فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

اگر خاطرتان باشد، نخستین تصاویری که با تلفن های همراه گرفته می شد چیزی در حد و اندازه یک تصویر پرسنلی بود و کیفیت آن فقط به درد مرور تصاویر با نمایشگرهای کوچک آن زمان می خورد. بتدریج به کیفیت و قدرت حسگرهای عکاسی افزوده شد و همزمان نرم افزارهای نصب شده روی این تلفن ها هم قوی تر شد. اما حالا به نظر می رسد شرکت سونی که همواره در زمینه فناوری تصویربرداری پیشگام بوده ، بار دیگر قدمی بزرگ در دنیای عکاسی، اما از نوع تلفنی اش برداشته است.

تلفن هوشمند اکسپریاZ۱ که عرضه آن به بازار خاورمیانه از ماه پیش آغاز شده، مجهز به دوربینی ۲۱ مگاپیکسلی است؛ در حقیقت ۷ / ۲۰ مگاپیکسل با تمام قدرت نرم افزاری که پردازشگر ۲ / ۲ گیگاهرتزی اسنپ دراگون این تلفن به آن اعطا می کند. همه اینها در کنار لنز تخصصی مخصوص شرکت سونی باعث شده تا تصاویری حیرت انگیز در نور روز و محیط بیرون از خانه در اختیار شما قرار می​گیرد.

آنچه اکسپریاZ۱ را منحصر به فرد می کند در هیچ کدام از نکاتی که تا به حال به آنها اشاره شد، نهفته نیست. مهم​ترین برتری این تلفن در این است که برای نخستین بار می توانید با تلفن همراهتان در زیر آب عکاسی کنید. سونی مدتی است تلفن های همراه سری اکسپریا را ضد آب تولید می کند. اکسپریاZ یکی از نخستین نمونه ها بود. اما این تلفن دکمه مکانیکی برای عکاسی در زیر آب را نداشت. صفحه لمسی تلفن هم در زیر آب خاصیت خود را از دست می داد و نتیجه این می شد که تلفن در زیر آب خراب نمی شد و اگر بلوتوث آن روشن بود حتی می توانستید با آن مکالمه هم بکنید، اما نمی توانستید عکاسی کنید.

حالا شرکت سونی در اکسپریاZ۱ با افزودن یک دکمه شاتر ساده، بر این مشکل فائق آمده و نتیجه ارائه نخستین تلفن همراه دارای قابلیت عکاسی در زیر آب است.

به لطف اندروید ۴.۲.۲ و تغییرات هوشمندانه تیم سونی روی ظاهر آن، نسخه سونی سیستم عامل اندرویدی که روی Z۱ نصب شده یک خاصیت منحصر به فرد دیگر را نیز به شما هدیه می کند. حتما خیلی وقت ها برایتان پیش آمده حادثه ای غم انگیز یا هیجان آور جلوی چشمان شما اتفاق افتاده، اما شما به فکر عکاسی از آن هم نیفتاده​اید. چون بازکردن قفل تلفن و پیداکردن آیکون دوربین عکاسی و بازکردن و فشردن شاتر، یعنی سوژه از دست رفت و شکار لحظه به سرانجام نرسید. اما حالا سونی به شما امکان داده فقط با یک درگ ساده روی صفحه قفل عکس بگیرید.

فقط کافی است انگشتتان را بگذارید روی صفحه قفل و به سمت راست بکشید تا کلیک.... عکس گرفته شود. در ضمن می توانید در این صفحه تا شش افزونه دیگر مثل نمایش موضوع ایمیل های دریافتی یا قرارهای ملاقات را نیز اضافه کنید و لذت استفاده آسان تر از تلفن همراه را تجربه کنید.

اما شاید هیچ یک از اینها به اندازه قابلیت انداختن ۲۰ عکس در ثانیه در این دوربین جذاب نباشد. کافی است دست تان را روی صفحه نمایش یا دکمه شاتر آن فشار داده و صبر کنید. صدای مسلسل گونه ای که به گوش می رسد به شما نوید می دهد هیچ لحظه ای را در صحنه جلوی چشمتان از دست نخواهید داد.

در انتها باید اشاره کنیم بعد از چند روزی که اکسپریاZ۱ را در دست گرفتید، تازه بهترین ویژگی آن خودنمایی می کند. طول عمر حیرت انگیز باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری این تلفن هوشمند که مرهون نرم افزار کنترل و مدیریت مصرفی موسوم به اینسومنیاست، شما را از شارژ هر روزه آن راحت می کند. در آخر این که هر وقت دیدید تلفن تان کثیف شده، اصلا نگران نباشید؛ آن را بگیرید زیر شیر آب و خوب بشویید!


قصد خرید گوشی یا تبلت با سیستم عامل آندورید دارید برروی فروشگاه زیر کلیک کنید قیمت مناسب


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی