فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


بررسی محصولات جدید بخش ویندوز کمپانی کره ای که در مراسم پریمیر ۲۰۱۳ معرفی شدند

بسیاری از کسانی که اخبار دنیای فناوری را دنبال می کنند، با محصولات سامسونگ در حوزه تلفن های هوشمند آشنا هستند. این شرکت کره ای هر ساله تعداد زیادی تلفن هوشمند در رده های مختلف طراحی و تولید می کند. تلفن هایی که باید با محصولات اپل، ال جی و اچ تی سی رقابت کنند. با این حال سامسونگ شرکتی نیست که خود را به یک زمینه خاص محدود کند.

هر چند تولید کننده کره ای شاخه های فراوانی داشته و محصولات متفاوتی از جمله وسایل خانه، دستگاه های مرتبط با ساخت و ساز و حتی بیمه را پوشش می دهد اما زیر مجموعه مرتبط با فناوری آن به عنوان یکی از بخش های سودآور سامسونگ شناخته می شود. در همین راستا سامسونگ طی مراسمی تحت عنوان پریمیر ۲۰۱۳ تعدادی از محصولات خود در زمینه تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر های خانگی را معرفی کرد که به نوعی قصد دارند تا اعتبار برند آتیو را افزایش دهند.

برندی که مخصوص به محصولات ویندوزی سامسونگ است. تولید کننده کره ای تصمیم گرفته با ساخت زیر مجموعه های مختلف همچون گلگسی و آتیو نه تنها تعداد زیادی محصول مختلف را روانه بازار کند بلکه از لحاظ روانی ذهن خریدار را آماده این موضوع کند که محصولات پیش رو تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند.

یک تیر و دو هدف

اولین محصولی که در مراسم پریمیر ۲۰۱۳ از سوی سامسونگ معرفی شد، لپ تاپی با ساختار اسلاید بود. این لپ تاپ که آتیو کیو نام دارد شباهت فراوانی به محصول ایسوس داشته و قابلیت استفاده از آندروید و ویندوز ۸ را به صورت همزمان در اختیار کاربر قرار می دهد.

آتیو کیو با توجه به این موضوع و البته استفاده از طراحی اسلاید در چهار حالت مختلف قرار گرفته و با توجه به ضخامت و وزن پایینش می تواند تجربه تبلت و لپ تاپی با صفحه نمایش ۱۳ اینچ را به ارمغان بیاورد. آتیو کیو از نسخه خالص آندروید ۴.۲ به همراه ویندوز ۸ استفاده می کند. طراحان سامسونگ برای ساخت این محصول از پردازنده Core i۵ سری هاسول اینتل به همراه چهار گیگابایت حافظه و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی به صورت SSD استفاده می کند.

نکته قابل توجه در رابطه با این لپ تاپ وضوح تصویر صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی آن است که ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ بوده و در ادامه تراکم پیکسلی ۲۷۵ را پدید می آورد. کسانی که برای اولین بار این لپ تاپ هیبریدی را تجربه کرده اند روی کیفیت بالای صفحه نمایش و قابلیت لمسی آن تاکید به خصوصی داشته اند.

سامسونگ برای بهبود کار کسانی که می خواهند با استفاده از آتیو کیو طراحی کنند یک قلم مخصوص نیز قرار داده که ۱۰۲۴ درجه حساسیت دارد. در نهایت باید به این موضوع نیز اشاره کرد که وجود دو سیستم عامل مختلف این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد که فایل را به راحتی به اشتراک هر کدام از آنها قرار داده و حتی ارتباط مناسبی را با دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل آندروید بر قرار کند.

تبلتی با طراحی گلگسی

بعد از لپ تاپ سری آتیو نوبت به یکی از تبلت های این برند می رسد. سامسونگ در مراسم شب گذشته تبلت آتیو تب ۳ را معرفی کرد که به عنوان یکی از باریک ترین تبلت های ویندوز ۸ شناخته می شود. نکته قابل توجه این است که آتیو تب ۳ از نسخه پرو ویندوز ۸ استفاده کرده و تنها ۸.۲۲ میلی متر ضخامت دارد.

تبلت جدید سامسونگ از یک صفحه نمایش

۱۰.۱ اینچی با وضوح تصویر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ بهره می برد. همچون بسیاری از تبلت های ویندوز ۸ آتیو تب ۳ نیز از پردازنده دو هسته ای اینتل اتم استفاده می کند. سامسونگ برای پردازش گرافیکی چیپ پاور وی آر ۵۴۵ را در کنار دو گیگابایت رم قرار داده است. طبق اطلاعات به دست آمده تب ۳ به صورت داخلی ۶۴ گیگابایت حافظه داشته و از شکاف کارت اس دی نیز پشتیبانی می کند.

سامسونگ برای طراحی این تبلت

۱۰ اینچی از ساختار استفاده شده در گلگسی اس ۳ بهره گرفته و یک تایپ کاور جالب توجه نیز به آن اضافه کرده است. حاضرین در مراسم سامسونگ توضیح داده اند که این کاور ترکیبی از نمونه موجود برای آی پد و تبلت سرفیس است. در انتها باید به این موضوع نیز اشاره کرد که آتیو تب ۳ به همراه نسخه مجانی آفیس هوم و استودیودنت با قیمت ۶۹۹ دلار طی دو ماه آینده به صورت جهانی عرضه می شود. سامسونگ محصولات بسیار خوبی را در مراسم شب گذشته معرفی کرد اما به هیچ وجه این نکته را ملاک قرار نداده که تولیدات این چنینی در دنیای فناوری بدون نوآوری و قابلیتی خاص تنها قادر به دستیابی به جایگاهی میانه در بازار رقابت هستند.

سامسونگ الکترونیکس یک شرکت چند ملیتی و یکی از شرکت های بزرگ در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات به شمار می آید. در اوت سال ۲۰۰۵، BusinessWeek سامسونگ را بهترین مارک تولید کننده لوازم برقی معرفی کرد. دفتر اصلی در سئول کره جنوبی و یکی از بخش های گروه سامسونگ است. این شرکت در بیش از ۱۰۰ کشور فعالیت دارد.

کلمه سامسونگ در زبان کره ای «Three stars» یا «سه ستاره» معنی می دهد. گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط Lee Byung chul بنیانگذاری شد. این گروه در سال ۱۹۵۱ با عنوان شرکت سامسونگ ثبت شد. سامسونگ الکترونیکس در سال ۱۹۶۹ در شهر Daegu کره جنوبی تأسیس شد که کار اصلی آن تولید لوازم الکترونیکی از قبیل تلویزیون، ماشین حساب، یخچال، کولر و ماشین لباسشویی بود. در سال ۱۹۸۱میلادی ، شرکت بیش از ۱۰ میلیون تلویزیون سیاه و سفید تولید کرد. در سال ۱۹۸۸ با شرکت نیمه هادی و ارتباطات سامسونگ ترکیب شد.

در ابتدا و میانه دهه ۹۰ سامسونگ تولید حافظه و هارد دیسک را برای استفاده در کامپیوترهای شخصی شروع کرد که امروزه همچنان بخش بزرگی از تجارت سامسونگ را تشکیل می دهد. آنها در حال حاضر به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده تلفن های هوشمند محسوب می شوند ؛ هرچند در بخش ویندوز تاکنون محصولات جالبی روانه بازار نکرده اند


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی