فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

بررسی محصول جدید سامسونگ، Samsung Galaxy note ۳:

نوت قدرتمند همراه با تقویت مهارت های قلم مخصوص.

مزایا نوت ۳: Samsung Galaxy Note ۳ دارای یک صفحه نمایش بزرگ و پردازنده ۴ هسته ای قوی و قلم S بهبود نسبت به سری های پیشین است. از مزایای دیگر می توان به عمر طولانی باتری و کیفیت صدا و تصاویر عالی اشاره کرد.

معایب نوت ۳: مثل دیگر محصولات کمپانی سامسونگ گران قیمت است. اندازه آن بزرگ است و از همه موارد بدتر بدنه آن از پلاستیک ارزان قیمت می باشد.

سخن نهایی نوت ۳:اگر چه بدنه ظاهری آن ارزان قیمت است و باعث اذیت و آزار کاربر می شود، این محصول در رده بندی بهترین محصولات کمپانی سامسونگ قرار گرفته است.

Galaxy Note ۳ با قیمت ۲۹۹ دلار به بازار عرضه شده است و دارای یک صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی با لبه های تیز است. عمر باتری بهبود یافته است و مناسب برای کار کردن در مسافرت و راه های دور است. اکنون با نسل سوم خانواده نوت رو به رو هستیم و مشاهده می کنیم که نوت ۳ دارای پیشرفت های بسیار نسبت به نوت ۲ است. قدرت این دستگاه هوشمند افزایش یافته و کار کردن با قلم هوشمند S بسیار لذت بخش تر شده است.

قیمت و زمان عرضه :

در اکتبر سال ۲۰۱۳ فروش و عرضه نوت ۳ در ایالت متحده آمریکا آغاز می شود و طبق قرار داد نوشته شده، قیمت نوت ۳ در شرکت های Verizon و AT&T حدود ۲۹۹٫۹۹ دلار و در شرکت T Mobile ۱۹۹٫۹۹ دلار است و شما باید به مدت ۲۴ ماه و ماهی ۲۱ دلار به شرکت پرداخت کنید.

چه ویژگی جدیدی در نوت ۳ وجود دارد؟

نوت ۳ نسبت به اعضای پیشین خانواده نوت پیشرفت قابل توجهی کرده است. به طور خلاصه، دارای یک صفحه نمایش با کیفیت HD و اندازه ۵٫۷ اینچ است و ویژگی های قلم S بیشتر شده است که در ادامه مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت. سرعت پردازنده نسبت به نوت های قبلی بیشتر شده است.

طراحی و ساخت:

موضع سامسونگ نسبت به محصول جدیدش بسیار روشن است. وقتی محصول نهایی را با دقت بررسی می کنیم می بینیم که ظریف تر و در عین حال پیچیده تر از آنچه هست که قبلاً درباره اش شنیده ایم. نوت ۳ را اندازه گیری کردیم و مشاهده شد که ۶ اینچ طول و ۳٫۱ اینچ عرض و تنها ۰٫۳۳ اینچ ضخامت دارد. با وجود صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی خود از صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی باریک تر است.

از سوی Samsung Mega با صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی خود نسبت به نوت ۳ به نظر خیلی قطور تر می رسد.طراحان به مقدار چند صدم از یک اینچ را در طراحی نوت ۳ تغییر دادند و نتیجه این کار این بود که اندازه نوت ۰٫۵ در هر اینچ شد. اما خوب بهتر است به دیگر رقیبان نوت ۳ هم دقت کنید، Htc One و Samsung Galaxy S۴ و Motorola Droid MAXX از جمله گوشی های بزرگ کمپانی سازنده خود بودند که در دست هم به سختی قرار می گرفتند اما از سوی دیگر Samsung Galaxy Mega با صفحه نمایش عظیم خود یعنی ۶٫۳ اینچ باعث شده است که اندازه نوت ۳ برای ما بسیار اندازه و مناسب باشد.

بدنه نوت ۳ صاف و پلاستیکی و بیضی شکل و پشت آن از جنس چرم مانند است. طراحی گوشی نسبت به سری های قبل تغییر کرده است و اثر انگشت بر روی شیشه صفحه نمایش باقی نمی ماند و از این نظر یک امتیاز مثبت است.همچنین در قسمت پشت گوشی شما دوربین را مشاهده می کنید. لنز دوربین ۱۳٫۳ مگا پیکسل و همراه با فلش LED است. درون این گوشی هوشمند یک باتری قوی ۳۲۰۰ میلی آمپری و یک کارت حافظه قرار گرفته شده است.

محل قرار گرفتن کارت حافظه دقیقاً بالای میکرو سیم کارت قرار داده شده است و این به آن معناست اگر می خواهید کارت حافظه خود را ارتقا دهید مجبور هستید در ابتدا باتری را بیرون بیاورید و سپس کارت حافظه را تغییر دهید.

توجه داشته باشید که قلم هوشمند S در قسمت پایین گوشی قرار گرفته شده است. بر روی بدنه گوشی سه دکمه فیزیکی قرار گرفته که عبارتند از:یک کلید کوچک برای خاموش و روشن کردن در سمت راست و یک دکمه کوچک در سمت چپ برای تغییر صدا و یک دکمه بزرگ بیضی شکل برای رفتن به قسمت خانه و اصلی برنامه ها در زیر صفحه نمایش قرار داده شده اند. اطراف این دکمه دو کلید خازنی برای رفتن به قسمت منو و بازگشت وجود دارد.

در بالای صفحه نمایش شما یک دوربین رو به جلوی ۲ مگا پیکسلی می بینید که برای چت های تصویری و عکس های پرتره شما کاربرد بسیاری دارد. در لبه بالای نوت ۳ یک جای جک هدفون ۳٫۵mm قرار داده شده است. لبه پایین نوت ۳ همان چیزی بود که به آن فکر می کردم. یک پورت Micro USB همراه با جای جک USB ۳ و همان طور که می دانید پورت USB ۳.۰ داده ها را در زمان سریع تری انتقال می دهد (حدود ۱۰ برابر سریع تر) و به راحتی با کامپیوتر و لپ تاپ همکاری می کند.

صفحه نمایش خیره کننده:

به این حرف من اعتماد کنید وقتی می گویم که صفحه نمایش نوت ۳ در عین سادگی زرق و برق دار است و توجه کاربر را به خود جلب می کند. صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی و با رزولوشن Full HD و ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل و ۳۸۵ppi است.

قطعاً شما نوت ۲ را به خاطر می آورید (صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی و رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰ پیکسلی و ۲۶۷ppi). صفحه نمایش نوت ۳ دارای کنتراست بالاست و زاویه دید کاربر بسیار گسترده است. همانند گوشی هوشمند نوت ۲ شما ۴ حالت صفحه نمایش را می توانید انتخاب کنید (دینامیک، استاندارد، عکس حرفه ای و فیلم) که البته من حالت فیلم را بیشتر ترجیح می دهم چون رنگی که در آن قرار گرفته و تنظیم شده است جز واقعی ترین رنگ ها است.

صفحه نمایش بسیار روشن و واضح است. شما به راحتی می توانید جزئیات عکس ها و فیلم ها را به بیتید. چشم کاربر هنگام کار کردن با صفحه نمایش خسته نمی شود و این مزیت بزرگی است.

همه چیز در مورد قلم هوشمند S:

من شک دارم که اکثر کاربران گوشی های هوشمند از قلم S استفاده کنند و سامسونگ درصدد این است که ویژگی هایی به قلم مخصوص خود اضافه کند تا کاربران وفاداری برای این تکنولوژی پیدا شوند. حتما شما تبلت Samsung Galaxy note ۱۰٫۱ را به یاد دارید که در آن با قلم S به راحتی می توان از کلیه امکانات تبلت مانند حرکت بین صفحات یا اجرای نرم افزارها و حتی تایپ کردن با صفحه کلید مجازی روی صفحه بهره برد اما برای انجام امور معمول و رایج در تبلت ها، استفاده از دو دست سریع تر و راحت تر از این قلم هوشمند است. من فکر می کنم کمپانی سامسونگ می خواهد با این قلم کارهای شگفت انگیزی انجام دهد.

شما می توانید از این قلم در هر برنامه و یا صفحه ای استفاده کنید و با نگه داشتن قلم در بالای صفحه نمایش و فشردن دکمه قلم S آن را فعال کنید. Action Memo به شما اجازه می دهد که اقدام به ثبت یک یادداشت جدید کنید و می توانید آن ها را به لیست کارهای روزانه تبدیل کنید. به هر حال یکی از مشکلات بدی خط با استفاده از قلم هوشمند است من در یکی از تجربیاتم مشاهده کردم که دست خط دوستم را که با قلم هوشمند S نوشته بود را نمی توانستم بخوانم.

از ویژگی S Finder برای جستجوی جهانی استفاده می شود و در گوشی می توانید برای یافتن دست نوشته ها و یا غربال کردن کلمات و یادداشت ها استفاده کنید. شما می توانید با قلم به صفحه نمایش ضربه بزنید و یک برنامه کاربردی را اجرا کنید. یکی دیگر از قابلیت ها این است که شما می توانید پست الکترونیکی خود و یا مرورگر وب را باز کنید و یا یک پنجره دیگر که شامل دفترچه تلفن و یا ماشین حساب است را باز کنید و همه این پنجره ها می توانند شناور باقی بمانند و با همه آن ها کار کرد.

برای مثال فکر کنید که شما در حال خواندن یک ایمیل دریافتی هستید، سپس می خواهید از دفترچه تلفن شماره شخصی را پیدا کنید و با وی تماس بگیرید این سه مرحله به راحتی انجام می شود و سرعت بین سوئیچینگ برنامه ها بسیار بالا است و شما شاهد اتلاف وقتی نیستید.من فکر می کنم یکی از ویژگی های بسیار مفید و مورد کاربرد همان امکانات چند پنجره است به خصوص برای کاربرانی که در یک آن واحد از چندین برنامه استفاده می کنند. این تابع به شما اجازه می دهد که دو پنجره مختلف را باز کنید و با کشیدن و رها کردن می بینید که محتوای بین آن ها با هم ادغام شده است. این خصوصیت برای یادداشت برداری بسیار کاربردی است به خصوص هنگامی که می خواهید جزئیات یک مکان را از ایمیل خود یادداشت برداری کنید و از آن برای استفاده از محل جلسات مهم من در قسمت یادداشت ها استفاده کنید.

نرم افزارها و واسط کاربری و پیشنهاد های جدید سامسونگ:

ممکن است سیستم عامل این محصول جدید KitKat پیشنهادی نباشد ولی سیستم عامل Android ۴٫۳ Jelly Bean بر روی آن نصب شده که اخیراً ارائه شده است. Android KitKat به زودی عرضه می شود و من امیدوارم نوت ۳ به روز رسانی شود و از این سیستم عامل جدید استفاده کند. که دارای قابلیت های بیشتری است. همان طور که می دانید Nestl صاحب برند شکلات KitKat در مقابل استفاده تیم اندروید از این نام برای نام گذاری اندروید ۴٫۴ که نوعی تبلیغ رایگان شکلات های آن به شمار می رود، برای گوگل و محصولات سری نکسوس، بر روی بسته بندی های خود تبلیغ خواهد کرد تا به این صورت یک بازی برد برد برای هر دو شرکت شکل گرفته باشد و در حوزه های نفوذ یکدیگر تبلیغ کرده باشند. داخل بعضی از این بسته بندی ها گیفت کارت گوگل پلی خواهد بود. رابط کاربری سفارشی سامسونگ که ما آن را به اسم TouchWiz می شناسیم، گذشته از تمام پیشرفت هایی که در قلم هوشمند S شاهدش بودیم، رابط کاربری دقیقاً مثل Samsung Galaxy s۴ است. در عین حال که رابط کاربری بسیار کاربردی است اما از دید من قدیمی است.

یکی از ویژگی های جدیدی که درون سامسونگ نوت ۳ قرار گرفته است این است که برنامه های خاصی را که مورد توجه شما است را می توانید درون یک پوشه بریزید. در این پوشه که سامسونگ نام گرفته است شما می توانید برنامه های مورد نظر خود را قرار دهید.

نکات مهمی که وجود دارد عبارت اند از:یادداشت برداری و فرامین S برای دستور های صوتی و ویدیوها و عکس و ضبط صدا که همه این ها دارای کیفیت بسیار بالا هستند.

شما با گوگل پلی به راحتی می توانید کار کنید و نرم افزار های دلخواه خود را دانلود کنید.یکی از ویژگی های جدیدی که درون سامسونگ نوت ۳ قرار گرفته است این است که برنامه های خاصی را که مورد توجه شما است را می توانید درون یک پوشه بریزید. در این پوشه که سامسونگ نام گرفته است شما می توانید برنامه های مورد نظر خود را قرار دهید.

نکات مهمی که وجود دارد عبارت اند از:یادداشت برداری و فرامین S برای دستور های صوتی و ویدیوها و عکس و ضبط صدا که همه این ها دارای کیفیت بسیار بالا هستند. شما با گوگل پلی به راحتی می توانید کار کنید و نرم افزار های دلخواه خود را دانلود کنید.

دوربین:

اگر شما دوربین گوشی کهکشانی سامسونگ یعنی Galaxy S۴ را دوست دارید بهتر است این خبر خوب را بشنوید که شاتر هر دو محصول سامسونگ یکی است. دوربین ۱۳ مگا پیکسلی که به فلش LED مجهز شده است، این دوربین دارای حالت های مختلف برای عکاسی می باشد و بهتر است شما دنبال اختلافی از جهت دوربین در بین نوت ۳ و سامسونگ S۴ نباشید. قابلیت پانوراما و حذف مردم و اشیا در پس زمینه شما از دیگر قابلیت ها می باشد.

هنگام عکاسی در داخل خانه و محیط های بسته می توانید عکس های با کیفیت بالا و شفاف بگیرید. در حالت اتوماتیک تعادل رنگ سفید برقرار است. در عکس زیر گل ها در رنگ های بسیار زنده هستند و حتی با این که آسمان ابری است جزئیات به طور واضح قابل تشخیص است که اندازه عکس ۳۰۹۶ * ۴۱۲۸ پیکسل است.

عملکرد دوربین این گوشی بسیار شبیه به Samsung Galaxy S۴ و HTC One است. یکی دیگر از ویژگی ها عملکرد سریع برای عکس گرفتن است که بسیار مناسب برای عکاسی از کودکان و حیوانات خانگی است. بدون فلش زیاد نمی توان عکس های خوبی گرفت و شما باید در مناطق تاریک حتماً از فلش استفاده کنید.

قدرت شگفت انگیز تلفن همراه:

بهتر است کمی هم به بررسی سخت افزار بپردازیم. پردازنده ۲٫۳GHz چهار هسته ای Snapdragon ۸۰۰ است که دارای ۳۲GB حافظه داخلی است و همان طور که انتظار می رفت سرعت این گوشی برای پاسخگویی به درخواست کاربر بسیار بالاست.

پردازنده نمره ۲۳٬۰۴۸ را از ما می گیرد و من آرزو می کنم کاش قادر بودم یک صفر به انتهای نمره اضافه کنم زیرا قدرت پردازنده چهار هسته ای بسیار بالا است. وقتی پردازنده را با دیگر رقیبان مقایسه می کنیم مشاهده می شود که پردازنده گوشی هوشمند Htc One نمره ۱۲٬۱۹۴ و گوشی سرسبد سامسونگ یعنی Galaxy S۴ نمره ۱۱٬۳۸۱ و محصول جدید شرکت ال جی نمره ۱۹٬۰۵۰ کسب می کنند.

سرعت داده ها :

من نوت ۳ را از طریق T Mobile تست کردم و دستگاه قادر به اتصال به شبکه ۴G LTE در نیویورک است. سرعت به طور متوسط ۸٫۳Mbps بود ولی آپلود فایل ها خیلی بد نبود و دارای سرعت متوسط ۶Mbps بود.

من موفق شدم برنامه کاربردی را با حجم ۴٫۹۶MB را در مدت ۸ ثانیه دانلود کنم.

کیفیت تماس:

سامسونگ از کیفیت برقراری تماس صوتی در نوت ۳ غافل نبوده است. من از شبکه GSM شرکت T Mobile برای آزمایش استفاده کردم و می توانم به راحتی بگویم به راحتی یکی از با کیفیت ترین مکالمه هایی بود که می شنیدم. دوستانم از کیفیت صدای من در هنگام تماس شگفت زده بودند و من بدون کوچک ترین وقفه و یا صدایی می توانستم با آن ها مکالمه کنم.

طول عمر باتری:

نوت ۳ با وجود بدنه نازکی که دارد از تمام قدرت خود برای انجام کار استفاده می کند. نوت ۳ دارای یک باتری قوی ۳۲۰۰ میلی آمپری است که به طرز حیرت آوری در تست ما حدود ۱۵ ساعت تماشای فیلم ویدیویی با کیفیت HD طول کشید تا کل باتری تخلیه شود.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی