فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

اگر عزم خود را جزم کرده‌اید که یک تبلت از خانواده آی‌پدهای شرکت اپل را بخرید، حالا بهترین وقت است، زیرا امسال چهار مدل قدیمی و جدید از رایانه لوحه‌ای آی‌پد در بازار موجود است و حق انتخاب دارید.

اما از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید مشخصات آنها خیلی به هم نزدیک است و این تصمیم گیری برای انتخاب یکی از آنها را بسیار مشکل کرده است. همه مدل های آی پد بجز آی پد مینی رتینا و آی پدایر از بسیاری جهات شبیه هم هستند، فقط صفحه نمایش ایر 7 / 9 اینچی و مینی رتینا 9 / 7 اینچی است. اگر هم بودجه تان محدود است، چندان جای نگرانی نیست، چرا که قیمت آی پد2 و مینی نسبت به آنها ارزان تر است. اما گذشته از قیمت و اندازه صفحه نمایش، مساله مهم این که کدام یک از آنها بهتر پاسخگوی انتظارات شما بوده و برای کار شما بهتر است. بر همین اساس ما در اینجا این چهار مدل را با یکدیگر مقایسه کرده ایم تا شما بتوانید با استفاده از راهنمایی این مطلب و نیازهای خود، بهترین آنها را انتخاب کنید.

مدل های موجود آی پد و قیمت آنها

خط تولید 2013 آی پد شامل چهار مدل مختلف است؛ آی پدایر، آی پدمینی رتینا، آی پد2 و آی پدمینی. دو مدل جدید اول در چهار ظرفیت 16، 32، 64 و 128 در دسترس بوده و دو مدل وای ـ فای تنها و وای ـ فای و سلولار (سیمکارت خور) آنها به بازار عرضه می شود. آی پد2 و آی پدمینی تنوع ظرفیت ذخیره داده دو مدل جدید را ندارد، اما گزینه های اتصال پذیری آنها مانند مدل های جدید آی پد دو نوع است. قیمت آی پدهای مینی رتینا از 399 دلار، آی پدمینی اصلی از 299 دلار و آی پد2 از 399 دلار شروع می شود. آی پدایر از همه آنها گران تر بوده و قیمت مدل پایه آن 499 دلار است. انواع مختلف آی پد با توجه به مدل و مشخصه های قابل انتخاب اضافی، بین ده تا 200 دلار با هم تفاوت قیمت دارند. البته برای برخی کاربران این تفاوت قیمت در مقابل صفحه نمایش با کیفیت تر و پردازنده سیستم روی تراشه (SoC) ارزش دارد. ما در درجه اول آی پدمینی رتینا را در مقابل آی پد2 با قیمت مشابه و آی پدمینی اصلی به شما توصیه می کنیم. اما اگر شما واقعا از نظر بودجه در مضیقه هستید و در عین حال نمی توانید فکر خرید یک آی پد با صفحه نمایش بزرگ را از سرتان بیرون کنید، هنوز آی پد2 گزینه انتخاب خوبی است. اگر هم پول برای شما موضوع مهمی نیست، می توانید با توجه به نیازها و سلیقه خود، در مورد خرید یکی از دو مدل جدید آی پدایر و مینی تصمیم گیری کنید.

 

قدیمی علیه نو

شرکت اپل تا به حال در پشتیبانی از گجت های قدیمی تر خود عملکرد خوبی را ارائه کرده است. آی پد2 از سال 2011 در فروشگاه ها عرضه می شود و قابلیت تطبیق با سیستم عامل iOS7 را دارد. البته در مورد تطبیق پذیری آن هنوز جای بحث است. مشکل اینجاست که سخت افزار نسل پیشین آی پدها نیز یک نسل عقب تر از سخت افزارهای نسل فعلی آنهاست. غلظت پیکسلی صفحه نمایش استاندارد آی پد نسل پیشین از صفحه نمایش رتینای آی پد جدید کمتر بوده و پردازنده هایApple A5 آنها نیز در مقایسه با پردازنده Apple A7آی پد های جدید از رده خارج است و بیشتر از 16 گیگابایت فضا برای آنها فراهم نیست. در حالی که گزینه فضای ذخیره 32 تا 128 گیگا بایت برای آی پدهای جدید تائید شده است. گرچه آی پد2 و آی پدمینی اصلی امسال به سیستم عامل iOS7 ارتقا یافته اند و قابلیت اجرای برنامک های سیستم عامل تازه اپل را نیز دارند، اما بعید به نظر می رسد سخت افزارهای قدیمی آنها قادر به تاخت و تاز بر بستر iOS8 یا iOS9 در یکی دو سال آینده باشند. در عوض آی پدایر و آی پدمینی رتینا با صفحه نمایش های اعجاب آور رتینای خود و گزینه فضای ذخیره 128 گیگابایت و پردازنده هیولای Apple A7 سال ها توان ایستادگی دارند.

بزرگی صفحه نمایش در برابر تراکم پیکسلی آن

آی پد2 و آی پدایر هر دو صفحه نمایش 7 / 9 اینچی دارند. اندازه صفحه نمایش های آی پدمینی اصلی و آی پدمینی رتینا مانند هم 9 / 7 اینچی است. رزولوشن (تفکیک پذیری) صفحه نمایش آی پد2 و آی پدمینی اصلی 1024 در 768 پیکسل است، اما صفحه نمایش های رتینای آی پدهای جدید را باید از دیدگاهی دیگر بررسی کنیم. آی پدمینی رتینا صاحب پرتراکمترین صفحه نمایش با 326 پیکسل در هر اینچ مربع (ppi) (درست مشابه اسمارت فون آیفون 5s و آیفون 5c) است. همه اینها به دلیل رزولوشن یکسان آن با آی پدایر است که اندازه ابعاد صفحه نمایش آن کمی آب رفته است. از آنجا که شما برای دیدن مجبورید آن را کمی نزدیک تر به صورت خود بگیرید، در عالم واقعیت تفاوت چندانی را نمی توانید حس کنید. اما مشخصاتش روی کاغذ، همردیف پرتر کمترین صفحه نمایش هایی است که اپل تولید می کند. پس از آن آی پدایر پرتراکم ترین صفحه نمایش را با 264ppi (دقیقا مشابه آی پد4 و آی پد3) دارد. رزولوشن آن مشابه آی پدمینی رتینا بوده و کمی از آی پدمینی بزرگ تر است. از آنجا که شما با کمی دور نگهداشتن آن نیز قادرید تا تصویر صفحه نمایشش را بوضوح ببینید، در عالم واقعیت تفاوت چندانی را نباید حس کنید. تصویر آی پدمینی اصلی با تراکم پیکسلی صفحه نمایش 163ppi (که مشابه گوشی قدیمی آیفون 3GS است) و آی پد2 را که صفحه نمایش 132ppi دارد نیز می توان با تنظیم صحیح فاصله شان از چشمان کاربر بخوبی مشاهده کرد. اگر شما می خواهید از بین همه اینها، آی پدی را که صاحب اعجاب آورترین صفحه نمایش است انتخاب کنید، پس بی برو برگرد باید دست روی آی پدمینی رتینا و آی پدایر بگذارید و اگر هم داشتن صفحه نمایش های سایز بزرگ تر برایتان مهم است، آی پدایر یا آی پد2 بهترین گزینه هاست. اگر هم در پی هر دو ویژگی هستید، باید آی پدایر را انتخاب کنید. اگر قابل حمل بودن را در نظر دارید، بهترین گزینه های فرا قابل حمل (ultra-portable) آی پدمینی های رتینا و اصلی هستند که مینی رتینا از مزیت صفحه نمایش عالی نیز  بهره می برد.

رتینا از مزیت صفحه نمایش عالی نیز بهره می برد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی