فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

دو غول صنعت موبایل نسل جدید گوشی هایشان را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۴ معرفی کردند.

سامسونگ از گلکسی اس ۵ رونمایی کرد و سونی از اکسپریا زد۲.

این هر دو موبایل پرچمدار بهترین هایشان را عرضه کردند. این دو گوشی وجه اشتراک بسیاری دارند، از بین این دو چطور یکی را انتخاب می کنید؟ ما از طریق مشخصات هر کدام به شما خواهیم گفت این دو چه تفاوت هایی با هم دارند.

تفاوت در طراحی

گلکسی اس ۵ بسیار شبیه به گلکسی اس ۴ و نوت ۲ به نظر می رسد. در حالی که زد۲ خیلی شبیه به زد۱ است. سامسونگ دستگاه کوچکتر و سبکتری است در حالیکه اکسپریا زد ۲ از آن بزرگتر و سنگین تر است. هرچند ۱۵۸ گرم سونی نسبت به ۱۴۵ گرم سامسونگ آنقدرها سنگین به حساب نمی آید.

سونی از شاسی آلومینیومی و پنل های شیشه ای در پشت و جلوی گوشی بهره می برد در حالی که طراحی پلاستیکی سامسونگ بدین منظور است که بتوانید باتری آن را تعویض کنید.

ما گمان می کنیم سونی در بسیاری از جنبه ها طراحی و جنس بدنه بهتری دارد. اما هیپچ کدام از آنها جاذبه ی قابل تعویض بودن باتری را ناچیز نمی کند. هر دو گوشی ها ضد آب هستند.

سونی نمایشگر بزرگتری دارد

سامسونگ از صفحه نمایش ۵.۱ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ دی بهره می برد. در حالیکه صفحه نمایش سونی کمی بزرگتر ۵.۲ اینچی است با رزولوشن فول اچ دی.

تراکم پیکسلی سامسونگ ۴۳۱ پی پی آی است در حالیکه تراکم سونی ۴۲۴ پی پی آی است. هر دوی نمایشگر ها تصویر دقیق و سرشار از جزئیاتی دارند. اما صفحه نمایش بزرگتر سونی باعث شده کل گوشی بزرگتر شود.

هر دو نمایشگرها بسیار عالی هستند سامسونگ از آملود بهره می برد در حالیکه سونی از ای پی اس ال سی دی استفاده می کند. سونی از فن آوری لایو کالر ال ایی دی استفاد ه می کند که رنگ ها را بدون اغراق تقویت می کند.

زیر پوست دستگاه

سونی از پردازنده ۲.۳ گیگاهرتزی چهار هسته ای ساخت کوالکام همراه با سه گیگا بایت رم بهره می برد که این موجب شده زد۲ قدرتمندترین گوشی سونی تا به امروز باشد.

سامسونگ نیز از پردازنده ۲.۵ گیگاهرتزی چهار هسته ای کوالکام همراه با دو گیگابایت رم بهره می برد. روی کاغذ یک گیگابایت رم بیشتر سونی جذابتر به نظر می رسد، اما در واقع ما گمان می کنیم هر دو دستگاه سریع و روان عمل می کنند.

در زمینه باتری اما سونی ظرفیت بالاتری دارد. سونی از باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر بهره می برد در حالی که سامسونگ از باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری به خاطر داشته باشید که باتری سامسونگ قابل تعویض است اما سونی خیر، با این حال هر دو گوشی ویژگی ذخیره انرژی خوبی دارند.

دوربین

سامسونگ از دوربین شانزده مگاپیکسلی در پشت گوشی بهره می برد. این دوربین می تواند در ۰.۳ ثانیه فوکوس کرده و عکس بگیرد. این دوربین همچنین چند گزینه هوشمند دارد مانند فوکوس قابل انتخاب، عکس برداری اچ دی آر و فیلمبرداری چهار کا.

سونی نیز فیلمبرداری چهار کا را در زد ۲ گنجانیده است. و سنسور ۲۰.۷ مگاپیکسلی برای دوربین پشت گوشی همراه با ویژگی های هوشمندی شامل لرزش گیر دیجتال برای فیلمبرداری. تا زمانی که آزمایش نکنیم نمی توانیم بگوییم کدام گوشی در آخر کیفیت تصویر بهتری دارد. اما دوربین برای هر دو تولید کننده ویژگی مهمی در موبایل است.

نرم افزار

سونی و سامسونگ هر دو آخرین ورژن اندروید (کیت کیت) را ارائه داده اند.

هر دوعمیقاً ویژگی هایی به اندروید افزوده اند. سامسونگ ویژگی های خاصی مانند تناسب اندام و سنسور اندازه گیری ضربان قلب به پشت دستگاه افزوده است. در حالی که سونی تلاش داشته به اندروید خام شبیه تر باشد. سامسونگ سعی کرده هرچه را تصور می کنید در اندروید بگنجاند.

نکات نهایی

گلکسی ۵ از اسکنر اثر انگشت بهره می برد که امنیتی بیشتری برای شما به ارمغان می آورد. بدون شک سامسونگ گوشی جذابی است که با فن اوری های هوشمند زیادی همراه است. هرچند طراحی آن خیلی رو به جلو نیست. سونی دستگاه بزرگتری است و طراحی بهتری دارد. سونی همراه با هدفون هایی با قابلیت حذف نویز عرضه می شود و اسپیکرهایی در جلوی دستگاه که کیفیت صدا را بهتر می کند.

هر کدام را که انتخاب می کنید به دستگاه جدید اچ تی سی نیز نظر داشته باشید که به زودی معرفی خواهد شد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی