فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


اکثر ما وقتی یک وسیله نو می خریم مثل کفش، لباس و..، تا چند روز اول همه حواسمان به آنها هست تا مبادا کثیف شود یا خطی روی آن بیفتد. اما همین که این چند روز گذشت و این وسایل نو بودن خودشان را از دست دادند، می گذاریم هر جور که خواستند کثیف شوند تا تاریخ انقضایشان برسد.

این داستان در خصوص برخی وسایل دیجیتالی نیز صدق می کند. مثلا یک گوشی، لپ تاپ یا تبلت گرفته اید، همان لحظه اول برای این وسایل دیجیتالی کیف مخصوص می خرید، آن را جوری روی پایتان نمی گذارید که به فن، هارد و... آن فشار وارد شود، نمایشگرهایشان را مجهز به کاور ضدخش می کنید و ده ها کار دیگر. اما همین که مدتی گذشت و دیگر این دستگاه های دیجتالی برای شما جذابیتشان را از دست دادند با بی دقتی های خود باعث خرابی و از کار افتادن آنها می شوید. اگر شما هم جزو این دست از کاربران هستید که با بی دقتی ناخواسته خود باعث از دست رفتن یک دستگاه دیجیتالی می شوید، پیشنهاد می کنیم این گزارش را بخوانید. ما شما را با ۷ مورد که باعث خرابی دستگاه دیجیتالی می شود، آشنا می کنیم که با دوری از این راه ها می توانید خرابی و یا از کار افتادگی دستگاه را به تعویق بیاندازید.


گذاشتن لپ تاپ روی تخت، فرش و مکان های مشابه

گذاشتن لپ تاپ روی سطوحی مانند تخت، فرش و... چندان مناسب نیست. بدون استفاده دستگاه هایی همچون خنک کننده لپ تاپ یا تهویه مناسب، لپ تاپ شما به شدت گرم می شود و در این شرایط وقتی این دستگاه را به حال خود روی تخت یا فرش رها می کنید و یا آن را با کابل به تلویزیون متصل و ساعت ها به تماشای برنامه مورد علاقه خود بنشینید، مجموعه این کارها باعث آسیب های جدی به لپ تاپ شما می شود. گرم شدن لپ تاپ و عدم کنترل آن در اولین قدم باعث آسیب رساندن به باتری دستگاه و کاهش عمر آن می شود. حتی در برخی موارد این گرما باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیر به لپ تاپ مانند آتش سوزی شده است .

حمل ونقل دستگاه های دیجیتالی بدون محافظ

اگر از کاربرانی هستید که تبلت ، لپ تاپ و دیگر وسایل دیجیتال را بدون کیف و دیگر وسایل محافظ به این طرف و آن طرف حمل می کنید پس باید بگوییم که انتظار خط خوردگی یا خراشیدگی روی این وسایل را داشته باشید. دستگاه های دیجیتالی شما باید در کیف ها و کیس های محافظ نگهداری شوند که اگر یک روز کامل هم در آن جا ماندند با مشکلی مواجه نشوند. همچنین باید یادآور شویم که بلند کردن یک لپ تاپ آن هم از قسمت نمایشگر بسیار خطرناک است، پس این کار را متوقف کنید.

نگهداری نامناسب از سیم ها

سیم های شارژر بسیار حساس هستند و به سادگی دچار آسیب می شوند. بنابراین دقت کنید که آنها را بیش از حد لوله نکنید یا در حالی که به دستگاه دیجیتالی متصل هستند آنها را از پریز برق دیواری آویزان نگذارید. وقتی قرار است آنها را حمل کنید بهتر است با کمی ملایمت این سیم ها را جمع کنید طوری که به آنها فشار وارد نشود و در نهایت دچار صدمه نشوند. مجموعه این مراقبت ها در خصوص سیم هدفون ها هم باید رعایت شود. این سیم ها را به صورت سفت و سخت دور دستگاه دیجیتالی خود مانند آی پاد نپیچید. همچنین یادتان نرود که هنگام حمل این نوع دستگاه ها هدفون را از فیش مخصوصش جدا کنید.

روشن نگه داشتن ۲۴ ساعته دستگاه

با خودتان صادق باشید، آخرین باری که اجازه دادید لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی شما برای مدت ۳۰ دقیقه خاموش بماند به چه زمانی باز می گردد؟ بسیاری از ما کاربران به این خاطر که اجازه استراحت و نفس کشیدن به این دستگاه های دیجیتالی کاربردی را نمی دهیم، باید گناهکار شناخته شویم. بیشتر کاربران اگر هم کاری با لپ تاپ و کامپیوتری رومیزی خود نداشته باشند به شکل یک عادت آنها را ۲۴ ساعته روشن نگه می دارند. مطمئن باشید این زمان طولانی، روشن نگه داشتن یک دستگاه دیجیتالی، از عمر آن می کاهد و باعث استهلاک سریع دستگاه می شود. پس کمی در روز به این دستگاه های زبان بسته استراحت بدهید و آنها را خاموش کنید.

استفاده از تمیز کننده خانگی برای لوازم الکترونیکی

تصور کنید موهایتان را با مایع لباسشویی بشورید و یا صورت خود را با مایع دستشویی تمیز کنید! به نظر شما در بلندمدت چه اتفاقی برای موها و پوست صورتتان خواهد افتاد. این داستان برای دستگاه های دیجیتالی هم صدق می کند. استفاده از شیشه پاک کن برای تمیز کردن نمایشگر دستگاه های دیجیتالی اصلا ایده مناسبی نیست. هرکدام از مواد پاک کنند ترکیب شیمیایی خاصی دارند که تنها باید برای دستگاه ها و وسایل خاص خودشان مورد استفاده قرار بگیرند. پس بهتر است به جای تنبلی و دم دست بودن مواد پاک کننده غیرمرتبط، باعث خرابی زود هنگام دستگاه های دیجیتالی خود نشوید.

خارج کردن نامناسب حافظه های USB

جدا کردن فلش های USB و هارد های اکسترنال از لپ تاپ یا کامپیوتر اگر براساس اصول صورت نگیرد، قطعا نباید امیدی به کارکرد طولانی آنها داشت . هاردهای اکسترنال و فلش های USB باید به صورت جداگانه از کامپیوتر یا لپ تاپ جدا شود، به خصوص در مورد هاردهای اکسترنال. اگر این نکته را رعایت نکنید مطمئن باشید علاوه بر آسیب رسیدن به USB یا هارد اکسترنال امکان از دست رفتن اطلاعات روی این دستگاه ها نیز وجود دارد.

فراموش کردن پشتیبان گیری از اطلاعات piv۷

BACKING UP یا پشتیبان گیری از اطلاعات از جمله مواردی است که قطعا اگر رعایت نکنید نمی توانید مانند تعویض یک دستگاه دیجیتالی یا خرج مبالغی برای تعمیر آن، این اطلاعات مهم و حیاتی را بازگردانید. این مورد از آن مورد ها نیست که حتما اتفاق بیافتد بعد به فکر حل آن باشید. در واقع قبل از وقوع فاجعه باید به فکر حل مشکل باشید. بنابراین باید با یک برنامه اصولی به فکر گرفتن پشتیبان از اطلاعات خود در یک دوره زمانی مشخص به شکل پیوسته باشید. با این کار دیگر هیچ خطری اطلاعات دیجیتالی شما را تهدید نمی کند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی