فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

ممکن است بسیاری از دوستان شما تصمیم به خرید نسخه ی جدید آیفون گرفته باشند و حاضر باشند مبلغ هنگفتی را بابت این دستگاه هزینه کنند. در این مقاله ۱۰ ویژگی اندروید معرفی می شوند که باعث برتری آن نسبت به iOS شده و نظر خیلی ها را نسبت به این سیستم عامل عوض خواهند کرد.

مطمئنا برجسته ترین برتری اندروید امکان شخصی سازی فوق العاده ی آن است. شما می توانید آیکون ها لانچر حتی کل ظاهر دستگاه را عوض کنید و به دوستان آیفونی خود ویجت های فوق العاده ای را در صفحه ی خانگی نشان بدهید. البته آن ها به شما خواهند گفت که بسیاری از ویژگی های اندرویدی به نسخه ی جدید iOS اضافه شده است، مثلا پنل هشدارها و پشتیبانی از صفحه کلید غیر اپلی، اما هنوز هم خیلی از امکانات اندرویدی هست که در آیفون های گران قیمت وجود ندارد، و البته فراموش نکنید به زودی بسیاری قابلیت های تازه تر با نسخه ی جدید اندروید از راه خواهد رسید.

۱. مدیریت بهتر نرم افزاها

در منوی Setting اندروید و در بخش Application Manager می توانید نرم افزاهایتان را Force Close کنید، آن ها را حذف کنید یا کَچ را پاک کنید و نرم افزارتان را به روز اول برگردانید. حتی نرم افزارهای غیر مفید را می توانید غیر فعال کنید، اما بهتر از همه این که می توانید نرم افزارهایی که دوست دارید به جای نرم افزارهای پیش فرض سیستم عامل قرار دهید؛ مثلا وقتی پیام های متنی به نرم افزار دیگری فرستاده شوند، لانچر تغییر کند و اگر از مرورگر پیش فرض راضی نبودید برازری دیگر را از فروشگاه گوگل یا هر منبع دیگری انتخاب کنید.

البته در iOS ۸ نیز می توان نرم افزاری را با بیرون انداختن از App Switcher بست یا با نگه داشتن انگشت بر روی آیکونش آن را حذف کنید، یا از طریق آیتیونز نرم افزارهایتان را نصب و حذف کنید اما مثلا نمی توانید کنترلی بر روی این که آیا سافاری در دستگاه شما موجود باشد یا خیر، ندارید و البته برازرهای دیگر هم به خاطر محدودیت های نرم افزاری تجربه ی زیاد متفاوتی را ارائه نخواهد داد.

۲. ویجت ها در صفحات خانگی و صفحه ی قفل

این که اپل سرانجام اجازه داده که در پنل ناتیفیکیشن ها ویجت ها حظور داشته باشند مطمئنا امکانی فوق العاده خواهد بود اما برای کاربران اندروید این قابلیتی آشنا و قدیمی است. اندرویدی ها می توانند هم در صفحات خانگی و هم صفحه ی قفل دستگاه ویجت های مختلفی را نصب کنند.

اکثر ویجت ها همراه با اپلیکیشن هایی که از فروشگاه نرم افزاری دریافت می شود بر روی دستگاه نصب می شوند و مثلا می توانید از طریق ویجت نرم افزار قدم شمار مسافتی که طی کرده اید و انرژی که مصرف شده را بر روی صفحه ی خانگی خود ببینید و یا با ویجت نرم افزار Google Keep یاداشت های سریع و یادآوری های صوتی را بر روی صفحه ی خانگی داشته باشید. حتی نرم افزارهایی مانند Elixir ۲ Widget به کاربر امکان می دهد ویجت هایی شخصی ساز را بر روی دستگاه خود داشته باشیم.

۳. شخصی سازی کامل رابط کاربری

رابط کاربری سیستم عامل اپل بسیار زیبا و چشم نواز است اما طی سال های تغییر زیادی نداشته است، هنوز آیکون های مستطیلی قدیمی که پشت سر هم چیده شده اند و حتی کاربر نمی تواند آیکونی غیر کاربردی را از صفحه ی اصلی حذف کند و باید با ورق زدن صفحات متعدد به نرم افزار مورد نیازش دسترسی پیدا کند، شاید تنها شخصی سازی ممکن تغییر والپیپر است.

اما از سوی دیگر کاربران اندروید می توانند اکثر رابط کاربری را به سادگی عوض کنند. نرم افزاری را از منوی نرم افزارها حذف کرده و از شلوغ شدن جلوگیری کنید، و از ویجت ها در کنار اپلیکیشن ها استفاده کرده یا حتی با نرم افزارهایی مانند Beautiful Icon Styler یه سرعت آیکون های صفحه ی خانگی را تغییر دهید. حتی اگر بخواهید تغییرات کاملی را ایجاد کنید می توانید یکی از صدها لانچر موجود در فروشگاه گوگل را به انتخاب خود دانلود و نصب کنید، یا اگر رام دستگاهتان اجازه داد تم را عوض کرده و رنگ و بوی جدیدی به منوهای سیستم بدهید.

۴. نقشه

اپل بهبود زیادی را در نرم افزار نقشه ی خود انجام داده اما همچنان اگر شما آدرس محلی را از آن بخواهید نمی تواند به شما بگوید که چگونه مثلا با اتوبوس به آن مکان بروید، اما نقشه ی گوگل علاوه بر دقت بالاتر به کاربر می گوید که چگونه با استفاده از اتوبوس یا حتی قایق یا مترو می توانید به آن جا برسید. با استفاده از نرم افزار Uber که از نقشه ی گوگل استفاده می کند می توانید در مکانی که هستید سفارش تاکسی بدهید و هزینه ی آن را نیز از طریق تلفن تان پرداخت کنید، امکانی که امیدواریم در کشورمان نیز به زودی قابل استفاده شود.

۵. تقسیم کردن صفحه نمایش و کار با چند نرم افزار

با این که این قابلیت با نسخه ی خام اندروید ارائه نمی شود اما تولید کنندگانی مانند سامسونگ و ال جی مدت هاست آن را به قابلیتی استاندارد در رابط کاربری محصولاتشان تبدیل کرده اند. با استفاده از Multi Window سامسونگ یا Dual Window در ال جی که هر دو دقیقا یک کاربرد را دارند، کاربران می توانند با قرار دادن ۲ نرم افزار در نمایشگر بزرگ این تلفن ها مولتی تسکینگ ساده تری را تجربه کنند.

هنوز کاربران iOS ۸ از این امکان بی بهره اند. به احتمال زیاد با آمدن اندروید L تمام کاربران این سیستم عامل می توانند از این قابلیت استفاده کنند. همین ویژگی نشان می دهد چگونه استقبال از قابلیتی باعث اضافه شدن آن به نسخه های بعدی این سیستم عامل می شود.

۶. پروفایل های کاربری مختلف در تبلت ها

هیچ چیز بدتر از آن نیست که مجبور شوید دستگاه خود را برای بازی در اختیار کودکان قرار دهید یا مدتی به دوستان خود امانت دهید. با اضافه شدن پروفایل ّهای کاربری به اندروید دیگر نگرانی بابت اطلاعات محرمانه ی خود و یا نرم افزارهایی که نصب کرده اید نخواهید داشت.

۷. قابلیت های بیشتر NFC

بسیار خوب است که کاربران iOS می توانند از NFC در آیفون های جدید استفاده کنند اما این که فقط از این قابلیت برای پرداخت استفاده می شود و البته آن هم تا ماه آینده در دسترس نخواهد بود باعث تاسف است. در حالی که کاربران اندروید مدت هاست در دستگاه های مختلف با این قابلیت آشنا شده اند و از آن برای ارتباطات مختلفی فراتر از فقط پرداخت استفاده می کنند.

اپل قابلیت NFC را در اختیار توسعه دهندگان نرم افزار قرار نخواهد داد بنابراین هنگامی که کاربران اندروید می توانند دَرِ اتاقشان را با نزدیک کردن تلفن همرا باز کنند یا دو دستگاه را با نزدیک کردن به یکدیگر به هم ارتباط دهند حتی با نزدیک کردن کنترل تلویزیون هوشمند از تلفن همراه آن را کنترل کنند و ویدیوهایشان را انتقال دهند کاربران iOS استفاده ی زیادی از این سخت افزار تلفن همراهشان نخواهند برد.

۸. نگه داری موزیک، فیلم ها و اطلاعات دیگر در حافظه های جانبی

قبل از این که بتوانید تلفن همراه خود را به iOS ۸ به روز رسانی کنید اپل از شما درخواست می کند ۵.۸ گیگابایت از حافظه ی داخلی را برای این کار خالی کنید، بنابراین بسیاری از کاربران باید اطلاعات خود را حدف کنند و امکان این که که بدون استفاده از iTunes و کامپیوتر شخصی بتوانند از اطلاعات خود پشتیبان گیری کنند وجود ندارد. اما در عوض کاربران اندروید می توانند تا ۱۲۸ گیگابایت فضای اضافه در دستگاه خود داشته باشند. با امکان اتصال کارت های حافظه ی جانبی به دستگاه های مجهز به اندروید عکس ها، فیلم ها و موزیک ها فضایی را در داخل دستگاه به خود اختصاص نخواهند داد و حتی در بعضی از دستگاه ها می توانید حافظه های USB را نیز به دستگاه خود متصل کنید.

۹. امکانات امنیتی بیشتر

در حالی که در آیفون می توانید با اسکن کردن اثر انگشت یا قرار دادن پین ۴ عددی به سیستم دسترسی داشته باشید اندروید امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد، به عنوان مثال می توانید پینی بیشتر از ۴ عدد یا نقشه ای از خطوط بین نقطه ها برای باز کردن قفل دستگاه قرارا دهید. اندروید می تواند صورت شما را شناسایی کند و رمزی طولانی برای دستگاه قرار دهید. همچنین به تلفن هایی مانند گلکسی اس ۵ قابلیت اسکن اثر انگشت نیز وجود دارد، در G۳ از ال جی کد ضربه ای اضافه شده است. اگر تلفن خود را گم کردید نیز می ةوانید با استفاده از Android Device Manager آن را ردیابی کرده و اطلاعات خود را پاک کنید.

۱۰. امکان نصب نرم افزار از منابع متنوع

یکی از بهترین قابلیت های اندروید نسبت به سیستم عامل های رقیب این است که در هرجا که باشید می توانید با برازر خود به صفحه ی Play Store گوگل بروید و نرم افزار خود را انتخاب کنید و مشخص کنید قصد استفاده از آن را در کدام دستگاه مجهز به اندروید دارید سپس یه صورت خودکار آن نرم افزار در ان دستگاه نصب خواهد شد. اما در عوض کاربران iOS با کلیک بر روی نرم افزار مورد نیاز در برازر با پیامی مواجه می شوند که تقاضا می کند iTunes را باز کنند و در حقیقت بدون استفاده از آن قادر به دانلود و نصب نرم افزار نخواهند بود.

می توانید از چندین فروشگاه نرم افزاری مختلف مانند آمازون و سامسونگ نرم افزارهای مورد نیاز را دانلود و نصب کنید، حتی امکان استفاده از فروشگاه های محلی برای نصب نرم افزارهای بومی نیز و جود دارد، همچنین می توانید با دانلود فایل های اجرایی از منابع مطمئن بدون آن که دانش بالایی در زمینه ی نرم افزار داشته باشید هرچه می خواهید را به سرعت نصب و اجرا کنید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی