فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


در مورد میزان وابستگی خود به اینترنت چه می دانید؟ تست اعتیاد به اینترنت یا IAT به وسیله دکتر کیمبرلی یانگ تدارک دیده شده است. ۲۰ سوال معتبر و قابل اعتماد موجود در این تست میزان اعتیاد کاربران اینترنتی را در ۳ سطح کم، متوسط و زیاد مورد سنجش قرار می دهد...

برای اطلاع از میزان اعتیادتان به اینترنت، سوال های زیر را با انتخاب یکی از کلمات زیر پاسخ دهید و در پایان امتیاز نهایی را با جمع زدن تک تک امتیازات به دست آورید.

به ندرت:۱ امتیاز گاهی اوقات: ۲ امتیاز معمولا: ۳ امتیاز بیشتر اوقات:۴ امتیاز همیشه: ۵ امتیاز

۱. زمان استفاده از اینترنت بیشتر از آنچه در نظر داشته ام شده است.

۲. مسوولیت هایم در خانه را فدای استفاده بیشتر از اینترنت می کنم.

۳. استفاده از اینترنت لذت و هیجانی بیشتر از هم صحبتی با شریک زندگی ام دارد.

۴. روابط دوستی جدیدی با کاربران اینترنتی برقرار می کنم.

۵. اطرافیانم در مورد مدت زمان آنلاین بودنم گله مند هستند.

۶. نمره هایم در مدرسه/ پروژه های دانشگاهی ام به دلیل زمان زیادی که در اینترنت سپری می کنم با افت مواجه شده اند.

۷. قبل از انجام هر کار مهمی باید ایمیل هایم را بررسی کنم.

۸. کارایی و بازدهی شغلی ام تحت تاثیر مدت زمان زیاد آنلاین بودنم قرار گرفته است.

۹. وقتی کسی از من در مورد چند و چون کارهای اینترنتی ام سوال می کند، حالت دفاعی به خود می گیرم.

۱۰. برخی افکار نگران کننده در زندگی واقعی ام را با افکار دلگرم کننده اینترنتی پوشش می دهم.

۱۱. هنگام انجام کارهای دیگر بی صبرانه منتظر متصل شدن دوباره به اینترنت هستم.

۱۲. از زندگی بدون اینترنت هراس دارم و آن را خسته کننده، پوچ و خالی از لذت می دانم.

۱۳. وقتی آنلاین هستم کسی نباید مزاحم من شود؛ در غیر این صورت عکس العمل بدی نشان می دهم.

۱۴. خواب شبانه ام تحت تاثیر اینترنت قرار گرفته و کم شده است.

۱۵. وقتی به اینترنت دسترسی ندارم ذهنم درگیر می شود و در مورد حوادث دنیای مجازی خیال بافی می کنم.

۱۶. دل کندن از دنیای مجازی برایم سخت است و با گفتن «فقط چند دقیقه دیگر» به کار در اینترنت ادامه می دهم.

۱۷. چند بار خواستم زمان آنلاین بودنم را کاهش بدهم ولی با شکست مواجه شدم.

۱۸. مدت زمان آنلاین بودنم را از دیگران پنهان می کنم.

۱۹. وقت گذراندن در دنیای مجازی را به گشت وگذار با دوستان ترجیح می دهم.

۲۰. اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشم افسرده و عصبی می شوم و تنها راه حل نیز دسترسی دوباره به آن است.

بعد از پاسخ دادن به تمام سوال ها، امتیازات مربوط به هر پاسخ را با هم جمع کنید تا امتیاز نهایی مشخص شود. هرچه امتیاز بیشتر باشد، میزان اعتیاد شما به اینترنت نیز بیشتر است و در نتیجه احتمال ایجاد مشکلات ناشی از دنیای مجازی نیز افزایش می یابد.

۲۰ تا ۴۹ امتیاز: شما اعتدال را در استفاده از اینترنت رعایت می کنید. شاید گاهی زمان بیشتری را در دنیای مجازی بگذرانید اما روی میزان آنلاین بودنتان کنترل دارید.

۵۰ تا ۷۹ امتیاز: کمی از حد اعتدال خارج می شوید و گاهی مشکلات ناشی از اینترنت گریبان گیرتان می شود. بهتر است تاثیرات اینترنت روی زندگی تان را زیرنظر بگیرید.

۸۰ تا ۱۰۰ امتیاز: میزان استفاده شما از اینترنت باعث ایجاد مشکلات قابل توجهی در زندگی آن شده است. باید تاثیرات اینترنت روی زندگی روزانه تان را بررسی و زمان استفاده از آن را محدود کنید.

بعد از اینکه امتیاز را به دست آوردید و نتیجه را خواندید به سوالات بازگردید و آنهایی که امتیاز ۴ یا ۵ گرفته اند را بازخوانی کنید. به نظر شما این مشکلات ناشی از اینترنت تاثیر قابل توجهی روی زندگی شما نمی گذارند؟ مثلا اگر به سوال ۱۴ امتیاز ۵ یعنی «تکرار همیشگی این موضوع» داده اید، به نظرتان خواب، خستگی سرکلاس یا کار ارزش استفاده بیش از حد اینترنت را دارد؟ آیا از عوارض ثانویه آن روی سلامت خود آگاه اید؟


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی