فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


Ativ Tab ۳ سامسونگ، یک تبلت باریک و سبک است که ویندوز ۸ و تراشه اینتل اتم دارد. صفحه کلیدی که جداگانه برای آن فروخته می شود، استفاده این تبلت زیبا را بسیار راحت می کند. در ضمن، به صورت پیش فرض قلم های نوری S Pen و اپلیکیشن های S Note ۲ را نیز در خود دارد. همچنین، جایگاه اختصاصی سیم کارت دارد که از طریق ۳G و ۴G می توان با آن تماس های سلولی برقرار کرد.

در نظر داشته باشید، این بررسی در مورد نمونه اولیه این تبلت است و احتمالا سامسونگ اشکالات و معایب آن را برطرف خواهد کرد.

طراحی

تبلت Ativ Tab ۳ سامسونگ بسیار باریک و سبک است که در حوزه کامپیوترهای ویندوز ۸ کمی عجیب به نظر می رسد. این دستگاه فقط ۷.۹۵ میلی متر ضخامت و حدود ۵۵۰ گرم وزن دارد. طراحی این تبلت به تبلت های اندرویدی خانواده گلکسی سامسونگ شباهت بسیاری دارد و کمپانی تفاوت خاصی برای آنها قائل نشده است. این تبلت نیز همچون دیگر محصولات سامسونگ بدنه پلاستیکی با قاب پشتی براق و طرح دار دارد. شاید جنس پلاستیک برای خیلی از کاربران خوشایند نباشد اما سامسونگ ثابت کرده است پلاستیک محصولاتش بسیار باکیفیت و بادوام هستند. اما متاسفانه گویا این تبلت این گونه نیست. صداهایی که از قاب پشت بدنه به گوش می رسند باعث می شود، احساس کنید هر آن ممکن است بشکند. امیدواریم سامسونگ این مشکل را در نمونه های رسمی و عمده خود برطرف کند. در بالای تبلت کلیدهای کنترل صدا و قفل صفحه نمایش قرار دارند. در کنار آنها نیز جایگاه سیم کارت و میکرو اس دی با در پلاستیکی تعبیه شده اند. در سمت راست تبلت نیز پورت های microHDMI و میکرو یواس بی قرار دارند.

صفحه نمایش

تبلت Ativ Tab ۳ ، صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچ ال سی دی با رزولوشن ۱۳۶۶۷۶۸ پیکسل دارد. تراکم تصویر این نمایشگر نیز ۱۵۵ پیمکسل در هر اینچ است. این اعداد نشان می دهند که تصاویر به هیچ وجه کیفیت خوبی ندارند و با یک مشت تصاویر پیکسلایز شده مواجه خواهید بود.

Ativ Tab ۳ حدود ۶۰۰ دلار قیمت دارد و برای این برچسب قیمت باید امکانات و کیفیت خوبی به کاربر ارایه کند. در مقایسه، می توان به آی پد و نکسوس ۱۰ اشاره کرد که صفحه نمایش های رتینا با تراکم تصور ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ دارند. البته نکته خوب این نمایشگر این است که از تماس ۵ انگشت به طور همزمان پشتیبانی می کند. البته بیشتر نمایشگرهای چند لمسی از ۱۰ انگشت پشتیبانی می کند، اما ۵ تا انگشت کمتر یا بیشتر تفاوت چندانی ندارد.

زاویه دید صفحه نمایش هم خوب نیست و هر چه به کناره ها می رود، رنگ ها کمرنگ تر و محوتر می شوند. اما رنگ ها به طور کلی زنده و خالص هستند و شفافیت صفحه بالا است. بازتاب نور نمایشگر نیز کم است و زیر نور مسقیم آفتاب، خوانایی لازم را دارد.

رابط کاربری و امکانات

بزرگ ترین مزیت تبلت Ativ Tab ۳ سامسونگ این است که ویندوز ۸ (نسخه ۳۲ بیتی) را به همه امکانات و برنامه هایش در خود دارد. ویندوز ۸ را می توان به سلیقه شخصی تنظیم کرد. می توان از رابط کاربری Modern Live Tile استفاده یا به حالت دسک تاپ قدیمی سوئیچ کرد که با ماوس و صفحه کلید کار می کند.

در مورد اپلیکیشن ها، پکیج کاملی از محصولات مایکروسافت همچون، اینترنت اکسپلورر، بینگ، نقشه ها، آب وهوا، اسکایپ و ... در این تبلت موجود هستند. ویندوز ۸ قابلیتی به نام People Hub دارد که برای همه شماره های تماس کاربر هستند و تعامل عمیقی با شبکه هایی همچون فیس بوک، توئتر و لینکداین دارد.

برنامه هایی که خاصیت لمسی ندارند در حالت دسک تاپ قدیمی قابل اجرا هستند. از جمله می توان به نرم افزار فتوشاپ اشاره کرد. ویندوز ۸ مایکروسافت، مبتنی بر لمس است. با کشیدن انگشت از سمت چپ نمایشگر به سمت راست، بین اپلیکیشن ها سوئیچ می کند. (گویا کلیدهای Alt + Tab را گرفته اید). کشیدن انگشت از راست به چپ هم منو را باز می کند که حاوی محتوا است. در این حالت می توانید از خانه اصلی به همه تنظیمات تبلت دسترسی مستقیم داشته باشید. رابط کاربری مدرن این امکان را به کاربر می دهد تا به دلخواه خود طرح پشت زمینه و رنگ آن را عوض کند. اما با همه اینها، امکانات آن در مقایسه با اندروید محدود است. تبلت Ativ Tab ۳، بدون کاور صفحه کلید که جداگانه فروخته می شود، صفحه کلیدی مجازی و لمسی دارد.

S Pen

سامسونگ با تعبیه قلم نوری S Pen در Ativ Tab ۳ آن را از دیگر تبلت ها مجزا کرده است. این قلم داخل تبلت جای گرفته است و سامسونگ اپلیکیشن های اختصاصی S Note ۲.۰ را برای طراحی و نوشتن متن در آن گنجانده است.

این قلم استفاده روان و آسانی دارد. حساسیت فشار آن ۱۰۲۴ درجه است. به این معنا که هر چه بیشتر قلم را فشار دهید، خطوط عمیق تر و پررنگ تر کشیده می شوند. اپلیکیشن S Note همچنین قابلیت تشخیص دست خط و تبدیل آن به فرم تایپی را نیز دارد. سامسونگ ایده های متنوعی در مورد محتویات به کاربر می دهد که می تواند با اپلیکیشن S Note ترسیم کند – ژورنال، منو، طراحی و ... . این برنامه همچنین امکان اضافه کردن عکس و تصویر را نیز دارد.

پردازنده و حافظه

تبلت Ativ Tab ۳ سامسونگ پردازنده Intel Atom Z۲۷۶۰ دارد. عملکرد این پردازنده در کاشی های زنده نمایشگر خوب است اما در برخی برنامه ها همچون مرورگر با کمی تاخیر کارها را انجام می دهد. امیدواریم این مشکلات در نسخه نهایی محصول برطرف شوند. پردازنده Z۲۷۶۰، تراشه دوهسته ای ۳۲ نانومتری با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی PowerVR SGX۵۴۵ دارد. این پردازنده قابلیت اجرای برنامه های سنگین را دارد و گرافیک آن نیز از برخی از بازی ها پشتیبانی می کند. این دستگاه، ۲ گیگابایت رم LPDDR۲ دارد.

حافظه داخلی Ativ Tab ۳، ۶۴ گیگابایت است که ۲۰ گیگابایت آن توسط دستگاه مصرف می شود و فقط ۴۵ گیگابایت در اختیار کاربر است. البته این ظرفیت را می توان با کارت حافظه میکرواس دی ارتقا داد.

اینترنت و اتصالات

تبلت Ativ Tab ۳ سامسونگ، از هر دو اتصال سلولی وای فای a/b/g/n و ۳G/۴G LTE پشتیبانی می کند. جایگاه اختصاصی سیم کارت آن نیز در کنار دستگاه کار شده است. برای مرور وب، اینترنت اکسپلورر ۱۰ به صورت پیش فرض روی دستگاه نصب است اما می توانید مرورگر مورد علاقه خود همچون فایرفاکس یا کروم را دانلود و روی آن نصب کنید. این ویندوز هشتی کامل، از ادوبی فلش هم پشتیبانی می کند. مرورگر دسک تاپ های قدیمی نیز در این تبلت کاربرد دارند. سرعت دستگاه هنگام بالا یا پایین یا زوم کردن در صفحه های وب تا حدی آهسته است. از دیگر اتصالات دستگاه باید به DLNA، بلوتوث ۴ ، جی پی اس و NFC اشاره کرد.

دوربین

دوربین و عکاسی در تبلت ها مساله چندان مهمی نیست. اما بد هم نیست دوربینی معمولی در جلو یا عقب دستگاه وجود داشته باشد. دوربین جلو برای برقراری تماس تصویری لازم است. خوشبختانه Ativ Tab ۳ هر دو را دارد. دوربین عقب، ۵ مگاپیکسل به همراه فلاش LED است و دوربین جلو نیز می تواند با کیفیت ۷۲۰p فیلم برداری کند. نرم افزار دوربین برای سیستم عامل ویندوز ۸ است و به کاربر امکان تنظیم رنگ، تعادل نور سفید و ... را می دهد.

مالتی مدیا

فضای زیاد ۱۰ اینچی نمایشگر این تبلت باعث شده است از نظر رسانه ای بسیار کارآمد ظاهر شود. کانون عکس های ویندوز ۸ نوعی اپلیکیشن ابتدایی است که به کاربر اجازه می دهد تا علاوه بر تماشای عکس ها، آنها را کراپ نیز بکند. روش به اشتراک گذاری عکس ها نیز از مد افتاده و قدیمی است. باید انگشت را روی عکس ها نگه دارید و آنها را با سرعت کم به پایین بکشید.

مجله اینترنتی برترین ها

برای خرید با سیستم عامل آندورید با قیمت مناسب به فروشگاه زیر بروید



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی