فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


روز دوم هفته چهارم لیگ برتر شاهد سه بازی بسیار جذاب در تهران، کرج و اصفهان خواهد بود. نبرد کریمی جباری در جدال آسیایی های لیگ، بازگشت علی دایی به کرج با هدف صدرنشین کردن پرسپولیس و البته مرور خاطرات قهرمانی با سایپا و دربی تهران بین دو تیم نفت و راه آهن از جمله دیدارهای جذاب این هفته خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از هفته چهارم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور یکشنبه با برگزاری شش دیدار به پایان می رسد که دیدار سپاهان با تراکتورسازی یک نبرد آسیایی در اصفهان است

شاگردان محمود یاوری میزبان ذوب آهنی هستند که با هدایت این مربی در لیگ برتر ماند. دیدار دربی کوچک پایتخت بین دو تیم نفت و راه آهن هم دیگر بازی جالب این هفته خواهد بود.

در کرج هم برای نخستین بار ورزشگاه انقلاب در حالی میزبان پرسپولیس خواهد بود که علی دایی به یاد خاطرات خوش قهرمانی برای رسیدن به صدر، تیم سرخپوشش را به میدان می فرستد، همچنین با فیرات دیداری تازه خواهد کرد.

در زیر به بررسی دیدارهای روز دوم از هفته چهارم رقابت های لیگ برتر می پردازیم. مسابقاتی که طی آن دو تیم بالانشین جدول رقابت نزدیکی را برای رسیدن به جایگاه نخست با همدیگر خواهند داشت.


گسترش فولاد فجرسپاسی شیراز

این بازی جدال تیم های بدون برد لیگ سیزدهم است. گسترش فولاد در دو بازی گذشته خانگی بردی را تجربه نکرد هرچند می توانست هفته پیش سپاهان را در ورزشگاه یادگار امام خمینی(ره) شکست دهد، اما گل ثانیه های پایانی پیروزی را تبدیل به یک امتیاز برای تیم برادران خطیبی کرد. آبی پوشان تبریزی در سومین بازی خانگی لیگ سیزدهم باید به مصاف فجری بروند که با سه شکست مقابل تیم های نفت تهران، فولاد و استقلال به تبریز سفر کرده است.

در این بازی شاگردان غلامحسین پیروانی برای دفاع از اعتبار خود به میدان می روند تیمی که هفته پیش مقابل استقلال عملکرد خوبی داشت، اما مغلوب تجربه حریف و جوانی بازیکنان خود شد باید دید در این دیدار کدام تیم می تواند نخستین پیروزی خود در لیگ سیزدهم را جشن بگیرد و یا سومین تساوی گسترش و نخستین امتیاز فجر رقم می خورد. این سه امتیاز برای هر دو تیم حیاتی است زیرا آنها را در این هفته های ابتدای لیگ از جمع قعرنشینان دور خواهد کرد.

مس کرمان ذوب آهن اصفهان

شکست مقابل پرسپولیس بعد از دو تساوی نتیجه خوبی برای تیمی که از روز نخست لیگ برتر به محمود یاوری سپرده شد، محسوب نمی شود. شاگردان کرمانی پیرترین مربی لیگ برتر در این بازی خانگی تنها به برد می اندیشند. آنها که در هفته دوم در خانه شکست را با گل ثانیه های پایانی به تساوی تبدیل کردند، قصد دارند در این بازی با مغلوب کردن حریف اصفهانی نخستین برد خود در لیگ سیزدهم را جشن بگیرند.

شناخت کامل و شرایط تیم یکی از نقاط قوت مس در این بازی است زیرا یاوری در بازی های پلی آف لیگ برتر هدایت ذوب آهن را برعهده داشت و از کیفیت بازیکنان و وضعیت این تیم کاملا مطلع است و این مساله می تواند راه را برای پیروزی مس هموار کند، اما در سوی دیگر میدان ذوب آهنی قرار دارد که همانند لیگ دوازدهم، لیگ سیزدهم را هم با نتایج ضعیف آغاز کرده. دو شکست مقابل استقلال صنعتی و تراکتورسازی و تساوی مقابل پرسپولیس بوناچیچ را هم به انتقاد از بازیکنان باتجربه این تیم واداشته است.

این مربی کروات اعتقاد دارد بازیکنان باتجربه اش در این دیدارها مسئولیت خود را به نحو مطلوب انجام نمی دهند و همین عامل باعث شکست ذوب آهن در دقایق پایانی دو دیدار هفته اول و سوم شد.

ذوب آهنی ها در این بازی کار سختی برای رسیدن به نخستین پیروزی خود در لیگ سیزدهم پیش رو دارند. آنها باید در خانه حریف و مقابل مربی فصل پیش خود دو برابر بیشتر تلاش کنند تا طلسم ناکامی های خود را بشکنند و از انتهای جدول فاصله بگیرند، قطعا شکست مجدد این تیم را وارد بحران خواهد کرد. بحرانی که ممکن است حتی باعث تغییرات مدیریتی در این باشگاه شود.

ملوان بندرانزلی صنعتی خوزستان

شاگردان اسکوکیچ لیگ را آن طور که رضایت هواداران متعصب ملوان را جلب کند آغاز نکردند. شکست در بازی ابتدایی و دو تساوی متوالی کارنامه خوبی برای ملوانان محسوب نمی شود به همین دلیل آنها باید در دومین بازی خانگی خود در لیگ سیزدهم با کسب پیروزی رضایت هواداران خود را جلب کنند، در غیر این صورت ممکن است حتی از دست دادن امتیاز آغازگر شعارهای انتقاد آمیز نسبت به عملکرد کادر فنی و بازیکنان باشد.

ملوانی ها که یک امتیاز را هم به دلیل فحاشی هواداران خود از دست دادند در این هفته باید هم درون زمین و هم روی سکوها به فکر جبران امتیازات از دست داده در لیگ سیزدهم مقابل تیم صنعتی خوزستان باشند تیمی که این روزها با هدایت عبدالله ویسی برای هر حریفی خطرناک است.

نماینده آبی های اهواز پس از پیروزی هفته نخست برابر ذوب آهن دو تساوی متوالی را تجربه کرد اما به علت این که آنها از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کردند این نتایج هم ارزشمند است ضمن اینکه نباید فراموش کرد آنها در بازی با مس کرمان در ثانیه های پایانی پیروزی را از دست دادند.

حال باید دید روند خوب شاگردان ویسی در بازی ملوان هم ادامه پیدا می کند و این تیم می تواند بدون باخت بودن را ادامه دهد و یا ملوان با شکست این تیم اهوازی به آرامش نسبی خواهد رسید.

نفت تهران راه آهن تهران

دو تیم تهرانی که رویارویی شان با رویارویی سرخابی های پایتخت زمین تا آسمان فاصله دارد. اما حضور دو مربی مطرح یعنی یحیی گل محمدی و منصور ابراهیم زاده روی نیمکت این دو تیم حساسیت و جذابیت های این بازی را بالا برده است.

میزبان این دربی نفت تهران است که تلفیقی از جوانان و باتجربه ها را راهی لیگ سیزدهم کرده است. آنها با هدایت گل محمدی لیگ را با پیروزی در شیراز آغاز کردند اما به خاطر اشتباهات بچگانه در خانه مغلوب صبا شدند.

نفتی ها در هفته سوم هم به یک نتیجه مساوی رضایت دادند و برای اینکه از جمع تیم های بالای جدول فاصله نگیرند باید مقابل راه آهن دومین پیروزی خود در لیگ سیزدهم را جشن بگیرند. البته همه می دانند هدایت راه آهن بر عهده مربی فصل پیش نفت یعنی منصور ابراهیم زاده است، مربی که در سال های اخیر توانایی هایش را در ذوب آهن و نفت تهران به خوبی نشان داده و قصد دارد راه آهن که خصوصی ترین تیم لیگ برتر است را آسیایی کند.

آنها در سه بازی نخست لیگ دو تساوی خانگی و یک برد خارج از خانه را کسب کردند و امیدوارند در دومین دیدار خارج از خانه هم پیروز شوند. اتفاقی که می تواند راه آهن را بار دیگر به جمع سه تیم بالای جدول برساند. قطعاً نبرد اندیشه های گل محمدی و ابراهیم زاده زیبایی های دربی کوچک تهران را بیشتر می کند و برنده این بازی با آرامش بیشتری هفته های انتهایی لیگ را سپری خواهد کرد.

سپاهان اصفهان تراکتورسازی تبریز

این بازی نبرد تیم هایی آسیایی است. در یک سوی میدان سپاهان صدرنشین لیگ برتر قرار دارد و در سوی دیگر نایب قهرمان دو دوره اخیر لیگ برتر با روحیه مضاعف به لطف کسب نخستین پیروزی خود در هفته گذشته قرار دارد.

مردان زرد پوش زلاتکو کرانچار که پس از دو پیروزی مقابل فولاد و استقلال هفته پیش در خانه گسترش فولاد زمین گیر شدند و اگر گل دقایق پایانی محمد غلامی نبود حتی طعم نخستین شکست خود در لیگ را می چشیدند، به لطف همان تک امتیاز با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین امروز لیگ برتر هستند، حفظ این جایگاه شکست دادن سومین حریف آسیایی خود در نیم فصل و گرفتن انتقام شکست نماینده دیگر اصفهان از تراکتورسازی انگیزه های سپاهان را برای پیروزی در این بازی مضاعف کرده اما در سوی دیگر میدان هم تراکتورسازی به میدان می آید که به لطف پیروزی هفته پیش برابر ذوب آهن نخستین برد خود در لیگ سیزدهم را جشن گرفت و از بحران نتیجه نگرفتن در ابتدای لیگ فاصله گرفت.

مردان مجید جلالی که پس از شکست برابر پرسپولیس و تساوی در دربی تبریز با درخشش علی کریمی و کریم انصاریفرد در دقایق پایانی دیدار با ذوب آهن تساوی را با یک پیروزی عوض کردند می خواهند دومین تیم اصفهانی را هم مغلوب کرده تا با ۷ امتیاز خود را به صدر جدول نزدیک کنند. سرخپوشان تبریزی لیگ برتر با این پیروزی به سرخپوشان تهرانی هم ناخودآگاه کمک خواهند کرد تا از رقیب اصفهانی فاصله بگیرد.

تقابل اندیشه های بهترین مربی خارجی لیگ برتر با تفکرات مربی با اخلاقی به نام مجید جلالی هرچند جذابیت خاص خودش را دارد اما نمی توان رویارویی علی کریمی با مجتبی جباری را در میانه میدان نادیده گرفت، نفراتی که با حرکات تکنیکی و پاس های ارزشمند خود می توانند نقش کلیدی در پیروزی تیم خود را ایفا کنند، البته رحمان احمدی دروازه بان سپاهان هم می تواند بار دیگر در یک بازی مهم شایستگی های خود را مقابل نفرات مطرح هجومی تراکتورسازی ثابت کند و به همه نشان دهد کی روش در انتخاب او به عنوان دروازه بان اول تیم ملی دچار اشتباه نشده است.

سایپا البرز پرسپولیس تهران

این برای نخستین بار است که شورای تامین استان البرز اجازه داده سایپا در خانه میزبان سرخ آبی های پایتخت باشد، آزمونی که شاید پس از انتخاب داور ایرانی برای دربی می تواند دیگر تابوی فوتبال ایران یعنی برگزاری دیدارهای سرخ آبی های پایتخت با سایپا، نفت و راه آهن را بشکند و به مسئولان فوتبال و برگزارکنندگان لیگ ایران ثابت کند که هر تیمی می تواند در خانه خود میزبان این دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران باشد.

فارغ از این مساله این دیدار خاطرات بسیار خوشی را برای علی دایی سرمربی پرسپولیس زنده خواهد کرد، علی دایی که پس از روزهای سخت جام جهانی ۲۰۰۶ به عنوان مربی و بازیکن توانست سایپا را قهرمان لیگ برتر کند، در ورزشگاه انقلاب کرج ضمن برگزاری جشن قهرمانی از فوتبال خداحافظی کرد. او این بار در حالی با هدایت پرسپولیس به کرج می رود که می تواند با پیروزی مقابل سایپا، پرسپولیس را بعد از سال ها به آرزوی صدرنشینی در لیگ برتر برساند.

علی دایی که به همراه تیم های سایپا و راه آهن تجربه بازی در ورزشگاه انقلاب کرج را داشته است، این بار با پرسپولیس به این ورزشگاه می رود، تیمی که این روزها به لطف دو پیروزی مقابل تراکتورسازی و مس کرمان و تساوی در زمین ذوب آهن با یک امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم لیگ برتر ایستاده است.

پیروزی در این دیدار در صورت ناکامی سپاهان مقابل تراکتورسازی، پرسپولیسی ها را صدرنشین خواهد کرد، این اتفاقی است که می تواند به لطف انگیزه بالای جوانان پرسپولیس و تجربه نفراتی همچون بنگر، حسینی، حقیقی، دهنوی و سیدصالحی رقم بخورد.

اما تقابل جذاب دیگر این بازی به روی نیمکت باز می گردد، جایی که علی دایی مقابل انگین فیرات قرار می گیرد، مربیانی که در تیم ملی کنار هم بودند، اما نتوانستند به انتظار فوتبال دوستان ایرانی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۰ را برآورده کنند.

در سوی دیگر میدان میزبان نارنجی پوش در نخستین مسابقه ای که در ورزشگاه انقلاب کرج از پرسپولیسی ها پذیرایی می کند، تنها به فکر پیروزی است. آنها که لیگ را با از دست دادن پیروزی در شهر رشت آغاز کردند و با شکست سنگین خانگی مقابل راه آهن ادامه دادند، در هفته سوم هم نتیجه ای بهتر از مساوی بدست نیاوردند، ضمن اینکه نباید فراموش کرد سایپا یکی از سه تیم قربانی کسر امتیاز از سوی کمیته انضباطی بخاطر تخلف تماشاگرانش بود.

شاگردان فیرات اگر بتوانند پرسپولیس را در خانه مغلوب کنند از یکسو ناکامی های خود در لیگ سیزدهم را جبران خواهند کرد و از سوی دیگر تیم های مدعی از جمله سپاهان را خوشحال می کنند، ضمن اینکه با این نتیجه می توانند حاشیه های جدیدی را برای پرسپولیس رقم بزنند.

قطعا در این بازی که جدال مردان جوان و باانگیزه دو تیم است، تیم برنده روزهای بهتری را برای خود در لیگ برتر رقم می زند، این بدان معناست که یا پرسپولیس با صدرنشینی رضایت کامل هوادارانش را جلب می کند و یا سایپا خود را از بحران، عدم نتیجه گیری در ابتدای فصل نجات خواهد داد.

برنامه هفته چهارم سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه ۱۹ مرداد:

* فولاد خوزستان داماش گیلان ساعت ۲۰:۳۰ ورزشگاه تختی اهواز

* استقلال تهران صبای قم ساعت ۲۱:۱۵ ورزشگاه آزادی

یکشنبه ۲۰ مرداد:

* گسترش فولاد تبریز فجر سپاسی ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه یادگار امام تبریز

* مس کرمان ذوب آهن ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه امام علی کرمان

* نفت تهران راه آهن ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه دستگردی تهران

* ملوان بندرانزلی استقلال خوزستان ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه تختی انزلی

* سپاهان اصفهان تراکتورسازی تبریز ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

* سایپا البرز پرسپولیس ساعت ۲۰:۳۰ ورزشگاه انقلاب کرج

خبرگزارى مهر


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی