فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

هفته های پایانی تابستان به دلیل نزدیکی به فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه ها همیشه عطر و بوی دیگری دارد.عطر خوش کتاب های نو و لوازم التحریر و نونوار شدن برای سال تحصیلی می آید.در بازار کامپیوتر هم با توجه به رشد میزان کاربری کامپیوتر، هر سال با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید با رشد تقاضا در مورد کالاهای کامپیوتری مواجه هستیم. کالاهایی نظیر لپ تاپ، تبلت و تجهیزات کامپیوتری و البته نرم افزارهای آموزشی و کمک آموزشی...

امسال هم از اوایل شهریورماه در بازار تبلت، تجهیزات کامپیوتری و برخی نمونه های لپ تاپ شاهد رشد تقاضا هستیم که البته بیشترین خریداران بازار را دانشجویان تشکیل داده اند، اما موضوع اینجا است که گستردگی تنوع در بازار موجب شده برخی از گروه های خریدار نتوانند انتخاب خوبی از میان کالاهای موجود در بازار کرده و هنگام خرید سردرگم شوند و اینکه کالایی که به واقع متناسب با نیاز آنها است خریداری نکنند

به همین دلیل در این بخش ما سعی کرده ایم به این موضوع بپردازیم تا خریداران بتوانند با دید بازتری برای خریدهای دانشجویی اقدام کنند. اگر به این موضوع علاقه مند هستید این مطلب را بخوانید:

خریدهای کامپیوتری برای سال تحصیلی جدید

تا همین یکی دوسال قبل؛ یعنی زمانی که قیمت ها در بازار کامپیوتر در این حد گران نبود،هر سال با نزدیک شدن به فصل بازگشایی دانشگاه ها و مدارس، گروه های گوناگون دانشجویی و حتی محصلان مدارس برای خرید لپ تاپ روانه بازار کامپیوتر می شدند.

اما امسال بنا به دلایلی این تقاضا روی تبلت، آن هم نمونه های ارزان قیمت است. علت اصلی این موضوع رشد قیمت ها در بازار لپ تاپ و همچنین گستردگی تنوع در برند و مدل های تبلت های ارزان قیمت در بازار عنوان شده است.

به غیر از این در بازار کامپیوتر امسال شاهد رشد شدید تقاضا برای حافظه های فلش، کیبوردهای همراه، انواع قاب های یدکی تبلت و موبایل و.... هستیم.

نرم افزارهای آنتی ویروس و برخی از نرم افزارهای آموزشی نیز بازار پررونقی در این ایام از سال دارند.

بهترین خریدها از بازار تبلت

اگر قصد دارید برای انجام تکالیف، گشت زنی های روزمره در اینترنت، انجام برخی کارهای روزانه که تاکنون روی کاغذ انجام می دادید یا حتی مطالعه متون و جزوه ها به سراغ تبلت بروید، باید بدانید که انتخاب های بیشماری پیش روی شما است.

شما می توانید به سراغ خانواده گران قیمت های بازار بروید که قیمتی بین دو تا سه میلیون تومان دارند، اما بیشترین میزان تقاضای دانشجویی برای تبلت هایی با میانگین قیمت ۵۰۰ هزار تا هشتصد هزار تومان و نهایتا یک میلیون تومان است.

در این بین می توانید به سراغ نمونه های هفت اینچی بروید که به سیستم عامل محبوب آندروید مجهز هستند. تبلت هایی از خانواده های INNOVEL، MERCURY، ACER، ViewSonic و Ainol که قیمتی در حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان دارند و بنا به بهره مندی از سیستم عامل محبوب آندروید و قیمت مناسبی که دارند جزو محبوب های بازار تبلت هستند. البته عرضه این برندها توسط شرکت های مطرح و اسم و رسم دار بیش از پیش موجبات استقبال از این نمونه ها را در بازار فراهم آورده است.

برندهای دیگر نظیر HP، ACER، LENOVO و... هم نمونه هایی از تبلت های ارزان قیمت را در سبد محصولات خود دارند که می توانند گزینه مناسبی برای یک خرید دانشجویی باشند.

در کل تبلت های این رده قیمتی (۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان) دارای صفحه نمایش های هفت اینچی لمسی هستند که سایز مطلوب و مورد توجه اکثر کاربران لپ تاپ است.

همچنین اکثر این تبلت ها از سیستم عامل آندروید بهره مندند و دارای ورودی و خروجی های متعددی چون پورت hdmi کارتخوان و... هستند.

تجهیز به دو دوربین هم از ویژگی های مشترک تمام تبلت های موجود در بازار است که البته باید بدانید نمی توان چندان به این دوربین ها و کیفیت عکس هایی که توسط آنها گرفته می شود اعتماد کرد.

اگر از دسته افرادی هستید که ارتباطات اینترنتی برایتان مهم است باید بدانید تبلت ها دارای امکاناتی ارتباطی چون wifi، وایرلس و... هستند.برخی از تبلت ها هم قابلیت نصب سیم کارت را داشته و علاوه بر برقراری ارتباط اینترنتی می توان با آنها مکالمه تلفنی نیز داشت. در هر حال تبلت های ارزان قیمت با توجه به قابلیت های کاربردی آنها بهترین گزینه برای دانشجویانی هستند که از تبلت انتظاری در حد انجام امور روزمره و اتصال به اینترنت و انجام تکالیف را دارند.

شاید به همین علت است که این دستگاه ها را جایگزین مینی لپ تاپ ها می نامند.

بهترین لپ تاپ های دانشجویی

اگر از دسته افرادی هستید که همچنان به لپ تاپ ها علاقه مند هستید و تمایلی به استفاده از تبلت های سبک وزن و کم حجم ندارید، یا اگر جزو آن دسته هستید که کارهای پیچیده ای انجام می دهید که از عهده تبلت ها خارج است شاید بهتر باشد همچنان به کاربری لپ تاپی خود ادامه دهید.

می توانید از میان برندهای گوناگون لپ تاپ در بازار و همچنین از بین کانفیگ (قابلیت های فنی) یک نمونه مناسب خود را بیابید. اما ما برای شما چند پیشنهاد داریم.

اگر دانشجویی هستید که قصد دارید از لپ تاپ برای طراحی نقشه های خاص معماری و گرافیکی استفاده کنید بهتر است بیخود و بی جهت پول خود را با خرید یک لپ تاپ ارزان قیمت یا حتی میان قیمت دور نریخته و از همان ابتدا به سراغ لپ تاپی با کانفیگ بالا بروید.

معمولا لپ تاپ هایی که به این گروه متعلق هستند پردازنده های intel core i۷ و رم هایی با ظرفیت حافظه بالا دارند و در ضمن ظرفیت حافظه کارت گرافیک آنها هم بالاتر از دو گیگابایت است.

اما اگر از دسته دانشجویانی هستید که از لپ تاپ انتظار انجام امور روزمره را دارید به شما یک نمونه سبک وزن و میان قیمت را پیشنهاد می کنیم که قابلیت ارتقا داشته باشد.

لپ تاپ هایی با میانگین قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا سه میلیون تومان گزینه های مناسبی هستند.اکثر این لپ تاپ ها به پردازنده intel core i۵، رم با ظرفیت مطلوب و صفحه نمایش های ۱۴ اینچ مجهزند. اگر از میان اولترابوک ها لپ تاپتان را انتخاب کنید هم دیگر زحمت حمل بار سنگین را به جان نخواهید خرید. هر چند که این لپ تاپ ها از لحاظ سادگی و راحتی کاربری و وزن و حجم کم به پای تبلت ها نمی رسند.

تجهیزات کامپیوتری

چه کاربر تبلت باشید و چه لپ تاپ، در هر حال به بازار تجهیزات جانبی کامپیوتری یا کالاهای مکمل نیاز پیدا خواهید کرد.

حافظه های فلش در ظرفیت های حافظه گوناگون، کیبوردهای مخصوص تبلت، انواع ماوس های وایرلس و ...، هارددیسک در ظرفیت های کمتر از یک ترابایت، انواع اپتیکال درایو اکسترنال و... از کالاهایی هستند که در ایام بازگشایی دانشگاه ها و مدارس بازار بسیار پررونق تری دارند تا بازار کالاهایی نظیر لپ تاپ و تبلت.

در هر حال اگر قصد خرید هر کدام از این کالاها را که داشته باشید توصیه ما به شما این است که از میان نمونه های فاقد مارک و نمایندگی شرکتی کالا را خریداری نکنید و آنچه را به واقع به آن نیاز دارید خریداری کنید.

خرید کالایی که متناسب با نیاز شما نیست شما را درگیر دردسر خواهد کرد. به عنوان مثال، خرید یک هارددیسک با ظرفیتی کمتر از آنچه مورد نظر شما است اگر چه بهای کمتری دارد، اما شما را دچار دردسرهای بعدی یا حتی خرید دوباره هارددیسک می کند.

پس قبل از خرید به خوبی در مورد نیازهایتان مطمئن شوید و پس از آن برای خرید اقدام کنید.

تجهیزات ایمنی

معمولا خرید یک کالا با قیمتی گران تر از آنچه انتظارش را دارید به خرید کالاهایی که جنبه محافظتی دارد ختم می شود.

به همین دلیل در بازار شاهد رشد عرضه و البته تقاضا برای کالاهایی نظیر کیف لپ تاپ، پایه های خنک کننده لپ تاپ، قاب های محافظ تبلت و کاورهای محافظ هستیم. کالاهای دیگری نظیر برچسب های ضد خش نیز در بازار فروش خوبی دارند.

علاوه بر این نرم افزارهای آنتی ویروس که معمولا برای لپ تاپ ها کاربرد دارند در بازار مخاطبان زیادی دارند. این نرم افزارها در انواع تک کاربر، دو کاربر و چند کاربر در بازار هستند.

روزنامه دنیای اقتصاد

برای خرید تبلت یا گوشی با سیستم عامل آندورید به فروشگاه زیر بروید


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی