فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


امروزه مهم ترین عامل پیشرفت در بسیاری از تجهیزات رایانه ای، افزایش سرعت اجرای درخواست هاست.

همان طور که می دانید شرکت های بزرگ سخت افزاری همواره در تلاش هستند قطعاتی با سرعت بیشتر روانه بازار کنند. در این میان گاهی اوقات شرکت های نرم افزاری نیز در دستگاه های دارای سخت افزار یکسان با یکدیگر به رقابت می پردازند تا شاید بتوانند با توسعه نرم افزارهای خود، سرعت را افزایش داده و درخواست های کاربران را در مدت زمانی بسیار کوتاه پاسخ دهند.

یکی از مهم ترین فعالیت هایی که این روزها از سوی کاربران در سراسر دنیا صورت می گیرد، وب گردی است. وب گردی نیازمند ابزاری به نام مرورگر است و بسیاری از شما با مرورگرهای مختلف آشنایی دارید.

کروم، اپرا و سافاری مرورگرهای معروفی هستند که بیش از دیگر مرورگرها از سوی کاربران دستگاه های مجهز به آی.او.اس مورد استفاده قرار می گیرند. ما قصد داریم در مقاله این هفته به طور مختصر به بررسی این مرورگرها بپردازیم و سریع ترین آنها را به شما معرفی کنیم. پیش از هر چیز بدانید چنانچه فکر می کنید مرورگر سافاری به دلیل توسعه اختصاصی برای محصولات اپل، از دیگر مرورگرها سریع تر بوده و برنده این مسابقه است، سخت در اشتباهید زیرا نتایج، گزینه دیگری را به ما نشان داده است. در این بررسی سه دستگاه آی فون ۵S به یک کانون اینترنتی یکسان متصل شده و حافظه کش، تاریخچه وب گردی و... نیز از روی آنها حذف شده است. همچنین هیچ فعالیت دیگری که موجب ایجاد پردازش اضافه یا مصرف پهنای باند بشود روی دستگاه ها صورت نگرفته است.

برنده سرعت

تست صورت گرفته روی این سه مرورگر نشان داد مرورگر کروم، بیشترین سرعت را برای وب گردی در اختیار کاربر قرار می دهد. در مواردی سرعت باز شدن صفحات با این مرورگر دو برابر مرورگرهای دیگر بوده و در چند مورد نیز با اختلاف زمانی اندک، رتبه دوم نصیب مرورگر سافاری شد. متاسفانه مرورگر اپرا به دلیل استفاده از سرورهای میانی خود برای بازکردن صفحات سایت ها نتوانست رکورد خوبی ثبت کند و در برخی موارد با اختلاف زمانی قابل توجه، صفحات مورد نظر را به نمایش درآورد. البته بیشترین ضعف مرورگر اپرا در اولین اتصال آن مشاهده شد و در درخواست های بعدی، سرعت باز شدن صفحات نسبتا مناسب بود.

همه چیز سرعت نیست

اگر تنها عامل مقایسه بهترین مرورگر را سرعت آنها درنظر بگیریم، برنده مسابقه مشخص است. اما بسیاری از کاربران ضمن توجه به عامل سرعت، عوامل دیگری را نیز برای وب گردی راحت و سریع درنظر می گیرند که هریک از آنها می تواند ضعف سرعت مرورگر دلخواه شان را جبران کند.

سافاری: مرورگر پیش فرض روی دستگاه شماست و هر لینکی که از ایمیل ها یا بخش پیام های خود فشار دهید، با این مرورگر به نمایش درمی آید. همچنین قابلیت Reading List از امکانات بسیار مفید این مرورگر است که به کمک آن می توانید سایت هایی را که قصد دارید بعدا به مشاهده آنها بپردازید به فهرست خواندنی ها منتقل کرده و هر زمان که تمایل داشته باشید با مراجعه به بخش بوکمارک ها به آنها دسترسی یابید.

کروم: کروم نه فقط یک مرورگر فوق سریع به شمار می رود بلکه فهرستی طولانی از امکانات متعدد را نیز به خود اختصاص می دهد. برخی از مهم ترین و منحصربه فردترین امکاناتی که این مرورگر در اختیار شما قرار می دهد هماهنگ سازی تب ها (انتقال تب های فعال به نسخه دسکتاپی) و میانبرهای حرکتی با استفاده از انگشتان دست است.

اپرا: اپرا نیز با پشتیبانی از امکاناتی مانند غیرفعال کردن نمایش تصاویر وب نه تنها می تواند صفحات وب را با سرعت بیشتری باز کند، بلکه به میزان زیادی موجب صرفه جویی در مصرف پهنای باند ارتباط شما می شود. همچنین با استفاده از گزینه های موجود در این مرورگر می توانید با کاهش کیفیت تصاویر به نمایش درآمده نیز افزایش سرعت و کاهش مصرف پهنای باند را تجربه کنید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی