فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

برنامه کاربردی مایکروسافت می تواند وضعیت روحی روانی شما را پیش بینی کرده و آن را به دوستان تان اطلاع دهد

«امروز حالم خوب نیست. لطفا مزاحم نشوید» تصور کنید این نوشته در حالی روی صفحه شبکه اجتماعی شما نقش بسته که خودتان از آن بی خبرید. چه اتفاقی افتاده ؟ چه کسی متوجه شده اوضاع روحی من چندان مساعد نیست ؟ حتما دوباره مادرم دست به کار شده یا اینکه اما نه ، حقیقیت عجیب این است که هیچ کدام واقعیت ندارند. نه دوستان و نه والدین بلکه این غول نرم افزاری دنیاست که متوجه شده حال شما چندان خوب نیست و کاری کرده که دوستان تان از این موضوع مطلع شوند. خب ، کمی غیر واقعی به نظر می رسد ؛ اما اینطور که شواهد می گویند مایکروسافت به صورت جدی کار ساخت برنامه مخصوصی برای سنجش حال و هوای شما را در دست ساخت دارد. برنامه ای که با شبکه های اجتماعی ارتباط دارد و می تواند حال شما را لحظه به لحظه گزارش دهد. اکنون می توانید در گوشه ای نشسته و منتظر شوید تا روانشناس دیجیتالی شما دست به کار شود !

امروز چطوری پسر ؟

ایده چنین برنامه ای حداقل روی کاغذ چندان عجیب نیست. قبل از مایکروسافت هم چندین شرکت ساخت یک برنامه «مود سنج» را در دستور کار قرار داده و آن را عرضه کردند. نتیجه هم چندان چشمگیر و البته واقعی نبود. مثلا «مود اسکنر» آندروید که برنامه محبوبی هم به حساب می آید این برنامه اثر انگشت شما را ثبت کرده و به شکلی کاملا رندوم وار حال شما را تشخیص می دهد.

نکته مشترک بین تمامی این برنامه ها استفاده کردن از الگوهای پیش پا افتاده است که هیچ کدام دقیق نبوده و نمی توانند وضعیت روحی واقعی شما را پیش بینی کنند. الگوهایی همچون اندازه گیری میزان سرعت دست و نور ؛ هرچند برنامه مایکروسافت با شیوه ای نوین که گفته می شود تا درصد زیادی دقیق است ، اوضاع روانی را مورد بررسی قرار می دهد.

MoodScope نام برنامه ای است که مایکروسافت قصد عرضه آن را دارد ؛ نرم افزای که برای iOS ، آندروید و ویندوز فون عرضه خواهد شد

مایکروسافت یا روانشناس ؛ مسئله این است

برای ساخت این برنامه ۳۲ نفر استخدام شده و به مدت دو ماه حالات روحی خود را بر اساس روشی مخصوص ثبت کردند تا نرم افزار توانایی شناسایی تمامی حالات موجود را داشته باشد. این حالات به وسیله یک نرم افزار جمع آوری می شد. این نرم افزار وظیفه داشت تا تعداد پیامک ها ، تماس ها ، ساعت تماس ، پایگاه های اینترنتی ، مکان هایی که شخص حضور داشته و برنامه های کاربردی قابل استفاده را به وسیله گوشی جمع آوری کرده و حال افراد را تشخیص دهد. جالب اینجاست که در تست های اولیه درصد درستی این برنامه ۶۶ درصد بود که طی دو هفته به ۹۵ درصد رسید.

حریم شخصی من کجاست ؟

قرار است برنامه نام برده ارتباط نزدیکی با شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و توییتر داشته و به صورت خودکار حال کاربران را در صفحه شخصی به نمایش در آورد. قطعا طرفداران حریم شخصی از همان لحظه نخست خط قرمز درشتی روی این برنامه می کشند؛ اما جالب اینجاست که مسئولان مایکروسافت بر این باورند MoodScope می تواند یک گام جدی در زمینه ارتباطات عمیق اجتماعی بردارد. از نظر آنها زمانی که دوستان تان از حال شما با خبر هستند ؛ شیوه ارتباطی خود را تغییر داده و بهتر می توانند رفتار کنند.

موضوعی که البته همگی می دانیم در ۹۰ درصد موارد نتایجی عکس دارد. باید منتظر باشیم و ببینیم غول های دره سیلیکون این بار چه تدارکی برای مان دیده این برنامه در حالی عرضه می شود که مایکروسافت به فکر یک خانه تکانی بزرگ است. نارجی می گوید که بالمر با رازداری فراوان، ماه هاست روی این برنامه کار می کند و تنها یک گروه کوچک از مدیران ارشد و برخی کارکنان از آن اطلاع داشته و فعالیت های شان در این زمینه را مستقیما به وی گزارش می دهند.

البته تمامی تیم مدیران ارشد مایکروسافت قرار است از ۱۰ تیرماه گزارش کاملی در خصوص این برنامه دریافت کنند. عدم درگیری تمامی گروه هیات رئیسه در این برنامه، بسیاری از مدیران ارشد را در خصوص تنزل جایگاه کاری یا حذف کامل پست های شان نگران کرده است.

یک منبع نزدیک به ماجرا می گوید بالمر در این ماجرا به گونه ای عمل کرده و سکان را چنان مقتدرانه در دست گرفته که «از زمان های بسیار دور، این اولین بار است که احساس می شود قرار است جابه جایی های مهم و بزرگی اتفاق بیفتد و حتی می تواند شامل کوچ برخی هم باشد.» البته پیش از این هم شایعاتی مبنی بر وجود چنین برنامه سازماندهی مجددی در مایکروسافت شنیده می شداند.

روزنامه هفت صبح


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی