فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

برای بعضی ها مفهوم زیبایی در ضخامت کم خلاصه شده است. نگاهی به آنها نشان می دهد باریک ترین ها، الزاما بهترین نیستند.

رقابت بر سر نازک و باریک تر شدن در دنیای دیجیتال همچنان ادامه دارد. هر سال شرکت های فراوانی را می بینیم که سعی می کنند در جنگ نازک ترین موبایل، لپ تاپ و تبلت، دیگران را مغلوب کنند و تاج پادشاهی «باریک ترین ابزار دیجیتالی دنیا» را روی سر خود بگذارند. این داستان قرار است باز هم ادامه داشته باشد. بد نیست نگاهی به باریک اندام ترین وسایلی بیندازیم که تا به حال ساخته شده اند. بیشتر آنها در بازارهای داخلی پیدا می شوند.

هواوی Ascend P۶

ضخامت: ۶.۱۸ میلیمتر

این تلفن هواوی فعلا توانسته از زمان معرفی اش در خرداد ماه ۹۲ تاکنون، همچنان عنوان باریک ترین اسمارت فون دنیا را در اختیار داشته باشد. P۶ تنها ۶.۱۸ میلیمتر ضخامت دارد و به نمایشگری ۴.۷ اینچی، پردازنده چهار هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی، دوربین عقب هشت مگاپیکسلی و اندروید ۴.۲ مجهز است.

آلکاتل One Touch Idol Ultra

ضخامت: ۶.۵ میلیمتر

این محصول آلکاتل که مدتی پیش وارد بازارهای جهانی شده است، با ضخامت ۶.۵ میلیمتری توانسته رتبه دوم باریک اندام های دنیای اسمارت فون را از آن خود کند. نمایشگر آن ۴.۶۵ اینچی است و از پردازنده دو هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی بهره می برد. دوربین آن هم هشت مگاپیکسلی است و سیستم عامل اندروید ۴.۱ روی آن نصب شده است.

ویوو X۱

ضخامت: ۶.۵۵ میلیمتر

کارخانه چینی BBK Electronics این محصول را سال گذشته راهی بازار کرد اما با وجود رقبای نوظهور، باز هم ضخامت ۶.۵۵ میلیمتریVivo X۱، آن را در جایگاه سوم لیست قرار می دهد. ایکس وان نمایشگر ۴.۷ اینچی دارد و به کمک پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی اش، اندروید ۴.۱ را به جلو می راند.

اوپو X۱

ضخامت:۶.۶۵ میلیمتر

Oppo Finder تنها با اختلافی جزئی از رقیب هموطنش، در جایگاه چهارم باریک اندام های دنیای تلفن های هوشمند ایستاده. این اسمارت فون از اندروید ۴.۰، پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی و نمایشگر ۴.۳ اینچی بهره می برد.

هوآوی Ascend P۱

ضخامت: ۶.۸۸ میلیمتر

هوآوی تنها به جایگاه نخست این جدول اکتفا نکرده و تنها وقتی با خاطری آسوده کار را ادامه داد که رتبه پنجم را هم مال خود کرده بود. اسند P۱ با ضخامت ۶.۸۸ میلیمتر و تنها ۰.۰۳ میلیمتر اختلاف با اسمارت فون قبلی، توانسته در این جایگاه بایستد. این تلفن هوشمند نیروی خود را از یک چهار هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی می گیرد و به لطف آن، اندروید ۴.۱ را به حرکت وا می دارد. نمایشگر آن ۴.۳ اینچی بوده و دوربین عقبش هم هشت مگاپیکسلی است.

زد تی ای Grand S

ضخامت: ۶.۹ میلیمتر

این محصول که در CES ۲۰۱۳ توسط ZTE رونمایی شد، تنها ۶.۹ میلیمتر ضخامت دارد. نمایشگر آن فول اچ دی پنج اینچی بوده و از پردازنده چهار هسته ای ۱.۷ گیگاهرتزی در کنار دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و اندروید ۴.۱ بهره می برد.

اپل iPhone ۵

ضخامت: ۷.۶ میلیمتر

پرچمدار سال گذشته اپل، آی فون ۵ با ضخامت ۷.۶ میلیمتر توانسته پله هفتم را از آن خود کند. این محصول عنوان سریع ترین فروش اسمارت فون دنیا را هم در اختیار دارد. البته آی فون ۵S هم با ضخامتی یکسان، در همین جایگاه قرار می گیرد و احتمالا می تواند عنوان سریع ترین فروش را هم از آن خود کند.

پاناسونیک Eluga و اچ تی سی One S

ضخامت: ۷.۸ میلیمتر

رتبه هشتم جدول به طور همزمان در اختیار دو محصول پاناسونیک الوگا و اچ تی سی وان اس قرار دارد. هر دو اسمارت فون نمایشگر ۴.۳ اینچی دارند و از سیستم عامل اندروید بهره می برند.

سامسونگ Galaxy S۴، سونی Xperia Z و لنوو S۹۲۰

ضخامت: ۷.۹ میلیمتر

این جایگاه هم به طور همزمان در اختیار سه پرچمدار است. گلکسی اس ۴ سامسونگ، اکسپریا زد سونی و اس ۹۲۰ لنوو هر سه ۷.۹ میلیمتر ضخامت دارند و سیستم عامل شان اندروید است. در حالی که سامسونگ و سونی ۵ اینچی هستند، لنوو از نمایشگر ۵.۳ اینچی بهره می برد.

سامسونگ Galaxy Mega ۶.۳

ضخامت: ۸ میلیمتر

در انتهای فهرست دوباره به محصولی از سامسونگ می رسیم. یک اسمارت فون غول پیکر (فبلت) ۶.۳ اینچی که تنها ۸ میلیمتر ضخامت دارد و از اندروید ۴.۲ بهره می برد. پردازنده آن دو هسته ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز است و دوربین ۸ مگاپیکسلی آن را همراهی می کند.

تبلت سونی اکسپریا Z

ضخامت ۶.۹ میلیمتر

خب پیشگام بلامنازع این گروه، سونی اکسپریا Z خواهد بود. این تبلت نه تنها باریک ترین بلکه سبک ترین تبلت ۱۰ اینچی است که با ویژگی ضد آب بودنش تنها کاری که می توان در برابرش انجام داد سر تعظیم فرود آوردن است.

اپل آی پد مینی

ضخامت: ۷.۲ میلیمتر

آی پد مینی با بدنه ای از جنس آلومینیوم، جایگاه خود را به عنوان دومین باریک ترین تبلت محکم می کند و ما را وا می دارد که به تیم طراحی جانی آیو ادای احترام کنیم.

سامسونگ گلکسی تب ۳ نسخه ۸ اینچی

ضخامت: ۷.۴ اینچ

سامسونگ با این مدل که تنها یک تار مو از آی پد مینی قطورتر است جایگاه سوم را به خود اختصاص می دهد و به دلیلی پلاستیکی بودن در زمره سبک وزن ترین ها قرار می گیرد.

توشیبا اکزایت ۱۰

ضخامت: ۷.۷ اینچ

در این میان نباید از زحماتی که توشیبا برای تبلت هایش می کشد چشم پوشی کرد. اکزایت یکی از سبک ترین و باریک ترین تبلت های ۱۰ اینچی است که تا به حال به چشم دیده ایم.

سامسونگ گلکسی تب ۷.۷

ضخامت: ۷.۸۹ میلیمتر

کمی قدیمی به نظر می رسد اما هیچ چیز نتوانسته از مقدار جذاب آن کم کند. گلکسی تب ۷.۷ تنها تبلت سوپر AMOLED است که در بدنه ای از جنس آلومینیوم قرار گرفته است.

سامسونگ گلکسی تب ۳ نسخه ۱۰.۱ اینچی

ضخامت: ۷.۹۵ میلیمتر

باز هم سامسونگ و مدل های متنوعش. دارنده جایگاه ششم همین گلکسی تب ۳ است که به گونه ای خیلی نامتعارف مجهز به یک پردازنده دو هسته ای اینتل اتم است تا تنها بتواند به نازک بودن افتخار کند.

سامسونگ گلکسی نوت ۸.۰

ضخامت: ۷.۹۵

خدارا شکر این لیست ۷۰ تایی نیست وگرنه حالا حالاها سامسونگ دست بردار نبود. آخرین تبلت در این گروه گلکسی نوت ۸.۰ است که از خانواده

قلم دارها است. با وجود محفظه قرارگیری قلم و روکش مخصوص، سامسونگ توانسته است این مدل را در فهرست باریک ترین ها جای دهد.

ضخامت چقدر اهمیت دارد؟

دقیقا از چه زمانی این بلا بر سر ما نازل شد؟ برفرض که اپل توانست از پس سامسونگ و بقیه رقبا بر بیاید و ضخامت آی فون ۷ را به نصف اندازه فعلی کاهش دهد. بعدش چی؟ اگر به ساخت و تولید ابزارهای قابل انعطاف امیدوار بودیم، جواب این سوال کاملا امیدوار کننده بود. اما احتمال اینکه چنین ابزارهایی تولید شوند و از نظر اقتصادی خریدشان مقرون به صرفه باشد، همان قدر زیاد است که دانشمندان در تمام این سال ها به کشف حیات روی کره مریخ دل بسته اند. پردازنده ها، صفحه نمایش ها و بوردهای الکترونیکی همین حالا هم در باریک ترین حالت ممکن قرار دارند و به خوبی کار می کنند. اگر بخواهیم آنها را باریک تر از حالا بسازیم ساده ترین راه بیرون گذاشتن شان است. ممکن است بعضی ها سلیقه مردم را بهانه کنند و بگویند در بازار اراده ای وجود دارد که به سمت محصولات باریک یورش می برد. چقدر خوب! کاربری و کارآیی چطور؟ چند درصد از مردم حاضر هستند بابت ابزاری پول بدهند که در عین نازکی مثل لاک پشت کند و مثل خرس های تنبل، خرفت باشد؟ یک نگاه ساده به آنچه سیاست های بلندمدت شرکت ها می خوانیمش، تا حد زیادی موضوع را روشن می کند.

اپل با آی فون به رکورد ۷ و ۶ دهم میلیمتر رسیده است و سامسونگ ترجیح داده در ضخامت ۷ و ۹ دهم میلیمتری گلکسی S چهارم باقی بماند. همین حالا وقتی یک آی فون ۵ در جیب تان باشد مدام نگران شکسته شدنش هستید. دقیقا به همین دلیل تولید کننده های بزرگ ترجیح داده اند متوقف شوند و به جای نبرد حماقت بار بر سر عنوان «ما باریک ترینیم» ابزارهایی زیبا و کارآمد بسازند. شاید به همین دلیل برندی مثل Huawei فرصت پیدا کرده با P۶ نفر اول را مال خود کند و در رتبه سوم P۱ را به رخ بقیه بکشد. همین حالا به ابتدای فهرست باریک ترین تبلت و گوشی هوشمند برگردید! کاملا مشخص است که صدرنشین ها بهترین محصولات موجود در بازار نیستند.

برای خرید گوشی یا تبلت با قیمت مناسب برروی فروشگاه زیر کلیک کنید تا وارد فروشگاه شوید





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی