فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


مطمئنا هر سیستم عاملی در بدو ورود با مشکلاتی روبروست و سیستم عامل جدید اپل، iOS نیز از این قاعده مستثنی نیست. از زمان عرضه نسخه جدید این سیستم عامل از گوشه و کنار و در انجمن های مختلف، مشکلات زیادی از این سیستم عامل گزارش شده است.

در اینجا قصد داریم به بررسی متداول ترین مشکلات و در صورت امکان ارائه راه حل برای برطرف کردن آن ها در دو قسمت جداگانه بپردازیم. در طول متن به بررسی مشکلات موجود بر روی آیفون خواهیم پرداخت اما در اکثر موارد مشکلات و راه حل برطرف کردن آن ها برای آی پد و آی پاد تاچ نیز صادق خواهد بود.

۱ ماندن روی لوگوی اپل

اگر مشکلی در طول فرایند به روز رسانی به وقوع پیوسته باشد، متوجه خواهید شد که آیفون شما در هنگام بالا آمدن بر روی یک صفحه خالی و یا لوگوی اپل باقی خواهد ماند. در این حالت ممکن است بخواهید گوشی را به آیتونز متصل کنید و حالت DFU ( ارتقای فیرمویر دستگاه) را امتحان کنید.

راه حل:

۱ کلید خاموش/روشن را برای خاموش کردن آیفون فشار دهید.

۲ نرم افزار آیتونز را بر روی رایانه خود بازکرده و آیفون را به آن متصل کنید.

۳ کلید خاموش/ روشن را به همراه کلید هوم به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید و سپس کلید روشن/ خاموش را رها کنید.

۴ همچنان کلید هوم را نگه دارید تا با یک پیغام بر روی آیتونز به منزله شناسایی آیفون در حالت ریکاوری روبرو شوید. در نظر داشته باشید که قبل از استفاده از این آیفون با آیتونز، باید آن را Restore کنید.

۵ صفحه آیفون شما باید خالی باشد. این بدان معناست که اگر لوگوی اپل یا پیغامی را مشاهده کنید، به منزله آنستکه شما در حالت DFU قرار ندارید.

۶ آیفون خود را در ستون سمت چپ آیتونز انتخاب کنید و سپس Summary را انتخاب کرده و بعد از آن Restore کنید.

۷ پس از طی مراحل بالا، حال مجددا iOS۷ را نصب کنید.

۲ خالی شدن سریع باتری

به عقیده اکثر کاربران، iOS۷، مصرف باتری بیش از نسخه پیشین خود دارد. اما با استفاده از بهنه سازی هایی می توان تا حدودی این مصرف باتری را بهبود بخشید.

راه حل:

با غیرفعال کردن حالت Parrallax که در واقع حالتی سه بعدی به صفحه نمایش دستگاه شما می دهد، از مسیر:

Settings >General > Accessibility > Reduction Motion می توانید تا حدودی به کاهش مصرف باتری کمک کنید.

با غیرفعال کردن حالت رفرش برخی از برنامه ها از مسیر Settings >General >Background App Refresh نیز می توانید تا حدی میزان مصرف باتری را کاهش دهید.

با کشیدن انگشت از پایین به بالای صفحه نمایش نیز می توانید AirDrop را خاموش کنید و همچنین با رفتن به منوی

Settings > Notification Center می توانید دریافت اعلان برای برنامه های غیرضروری را غیرفعال کنید.

۳ مشکل کارنکردن وای فای و بلوتوث

کاربران بسیاری بعد از انجام به روز رسانی از بروز مشکلات در وای فای و بلوتوث شکایت کرده اند. ممکن است گزینه های فعال سازی بلوتوث و وای فای در دستگاه شما غیرفعال شده باشد و یا بعد از روشن کردن، مجددا خاموش شوند. برای برطرف کردن مشکل می توانید گوشی یا روتر خود را خاموش و روشن کنید اما این راه، به طور موقت مشکل را برطرف خواهد کرد.

راه حل:

برخی کاربران اظهار داشته اند با برداشتن "’” از داخل نام آیفون مشکل برطرف شده است. به عنوان مثال اگر نام آیفون شما "ali’s Iphone” ذکر شده، این روش ممکن است موثر باشد. بدین منظور با رفتن به مسیر Settings > General > About > Name می توانید نام را تغییر دهید.

بنا به گفته برخی از کاربران، قراردادن آیفون در حال هواپیما و طی کردن مسیر Settings > General > Reset > Reset Network Settings می تواند مشکل را به طور مقطعی حل کند.

بد نیست با رفتن به مسیر Settings > Control Center و غیرفعال کردن گزینه Access on Lock Screen، گوشی خود را یک بار خاموش و روشن کنید و مجددا سعی کنید به وای فای متصل شوید.

روش آخر اینکه از داشتن آخرین نسخه فیرمویر بر روی روتر مطمئن شوید و سعی کنید از آیفون خود نسخه پشتیبانی تهیه و سپس آن را بازگردانی کنید.

۴ مشکل کند بودن صفحه کلید

به نظر می رسد این مشکل بیشتر برای کاربران آیفون ۴ به وقوع پیوسته اما این بدان معنا نیست که این مشکل تنها به همین مدل محدود می شود. مشکل در تاخیر هنگام تایپ با صفحه کلید مجازی نیز راه حل هایی دارد.

راه حل:

با رفتن به مسیر Settings > iCloud اکنون گزینه Documents & Data را غیرفعال کنید.

۵ مشکل بسته شدن خود به خودی آی تونز استور

برخی از کاربران اپل از بسته شدن ناگهانی اپل استور در همان بدو بازکردن آن خبر داده اند. دو راه حل برای رفع این مشکل وجود دارد.

راه حل:

برنامه موسیقی را بر روی گوشی خود بازکرده و گزینه استور در قسمت بالایی، سمت چپ را انتخاب کنید. اکنون باید مشکل شما مرتفع شده باشد.

راه دیگر، لمس کلید هوم برای بازکردن منوی مالتی تسکینگ است. اگر آیتونز استور در لیست مشاهده می شود، آن را ببندید. اکنون به مسیر Settings >iTunes & App store رفته و گزینه Apple ID را انتخاب کنید و گزینه Sign Out را برگزینید. حال مجددا وارد شده و برنامه آیتونز استور را اجرا کنید.

۶ مشکل از کار افتادن iMessage یا FaceTime

کاربران زیادی از مشکل فیس تایم یا آی مسیج بعد از نصب به روز رسانی iOS۷ سخن می گویند.

راه حل:

در قسمت تنظیمات، فیس تایم و/یا آی مسیج را یک بار غیرفعال و مجددا فعال کنید.

در قسمت تنظیمات، اینترنت خط خود را غیرفعال کنید. حال از اتصال به وای فای اطمینان حاصل کرده و با رفتن به مسیر Settings> General>Reset>Reset Network Settings، مجددا اینترنت خود را تنظیم نمایید.

اگر هیچ یک از این راهکارها موثر نبود، نسخه پشتیبانی از آیفون خود تهیه و سپس اقدام به بازگردانی آن نمایید.

۷ مشکل هنگ کردن های پی در پی

برخی از کاربران از هنگ کردن های ناگهانی بر روی آیفون خود پس از نصب به روز رسانی iOS۷ نالانند. به نظر می رسد این مشکل به مدلی خاص اختصاص ندارد.

راه حل:

کلید خاموش روشن و کلید هوم را نگه دارید تا لوگوی اپل را مشاهده کنید. نسخه پشتیبانی از آیفون خود تهیه و سپس اقدام به بازگردانی آن نمایید.

۸ دور زدن رمز عبور قفل صفحه نمایش

اگر شما هم در مورد مشکل دور زدن قفل صفحه نمایش آیفون مطالبی شینده اید، می توانید با رفتن به قسمت تنظیمات و سپس Control Center، گزینه Access on Lock Screen را غیرفعال کنید.

راه حل:

اپل به روز رسانی را برای برطرف کردن این مشکل منتشر کرده که با رفتن به قسمت تنظیمات و سپس General با لمس گزینه Software Update می توانید این به روز رسانی را دریافت و نصب کنید.

۹ بیرون آمدن خود به خود از برنامه ها

کاربران زیادی با مشکل بیرون آمدن ناگهانی از برنامه هایی مانند صندوق پستی یا Snapchat مواجه شده اند. سازندگان این برنامه ها به سختی در حال کار بر روی برطرف کردن مشکل هستند اما به نظر می رسد باید پذیرفت که نسخه جدید سیستم عامل موبایل با برنامه های در حال اجرا در پس زمینه مشکلاتی دارد. با رفتن به قسمت تنظیمات و سپس General، می توانید با مراجعه به Background App Refresh، برای برنامه های مشکل دار، این قابلیت را غیرفعال کنید.

راه حل:

به روز رسانی برنامه های نصب شده و یا انتظار برای برطرف شدن دائم این مشکل تنها راه حل حاضر است.

۱۰ هجوم ایمیل های خوانده نشده به گوشی

کاربران زیادی بعد از به روز رسانی به نسخه جدید متوجه شده اند که حجم زیادی از ایمیل ها در صندوق ورودی آن ها به عنوان خوانده نشده تشخیص داده شده است. البته این مشکل برای کاربران جی میل طبیعی است اما در صورتی که از دیگر حساب های ایمیل استفاده می کنید نیز این مشکل به وجود خواهد آمد.

راه حل :

حساب کاربری ایمیل خود را بر روی رایانه باز کنید و با انتخاب ایمیل ها، گزینه Mark As Read را انتخاب کنید. همچنین می توانید با انتخاب گزینه Edit و سپس Mark All، بر روی آیفون خود، گزینه Mark As Read را انتخاب کنید، اما برای استفاده از این روش ابتدا باید تمام ایمیل ها را بر روی آیفون خود دانلود کنید که ممکن است زمان بر باشد.

نهایتا اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که مشکل شما در مطلب فوق بیان نشده است، منتظر قسمت دوم مشکلات و روش برطرف کردن آن ها باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی