراشه پرسرعت با عملکرد عالی دارد. حتی دوربین آن خوب است. فقط طراحی بدنه آن برای یک گوشی ۵.۵ اینچ چندان جالب نیست و بزرگ دیده می شود و در نتیجه در دست گرفتن آن نیز کمی با دشواری همراه است. اما همچنان باریک است. تراکم تصویر نمایشگر زیاد است اما رنگ ها و نور در آن چندان خوب نیستند. در ضمن، سیستم عامل آن جدیدترین نسخه اندروید یعنی ۴.۴ KitKat نیست. قیمت آن نیز تاحدی بالا است. ۵۹۹ دلار قیمت گوشی برندهای بسیار شناخته است. کاربر با این حدود هزینه می تواند ال جی G۳ خریداری کند که بدنه زیباتری نیز دارد. در ضمن، دوربین آن لرزش گیر نوری هم دارد.

Oppo Find ۷

از دیگر رقبای این گوشی می توان به گلکسی S۵ سامسونگ اشاره کرد که بدنه باریک تر و جمع وجورتر، دوربین بهتر و عمر باتری بیشتر دارد. سونی اکسپریا Z۲ نیز در همین ردیف قرار دارد. با این برتری که بدنه آن ضدآب است و باتری آن بیشتر از همه دوام دارد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی