فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

سونی در کنار گوشی های برتر خود، گوشی های ساده با امکانات خوب هم تولید و عرضه می کند. گواه این ادعا، گوشی اکسپریا M است. این گوشی در دو مدل تک و دو سیم کارته عرضه می شود و از نظر طراحی و کارایی بسیار خوب است. از نظر تجاری، طراحی خانواده اکسپریا جزو بهترین ها هستند. اکسپریا M نیز از این نظر بسیار شبیه اکسپریا Z است و کلید پاور زیبایی دارد. در ضمن، کلید اختصاصی شاتر نیز دارد که این روزها در کمتر گوشی هوشمندی شاهد آن هستیم. باتری قابل تعویض و جایگاه کارت حافظه میکرو اس دی نیز از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند هستند.

اکسپریا M، صفحه نمایش بزرگ ۴ اینچ با کیفیت FWVGA و تراکم تصویر ۲۴۵ پیکسل در هر اینچ، پردازنده دو هسته ای Krait، دوربین ۵ مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدئو با رزولوشن ۷۲۰p دارد

بیشتر اندرویدی ها رده پایین و متوسط پردازنده های Cortex A۹ دارند و فقط با کیفیت VGA فیلم برداری می کنند یا نمایشگرهای زیر WVGA دارند. اما اکسپریا M با قیمت مناسب ویژگی های بسیار خوبی نسبت به رده خود دارد. این گوشی بسیار برتر از گوشی های متوسط برندهای بزرگی همچون سامسونگ، ال جی و اچ تی سی ظاهر شده است. مدل دوسیم کارته آن نیز مشخصات خوبی دارد.

سیستم عامل این گوشی نسخه ۴.۱ اندروید است و اپلیکیشن های کاربردی متعددی همچون موزیک پلیر «واکمن» با کیفیت صدای عالی، اپلیکیشن های «گالری» و «فیلم» دارد که از نظر رسانه ای این گوشی را ارزشمند کرده اند. قاب پشت گوشی از جنس پلاستیک است و در دو رنگ زرد و بنفش عرضه می شود.

نکته ۳۶۰ درجه به گوشی

سونی اکسپریا M، ۱۲۴۶۲۹.۳ میلی متر اندازه و ۱۱۵ گرم وزن دارد. ضخامت بدنه کمتر از یک سانتی متر و جمع وجور است. از نظر ظاهری می توان آن را با آی فون ۵ مقایسه کرد که ۱۲۳.۸۵۸.۶۷.۶ میلی متر اندازه و ۱۱۲ گرم وزن دارد.

طراحی و کیفیت ساخت

سونی اکسپریا M، دقیقا سیاست طراحی خانواده اکسپریا سونی را حفظ کرده است اما در عین حال بسیار مشابه خانواده گلکسی سامسونگ نیز هست. کلید فلزی پاور و کلید فیزیکی شاتر دارد. اکسپریا M را می توان یکی از گوشی های زیبای بازار نامید.

صفحه نمایش ۴ اینچ ال سی دی با حاشیه های زیاد – به ویژه در بالا و پایین که هیچ نوع کلیدی هم وجود ندارد – همه قاب جلوی اکسپریا M را به خود اختصاص داده است. قاب پشت نیز تا حدی خمیده و شبیه اکسپریاهای سونی اریکسون است. قاب پشت بدنه از جنس پلاستیک ساخته شده و یکپارچه است اما قابل جابه جایی است و با برداشتن آن به باتری و کارت حافظه دستگاه دسترسی پیدا خواهید کرد.

جنس پلاستیکی که در ساخت بدنه استفاده شده نرم و بسیار با دوام است. همچنین اثر انگشت روی آن باقی نمی ماند. در حالی که سبک است و به خوبی در دست می نشیند، کیفیت ساخت خوبی هم دارد.

صفحه نمایش

سونی اکسپریا M، صفحه نمایش ۴ اینچ ال سی دی با رزولوشن FWVGA (۴۸۰۸۵۴ پیکسل) دارد. تراکم تصویر این نمایشگر نیز ۲۴۵ پیکسل در هر اینچ است و با شیشه ضدخش پرداخت شده است. خلوص رنگ ها و تعادل نور سفید در صفحه نمایش به خوبی رعایت شده است. همچون دیگر گوشی های سونی، اکسپریا M نیز زاویه دید چندان خوبی ندارد. کنتراست تصویر خوب نیست و رنگ ها وقتی از کنار به صفحه نگاه می کنید درست دیده نمی شوند. اما کیفیت کلی عکس ها خوب هستند و بزرگ ترین مشکل، نور نمایشگر است. برای وضوح خوب باید نور صفحه را در بالاترین حد تنظیم کنید.

عمر باتری

باتری گوشی هوشمند اکسپریا M چندان بزرگ نیست و از نوع ۱۷۵۰ میلی آمپرساعت است. گلکسی اس ۴ مینی سامسونگ که آن نیز مدل دو سیم کارته دارد، باتری اش ۱۹۰۰ میلی آمپرساعت است. اچ تی سی وان نیز باتری ۱۸۰۰ میلی آمپرساعت دارد. اما به طور کلی، این میزان باتری برای این کلاس از گوشی ها مناسب است و به اندازه نیاز کاربر پاسخ گو است. در ضمن، تراشه اسنپ دراگون نیز خاصیت مدیریت مصرف انرژی دارد که به عمر بیشتر باتری کمک شایانی می کند. البته، این باتری برای مدل دو سیم کارته که رادیو داخلی دوم نیز دارد چندان کفاف نمی دهد.

رابط کاربری آب نبات ژله ای

اکسپریا M، سیستم عامل نسخه ۴.۱.۲ اندروید را دارد. این گوشی ۵ صفحه اصلی دارد اما می توانید آنها را زیاد یا کم و یکی از آنها را به عنوان صفحه اصلی انتخاب کنید. البته بیشتر از ۷ صفحه اصلی نمی توانید برای گوشی تعریف کنید.

بنچ مارک

اکسپریا M، تراشه اسنپ دراگون S۴ Plus با دو هسته Krait با سرعت یک گیگابایت و یک گیگابایت رم دارد. پردازنده گرافیکی آن Adreno ۳۰۵ است. هسته های Krait و Adreno ۳۰۵ در پردازنده های دو و چهار هسته ای Cortex A۵ استفاده می شوند و این امتیاز گوشی متوسط اکسپریا M است. این مشخصات را در گوشی هایی همچون Galaxy Core سامسونگ، اچ تی سی دیزایر SV و دیزایر ۶۰۰ دو سیم کارته هم می بینیم. گوشی سامسونگ و اچ تی سی دیزایر SV سرعت ۱.۲ گیگاهرتز دارند و معماری اچ تی سی وان مینی نیز به گونه ای است که سرعت ۱.۴ گیگاهرتز دارد.

دوربین ۵ مگاپیکسل

گوشی هوشمند اکسپریا M، دوربین ۵ مگاپیکسل دارد و با کیفیت بالا و حدود ۲۵۹۲۱۹۴۴پیکسل عکاسی می کند. رابط کاربری دوربین دو صفحه دارد و با دوربین فیلم برداری یکی شده است. در نتیجه، می توانید بدون تغییر حالت دوربین، فیلم برداری هم بکنید. صفحه سمت راست ۴ کلید مجازی یک میان بر به گالری، ویدئو، کلید شاتر و سوئیچ دوربین عقب و جلو دارد.

مقایسه کیفیت عکس

دوربین اکسپریا M، کیفیتی برابر با همان ۵ مگاپیکسل ذکر شده دارد و کیفیت عکس های آن مشابه اکسپریا L است.

فیلم برداری با کیفیت ۷۲۰p

اکسپریا M، با کیفیت ۷۲۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلم برداری می کند که برابر با دوربین ۸ مگاپیکسل اکسپریا L است. این دوربین هنگام فیلم برداری توان عکاسی نیز دارد اما متاسفانه کیفیت عکس ها VGA است، یعنی یک سوم کیفیت فیلم برداری که تاحدی ناامیدکننده است. اما مساله خوب در اینجا این است که کیفیت ویدئوهای این دوربین خوب است، چیزی که ما در دوربین اکسپریا L آن را نمی بینیم. همه تصاویر با کیفیت و جزئیات کامل ضبط می شوند و رنگ ها نیز به رنگ واقعی هستند.

نکته عجیبی که در مورد فیلم برداری باید گفت، بیت ریت آن است که ۱۷ مگابیت در ثانیه است. این در حالی است که اکسپریا L با حسگر ۸ مگاپیکسل ۱۲ مگابیت در ثانیه است. ۱۷ مگابیت در ثانیه اصولا در ویدئوهای ۱۰۸۰p وجود دارد. صدای تصاویر نیز با سرعت ۹۶ کیلوبایت در ثانیه ضبط می شوند.

کلام آخر

سونی مدعی های قابلی در فهرست گوشی های هوشمند خود دارد: اکسپریا U، ارزان ترین دو هسته ای است که امکانات خوبی دارد و اکسپریا M جایگزین آن شده است. بیشتر گوشی ها در این ردیف قیمت، تراشه های Cortex A۵/A۷ دارند و نمی توانند با رزولوشن ۷۲۰p فیلم برداری کنند.

سونی Xperia M، طراحی جذاب، بدنه جمع وجور، کیفیت ساخت مستحکم و تراشه قدرتمندی در کلاس خود دارد. البته، دوربین ضعیف و صفحه نمایش باعث عقب ماندن آن شده اند. اما با داشتن مدل دوسیم کارته همچنان می تواند در بازار خودنمایی و با گوشی های ویندوزهشتی همچون لومیا ۵۲۰ رقابت کنند.

گوشی های موبایل هر سال بیشتر از پیش پیشرفت می کنند و کارخانه ها این سیاست را در پیش گرفته اند تا همیشه بتوانند گوشی های خود را با قیمت بالا به کاربران بفروشند. اکسپریا M برای استفاده رزومره و معمولی گوشی خوبی است و امکانات قابل قبولی دارد. در عین حال قیمت آن نیز پایین است.

خانواده اکسپریا دو عضو دارد که بسیار شبیه M هستند. اکسپریا L که صفحه نمایش بزرگ تر (۴ اینچ FWVGA)، دوربین ۸ مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری با رزولوشن ۷۲۰p و حافظه داخلی ۸ گیگابایت دارد. اما اندازه باتری آن برابر با M است، LTE و مدل دوسیم کارته ندارد. این دو گوشی در حال حاضر قیمت مشابه دارند در حالی که Xperia M زیباتر از L است.

با قیمتی که M دارد شما پردازنده ضعیف تر، بدون NFC و بدون فیلم برداری با رزولوشن ۷۲۰p می توانید بخرید و احتمال کمی وجود دارد که ویژگی هایی همچون دوربین ۸ مگاپیکسل یا اتصال LTE را بتوانید با این قیمت در اختیار داشته باشید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی