فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

سیاست اپل خیلی روشن و مشخص است. آنها می گویند یک اکوسیستم بسته مخصوص خودشان دارند و در آن بیزینس می کنند. اگر دوست دارید در آن باشید باید بهای آن را بپردازید. اگر کیفیت ساخت سایر برندها در محصولی مثل HTC ONE را ببینید به این نتیجه می رسید که آنچه تا به حال برای آی فون پرداخته بودید، برای شکل و شمایل آن سیب گاز خورده جادویی است.

وقتی اولین بار اسم آی فون ارزان قیمت را شنیدیم، باور نداشتیم که چنین چیزی حقیقت داشته باشد اما فکر هم نمی کردیم تا این حد گران قیمت باشد. اگر اکنون بخواهیم نام واقعی iPhone ۵C را بدانیم کافی است به سایت اپل مراجعه کنید! بله! حرف C به Cheap اشاره ندارد بلکه به معنای Colorful است. قبلا تصور می کردیم که اپل هدفش بازارهای در حال توسعه مانند آمریکای جنوبی، خاورمیانه، چین و هند است.

در واقع در این بازارها به لحاظ فنی یک محصول اپلی در بازه ۳۲۹ تا ۳۹۹ دلار می توانست یک محصول با مشتری قابل توجه باشد. اما حالا می بینیم فقط ۱۰۰ دلار از محصول رده اول اپل یعنی ۵S ارزان تر است. صد دلاری که انگشت حیرت را به دهان گیک های پیگیر این حوزه فرو برد. چرا اپل رویای آی فون ارزان را کشت؟ خیلی ساده! اپل قصد ندارد با اندروید رقابت کند. در واقع نمی تواند رقابت کند. پس چه بهتر که اصلا در بازی که قرار است بازنده اش شوی، قدم نگذاری.

شاید فکر کنید این حرف احساسی است. اما یک واقعیت است. اکنون در محدوده قیمتی ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار شما با گزینه های اندرویدی قابل توجهی روبه رو هستید. وقتی به مرز ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار نزدیک شوید گزینه های اندرویدی به مراتب برتر از آی فون هستند؛ حداقل از نظر سخت افزاری برای اغلب کاربران. شکی نیست اپل پیشرو خیلی چیزها در دنیای پی سی و پست پی سی بوده و هست اما این دلیل بر برتری بازار نمی شود. اکنون سهم آی فون و آی پد در بازارها در برابر معادل های اندرویدی به طرز قابل توجهی افت کرده است.

با توجه به سیاست اپل در کنترل تمام سود سخت افزاری، نرم افزاری و خدماتی محصولات خود این تصمیم از طرف اپل طبیعی است. اپل با معرفی آی پد مینی با قیمت ۳۲۹ دلار مسیر خود را روشن کرده بود. حالا با معرفی آی فون ۵ سی نشان داد قصد ندارد از الگویی که در دوران مک ایجاد کرد و بعد از سه دهه کماکان ادامه می دهد خارج شود. اکوسیستم اپل گران باید باقی بماند، همین طور حاشیه سود. چیزی که به نظر می رسد تاکنون در هیچ محصولی مانند آی فون ۵ سی بالا نبوده است.

اپل راضی خواهد بود که سهم بازارش کم شود اما اکوسیستم خود را تغییر ندهد. این چیزی است که در آینده سهم محصولات اپل را در دنیای پست پی سی نیز مانند دنیای پی سی بسیار محدود خواهد کرد اما کماکان آنقدر سوددهی خواهد داشت که بنگاهی مانند اپل با همین سیاست ها ادامه دهد.

آیا خرید آی فون ۵C عاقلانه است؟

اپل از چه چیزهایی صرف نظر کرده است تا قیمت نهایی محصول پایین بیاید؟ اگر نگاهی به آی فون ۵ کنید مشخص می شود آنها تمام تلاش شان را کرده اند تا ۵C به حدی کیفیت داشته باشد که بشود نام آن را اپل گذاشت در عین حال با قیمت پایین تر سود سرشار اپل را حفظ کند. واضح است که بدنه آن پلاستیکی است. در ساخت آن از پردازنده قدیمی استفاده شده و همین طوری دوربینی که در آی فون ۵ دیده بودیم. در نهایت می توان به این نتیجه رسید که این محصول مشتریان خاص خود را دارد و مثل آی پد مینی بازار قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.


قصد خرید گوشی یا تبلت شیک دارید که داری سیستم عامل آندورید باشه برروی فروشگاه زیر کلیک کرده



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی