فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

راستی سونی چگونه توانست تیر خلاص را به پیشانی مایکروسافتی بزند که قبل از E۳ رسما اعلام کرده بود «سونی را خواهیم کشت» سونی ابتدا با کنسول دستی خود VITA شروع کرد. بعد از دادن آمارهای فروش، بیان توانایی ها و قابلیت های این کنسول و اشاره به ارتباط تنگاتنگ آن با PS۴، بازی هایی برای آن معرفی شد که از آن جمله می توان به «بتمن: ریشه های آرکام»، «قتلگاه: مزدور»، Tearaway و «ضدجاسوس» اشاره کرد.

در کنار اینها نسخه های HD و بهینه شده بازی های «خدای جنگ ۱ و ۲»، «فاینال فانتزی ۱۰ و ۲ ـ ۱۰»، «گُل» و «ملت مرده» نیز عناوینی بود که قرار است بزودی در دسترس دارندگان این کنسول قرار بگیرد. تا آخر امسال نیز جمعا ۸۵ عنوان برای این کنسول عرضه خواهد شد.

سونی از اینجا به بعد تـــمرکز کنفرانس خود را به سمت PS۳ و PS۴ سوق داد و تریلرها یکی پس از دیگری شروع شد. ابتدا تریلری از شاهکار جدید ناتی داگ یعنی «آخرینان ما» نمایش داده شد که بیشتر مربوط به سکانس های اکشن بازی و کمک اِلی یا سایر همراهان جوئل به او می شد و انسان های دیگری را می دیدیم که یا به طور مقطعی به این دو کمک می کردند یا در مقابل آنها می ایستادند. سپس تریلرهایی از دو عنوان «باران» و «خیمه شب باز» نمایش داده شد.

باران، داستان پسر تنهاست که فقط هنگام بارندگی قابل رویت و در بقیه موارد نامرئی است. این بازی پاییز امسال عرضه خواهد شد. جلوه های بصری و گرافیک هنری بازی بسیار زیبا بوده و به نظر می رسد بخش هایی از داستان بازی (گیم پلی) معمامحور آن درباره حفاظت از یک دخترک است. در این تریلر یکی از دشمن های بازی نیز کم و بیش معرفی شد.

تمام دشمن ها و کاراکترها در دنیای باران فقط هنگام بارش دیده می شود. خیمه شب باز عنوانی در سبک سکوبازی دو بعدی است که با ظاهر کارتونی خود توجه خیلی ها را به خود جلب کرد. جزئیاتی درباره داستان بازی بیان نشد، اما به نظر می رسد یکی از دشمنان اصلی کاراکتر یک اژدها است و سبک فانتزی آن به نوعی انسان را یاد «غار» می اندازد. سپس یک تریلر جدید و هیجان انگیز از ساخته جدید دیوید کیج یعنی «ماورا: روح های دوگانه» نمایش داده شد که کاملا مربوط به گیم پلی و بخش هایی از سرگذشت جودی هولمز می شد که در ارتش خدمت می کرده است، بنابراین تمرکز اصلی روی جنبه های نظامی بازی معطوف شده باشد.

دوره های آموزش تکاوری، تیراندازی، مبارزات تن به تن و حتی یکی از ماموریت های جودی در یکی از کشورهای آفریقایی مواردی بود که نمایش داده شد؛ البته همان طور که می دانید شما در طول بازی هدایت جودی هولمز را طی یک بازه زمانی از کودکی تا جوانی در دست خواهید داشت. ویلیام دافو، بازیگر سرشناس هالیوودی که چندی پیش به جمع بازیگران این عنوان پیوسته بود، حضور پررنگی در این تریلر داشت. طرفداران بازی های شبیه ساز رانندگی در این کنفرانس بی نصیب نمانند و سونی تریلری از «گرن توریسو ۶» نشان داد که البته بیشتر روی دستاوردهای فنی این نسخه مثل فیزیک حرکت، سازو​کار کمک فنر، مدل آیرودینامیک و سیستم رندرینگ جدید تاکید داشت.

به نظر می رسد وسعت دید بیشتر شده و در ضمن می توانید محیط پر جزئیات تری را نیز مشاهده کنید. با وجود این نمی توان مطمئن بود که بخش های نمایش داده شده واقعا گیم پلی باشد. «بتمن: ریشه های آرکام» عنوانی است که خیلی ها تشنه آن هستند و سونی بخوبی از این فرصت استفاده کرد و ما را بیشتر با دنیای این بازی و بویژه دسته های دشمنان آشنا کرد.

به نظر می رسد طراحی مراحل و مبارزات بازی تفاوت خاصی با «شهر آرکام» نداشته باشد، اما در این نسخه به قول معروف «جمع اراذل جمع است!» جوکر که دشمن همیشگی بتمن بوده و هست، بِین، دِدشات، دِث استروک و فردی ملقب به «ماسک مشکی» به جمع دشمنان اضافه شده و همه در تلاشند تا جایزه پنج میلیون دلاری سر بتمن را دریافت کنند. دارندگان نسخه PS۳ بازی می توانند کنترل «دِث استروک» را به دست بگیرند. سپس نوبت به یکی از مورد انتظارترین لحظه های کنفرانس سونی رسید، یعنی معرفی خود کنسول PS۴. سبک طراحی این کنسول تقریبا مشابه ایکس باکس وان است، ولی ظرافت بیشتری داشته و آن طور که از ابراز احساسات مردم برمی آمد، از طراحی این کنسول حسابی خوششان آمده بود. PS۴ پیش از هر چیز یک کنسول بازی است، ولی دیگر قسمت های سونی در حوزه فیلم و موسیقی نیز قول حمایت کامل از این محصول را داده اند.

بسیاری سانتا مونیکا را با فرنچایز «خدای جنگ» می شناسند، اما آنها امسال با یک عنوان جدید به نام ۱۸۸۶ The Order وارد صحنه شد. از آنجا که تریلر این بازی جنبه معرفی آن را داشت، اطلاعات زیادی دستگیرمان نشد با این حال کلیت امر این است که به نظر می رسد با وجود چهار شخصیت در کنار هم Co Op نقش پررنگی در بازی داشته باشد.

آنها با سلاح هایی که مدرن تر از عصر خود بود به دشمنانی شلیک می کردند که ما هنوز آنها را ندیده ایم، اما احتمال قوی وجود دارد که ماهیت فانتزی داشته باشند. نسخه های جدید «قتلگاه» و «بد نام» از دیگر عنوان های نمایش داده شده بود. سپس سونی صحنه را به عنوان های کوچک و تیم های مستقل واگذار کرد تا حمایت خود را از آنها نشان دهد. از دیگر اخبار خوب این کنفرانس نمایشی کوتاه از Oddworld جدید و «ترانزیستور» که ساخته جدید سازنده های Bastion است، بود. در ضمن Don’t Starve نیز رسما برای PS۴ تائید شد.

اسکوار انیکس با یک نمایش خیره کننده از «فاینال فانتزی ۱۵» که اکنون در انحصار سونی است، صحنه را در دست گرفت و سپس آن را تحویل دو نمایش از گیم پلی بزرگ ترین عنوان های یوبی سافت یعنی AC IV و «سگ های نگهبان» کرد که دومی استثنایی بود و در آن شاهد یک ماموریت را از ابتدا تا انتها دنبال کردیم و با مکانیسم های مخفی کاری و هک کردن بازی بیشتر آشنا شدیم. «کتیبه بزرگان: آنلاین» دیگر شگفتی امسال سونی بود که قرار است انحصاری مدت دار این شرکت باشد.

شرکت «بانجی» که تا قبل از این صرفا عنوان های انحصاری «هیلو» را برای مایکروسافت ساخته بود، چند نفر از افرادش را روی صحنه فرستاد تا قسمتی از عنوان تازه خود یعنی «سرنوشت» را به صورت آنلاین و با همکاری هم تجربه کنند. همه چیز بازی جذاب و وسوسه انگیز بود بویژه شیوه دعوت به مبارزات گسترده تر در دیگر قسمت های دنیای بازی که کاملا زنده و پویا اتفاق می افتاد.

چند دقیقه نهایی کنفرانس، سونی توفان به پا کرد. مردم از شدت تشویق و خوشحالی نمی گذاشتند مسئولان این شرکت حرف های خود را راحت بزنند، می دانید چرا؟ برای این که اکانت پلاس شما قابل انتقال به PS۴ است، در همان ماه اول می توانید «کلوب رانندگی» و سه بازی ایندی را کاملا رایگان دانلود کنید که البته با رشد ۱۴۴ درصدی کاربران این شبکه از یک سال گذشته تاکنون می توان دلیل چنین سخاوتمندی سونی را متوجه شد.

برای حمایت بیشتر از سازندگان، بازی سازهای مستقل می توانند بدون نیاز به ناشر به طور مشخصی به انتشار بازی هایشان اقدام کنند و برای تجربه بازی کردن آنلاین باید حتما حساب پلاس داشته باشید که با خرید یک اشتراک یکساله، ماهی کمتر از پنج دلار برایتان تمام می شود. پی. اس. ۴ برخلاف Xbox One هم از بازی های دست دوم پشتیبانی می کند و هم نیاز ندارد هر ۲۴ ساعت یک بار کنسول را به اینترنت وصل کنید. ضمنا دوربینی چون کینکت ندارد که نیاز به اتصال ۲۴ ساعته داشته باشد تا از تمام زندگی و حریم خصوصی شما جاسوسی کند.

شما براحتی می توانید بازی های خود را به دوستان قرض دهید، با بازی های دیگر تعویض کنید یا حتی آنها را به افراد دیگری بفروشید و فکر می کنید قیمت نهایی کنسول با وجود این همه ویژگی مثبت چقدر باشد؟ اشتباه حدس زدید، PS۴ حتی ۳۵۰ هزار تومان از Xbox One ارزان تر است؛ یعنی یک میلیون و چهارصدهزار تومان، منتظر بود تا ببینم کدام آدم عاقلی اگر به اینترنت دسترسی ندارد، حاضر می شود این مقدار پول را بابت یک کنسول نسل هفتم یعنی X۳۶۰ بدهد وقتی می تواند با همین مقدار یک PS۴ از نسل هشتم کنسول های بازی را بخرد!

روزنامه جام جم


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی