فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


برای خیلی از کاربران، وبگردی بدون ماوس امکان پذیر نیست؛ چرا که حرکت میان لینک ها و انتخاب گزینه های مختلف در صفحات وب با استفاده از صفحه کلید واقعا سخت و دشوار است!

حالا فرض کنید می خواهید ایمیل های خود را بدون استفاده از ماوس بررسی کنید، به آنها پاسخ دهید یا حتی ایمیلی را برای دوستانتان ارسال کنید! به نظر شما می توان با استفاده از صفحه کلید روی آیکون های کوچکی که در سرویس های مدیریت ایمیل وجود دارد، حرکت کرد و به مدیریت ایمیل ها پرداخت؟ انجام این کار با فعالسازی میانبرهای صفحه کلیدی در سرویس جی میل براحتی امکان پذیر است و شما می توانید با لذتی بیش از استفاده از ماوس، با صفحه کلید به مدیریت ایمیل هایتان بپردازید.

برای فعالسازی این قابلیت باید ابتدا به محیط کاربری خود در سرویس جی میل وارد شده، سپس از گوشه بالا ـ سمت راست صفحه، روی آیکون چرخ دنده کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید. در پایان به تب General بروید و پس از تغییر وضعیت گزینهKeyboard Shortcuts به حالت On، با کلیک روی Save Changes تغییرات را ذخیره کنید.

نوشتن ایمیل جدید: برای ارسال ایمیل جدید باید کلید C را از روی صفحه کلید فشار دهید.

ارسال ایمیل جدید: حال که ایمیل خود را نوشته اید و می خواهید آن را ارسال کنید، می توانید به جای برداشتن ماوس و کلید روی گزینه Send از کلیدهای میانبر Tab + Enter کمک بگیرید.

برو به همه ایمیل ها: پوشه All Mail در جی میل، تمام ایمیل های ارسالی و دریافتی شما را در خود جای می دهد و به نوعی آرشیو ایمیل ها به شمار می رود. اگر می خواهید به این پوشه دسترسی داشته باشید باید کلیدهای G و پس از آن A را فشار دهید. (G+A= Go to All Mail)

ارسال به آرشیو: اگر ایمیلی را خوانده اید و قصد ندارید به آن پاسخ دهید یا آن را برای دوستانتان ارسال کنید و فقط می خواهید در آرشیو بایگانی کنید، می توانید از میانبر E کمک بگیرید.

پاسخ به همه: ارسال پاسخ به ایمیل انتخاب شده یا ایمیل در حال مشاهده با فشار کلید Reply)R) و ارسال پاسخ به همه دریافت کنندگان ایمیل با فشار کلید Reply to All)A) امکان پذیر است.

خوانده نشده: اگر ایمیلی را خوانده اید و می خواهید آن را به حالت خوانده نشده تغییر وضعیت دهید، می توانید از کلید Shift + U کمک بگیرید.

فهرست مخاطبان: مراجعه به فهرست مخاطبان در جی میل بسیار راحت است. شما می توانید برای این کار کلید G و پس از آن کلید C را فشار دهید. (G+C= Go to Contacts)

برگشت به صندوق ورودی: در هریک از بخش های جی میل که باشید ممکن است قصد داشته باشید به صندوق ایمیل های دریافتی (Inbox) بازگردید. برای مراجعه مجدد به این بخش می توانید کلید G و پس از آن i را فشار دهید. (G+I=Go to Inbox)

پرش به مکاتبات اخیر: خواندن ایمیل هایی که به صورت سوال و جوابی و به تعداد زیاد رد و بدل شده ، خسته کننده است. دوست دارید بین آخرین مکاتبات صورت گرفته حرکت کنید و آخرین ها را بخوانید؟ از کلیدهای K و J می توانید برای این کار کمک بگیرید. کلید K شما را به مکاتبات اخیر منتقل می کند و کلید J مکاتبات قدیمی تر را برای شما نمایش می دهد.

پیام جدید و قدیم: همان طور که گفتیم یک مکاتبه ایمیلی می تواند تعداد زیادی از ایمیل ها را در خود داشته باشد. با بازکردن این مکاتبات، آخرین پیام رد و بدل شده برای شما به نمایش درخواهد آمد. اگر قصد دارید به پیام های قبلی بروید، می توانید از کلید Previous)P) استفاده کنید و برای انتقال به پیام های جدیدتر نیز می توانید از کلید N کمک بگیرید. چنانچه دقت کنید با هربار فشردن این کلیدها خط آبی رنگی میان پیام ها حرکت کرده و در کنار هریک از پیام ها قرار می گیرد. پس از قرارگرفتن این خط کنار پیام موردنظر، می توانید با فشردن کلید Enter آن پیام را باز کنید.

بازکردن آخرین ایمیل: چنانچه در صندوق ایمیل های دریافتی خود کلید O را فشار دهید، آخرین ایمیل دریافتی برای شما به نمایش درخواهد آمد. اگر این کلید را در صفحه مکاتبات ایمیلی فشار دهید به آخرین پیام دریافتی منتقل خواهید شد و چنانچه پیش از فشار این کلید در صندوق ایمیل های دریافتی، یکی از آنها را انتخاب کرده باشید، آن پیام برای شما به نمایش درخواهد آمد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی