فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


هرچند در بازار خرید و فروش گوشی موبایل رشد قیمت ها بازار را به هم ریخته است و به گفته فعالان بازار، رکود گلوگاه بازار گوشی را به سختی می فشارد، اما با این وجود خبرهای رسیده حاکی از آن است که بازار بهاری گوشی موبایل، میزبان مدل های جدیدی بوده و همچنین مدل های جدیدتر در ماه یا در نهایت فصل آینده وارد بازار می شوند.

گوشی هایی جدید که مایه مباهات کمپانی های سازنده شان هستند و در مورد زمان رونمایی و عرضه و قیمت آنها اخبار زیادی به گوش رسیده است. البته این گوشی ها اکثرا در بازارهای جهانی معرفی و عرضه شده اند و تا عرضه رسمی آنها در بازار ایران زمانی در پیش است. اما بنا بر اعلام فعالان بازار تعدادی از این گوشی ها به طور مسافری یا از طرق دیگری وارد بازار شده و با قیمتی بالاتر از آنچه باید در اختیار علاقه مندان به این گوشی ها که یارای صبر کردن برای عرضه رسمی گوشی ها را ندارند قرار گرفته اند. با توجه به این موضوع در این بخش ما به معرفی اجمالی گوشی هایی که به تازگی وارد بازار ایران شده یا گوشی هایی که قرار است در ماه های آتی میهمان بازار ایران شوند می پردازیم. اگر به این موضوع علاقه مندید این گزارش را بخوانید:

Iphone ۶

آی فون ۶ اپل دارای پردازنده ۶۴ بیتی، تاچ ID، صفحه نمایش بزرگ تر و رم با ظرفیت حافظه بیشتر نسبت به مدل پیشین است.

این گوشی مبتنی بر آخرین ورژن Ios بوده و کارآیی بیشتری از نظر مصرف انرژی خواهد داشت.

صفحه نمایش این گوشی هم فول اچ دی و دوربین آن ۱۲ یا ۱۳ مگاپیکسلی است. براساس گزارش های رسیده

Iphone ۶ به سنسور ۸ مگاپیکسلی تجهیز خواهد شد. به بیان ساده تر اپل در این گوشی نیز از همان سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد با این تفاوت که ابعاد پیکسل ها کمی بزرگ تر می شود و ماژول دوربین به سنسور قوی تر تجهیز خواهد شد.

این محصول در دو اندازه و با نمایشگرهای ۴/۷ و ۵/۵ اینچ عرضه می شوند و هیچیک از این دو نمایشگر منحنی نیستند.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز در تازه ترین گزارش خود نوشته است که شرکت اپل گوشی هوشمند آی فون ۶ را در دو اندازه بزرگ تر از ۴/۵ و ۵ اینچ مجهز به نمایشگر تخت و غیرمنحنی وارد بازار می کند. بدنه این گوشی هوشمند از نوعی فلز موسوم به Liquidmetal ساخته شده است که نسبت به آلومینیوم به کار رفته در آی فون S۵ سبک تر و مقاوم تر است.

در مورد زمان رونمایی و عرضه این گوشی باید بگوییم که اگرچه تاکنون شایعات فراوانی در مورد آی فون ۶ منتشر شده است، اما منابع آگاه این بار کوشیده اند زمان دقیق عرضه این محصول و قیمت نهایی آن را اعلام کنند.

به گزارش «ایرنا»، منابع آگاه با اطمینان کامل اعلام کردند که آی فون ۶ اپل سپتامبر ۲۰۱۴ به صورت رسمی معرفی می شود و حدود یک هفته پس از این اتفاق هم به دست کاربران می رسد. سال گذشته شرکت اپل دو گوشی هوشمند آی فون S۵ و C۵ را در روز دهم سپتامبر معرفی کرد و فروش آن در بازار از تاریخ ۲۰ سپتامبر آغاز شد. پیش بینی می شود که امسال هم در تاریخ مشابه آی فون ۶ در معرض دید عموم قرار گیرد.

این گزارش از سوی شرکت ژاپنی Nikkei تولیدکننده نمایشگرهای مدل جدید گوشی هوشمند آی فون منتشر شده است که این مرکز استفاده از حسگر اثر انگشت را در این گوشی را تایید می کند.

galaxy s۵ این گوشی که به تازگی (اواخر فروردین) وارد بازار ایران شده است، هم دارای ویژگی هایی چون، بهره مندی از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با سنسور ایزوسل و با سایز سنسور ۱/۲. ۶ اینچ، برخورداری از پردازنده ۸ هسته ای Exynos ۵ Octa ۵۴۲۲ با چهار هسته Cortez A۱۵و حداکثر فرکانس ۲/۱ گیگاهرتز و Cortex A۷ با فرکانس ۱/۵ گیگاهرتز به همراه گرافیک Mali T۶۲۸ MP۶ است. صفحه نمایش این گوشی هم صفحه نمایش ۵/۱ اینچی از نوع Super AMOLED و با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و تراکم ۴۳۲ پیکسل در اینچ است.

این گوشی با دو ظرفیت ۱۶ و ۳۲ گیگابایت و با قیمت پایه ۶۵۰ دلار به بازار عرضه شده است.

SONY XPERIA Z۲

گوشی هوشمند Z۲ از یک صفحه نمایش ۵/۲ اینچی Full HD، یعنی با رزولوشن ۱۰۸۰p از نوع Triluminos بهره می برد که در قالب یک فریم از جنس آلومینیوم یک تکه و بدنه شیشه ای مقاوم جای گرفته است.

در داخل این پوشش باکیفیت، شاهد استفاده از یک پردازنده چهار هسته ای ۲/۳ گیگاهرتز اسنپدراگون ۸۰۱ کوالکام هستیم که ۳ گیگابایت حافظه رم آن را همراهی می کند.

۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی، پشتیبانی از کارت حافظه microSD و یک باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری نیز ظرفیت معقول و مناسبی برای عملکرد دستگاه

ایجاد می کند.

سونی در این گوشی هوشمند، همانند نسل قبلی از یک دوربین ۲۰/۷ مگاپیکسلی Exmor RS استفاده کرده است که البته در نسخه جدید قادر به ضبط ویدئو با کیفیت ۴K است.

در قسمت جلویی دستگاه نیز شاهد یک دوربین بهبود یافته ۲/۲ مگاپیکسلی

هستیم.

تمام این اجزا در مقابل انتقال آب ایمن بوده و شاهد دستگاهی با گواهی ضدآب IP۵۸ هستیم. این گوشی به زودی به طور رسمی وارد بازار ایران خواهد شد.

Q۳ Blackberry وz۵۰

دو مدل بلک بری Q۳۰ و Z۵۰ به ترتیب از کیبورد کیو ورتی، پردازنده ۲/۳ گیگاهرتزی، رم ۳ گیگابایتی و صفحه نمایش ۴ اینچی و نیز صفحه نمایش ۵/۲ اینچی فول اچ دی، پردازنده ۴ هسته ای و آخرین و پیشرفته ترین سیستم عامل بلک بری بهره می برد.

Huawei Glory ۴

دو گیگابایت حافظه رم، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی از ویژگی های این موبایل است. این گوشی تحت سیستم عامل آندروید نسخه ۴/۲ کار می کند. گفته می شود که Glory ۴ از رابط کاربری مخصوص هواوی یعنی Emotion UI ۲. ۰ نیز بهره می برد.

Nokia Lumia ۱۸۲۰

لومیا ۱۸۲۰ از جدیدترین پردازنده موبایلی، یعنی اسنپدراگون ۸۰۵ و صفحه نمایشی ۵/۲ اینچی با رزولوشن ۲K بهره می برد. از سایر مشخصات فنی لومیا ۱۸۲۰ می توان به ۳ گیگابایت رم، باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری، دوربین مجهز به تکنولوژی post shot focusing و فلش زنون، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بدون وجود درگاه کارت حافظه اشاره کرد. گفته می شود لومیا ۱۸۲۰ از نظر طراحی مشابه لومیا ۹۲۸ است.

نوکیا لومیا ۱۸۲۰ دارای بدنه یکپارچه از فلز، دوربین لیترو استایل، ویندوز فون ۸/۱ و صفحه نمایش فول اچ دی با پردازشگر قدرتمند است. قرار است این گوشی در تابستان یا پاییز به بازار عرضه شود.

Htc one M۸

picHTC One M۸ با بدنه آلومینیومی و طراحی زیبا یک گوشی هوشمند زیبا با صفحه نمایش پنج اینچی است. این گوشی از پردازنده قدرتمند چهارهسته ای و آخرین نسخه اندروید بهره می برد. همچنین با دارا بودن اسپیکر استریو صدای فوق العاده ای را ارائه می دهد، ضمن اینکه با دارا بودن تکنولوژی depth sensing عکسبرداری با آن جذاب است. گوشی جدید اچ تی سی خیلی زود با بهترین گوشی سامسونگ، یعنی Samsung Galaxy S۵ مقایسه می شود. در واقع HTC One M۸ از نظر چهره و رونما بر رقیب کره ای خود برتری دارد دلیل، آن هم تاکید قابل توجه اچ تی سی بر دیزاین است چیزی که بخش قابل توجه مراسم معرفی این گوشی را نیز به خود اختصاص داد. این گوشی تقریبا از نظر تمام امکانات مهم با گلکسی اس ۵ برابر است، از سرعت پردازنده گرفته تا رزولوشن صفحه نمایش. شاید فقط دوربین و نوعی ماتی و محوی روی عکس های آن کمی تحلیلگران را ناامید کرده باشد.

این گوشی با ظرفیت ۱۶ گیگابایت با قیمت ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان در بازار موجود است. نمونه ۳۲ گیگابایتی این گوشی هم به طور بسیار محدود در بازار موجود است.

صبور باشیم یا عجول؟

رشد قیمت ها که در پی بروز نوسانات نرخ دلار صورت گرفته است موجب شده است تا بسیاری از خریداران بین خریدن یا نخریدن گوشی موبایل سردرگم شوند.

حقیقت این است که این بستگی به کاربر دارد که برای خرید گوشی چه استراتژی را به کار گیرد.

گروهی طرفدار گوشی های جدید و در کل بهترین های بازار هستند.

برای این دسته از کاربران هیچ فرقی نمی کند گوشی مورد نظرشان چه قیمتی دارد یا اینکه خرید گوشی مورد نظر در شرایط اقتصادی فعلی به صرفه است یا خیر. پیشنهاد ما به این دسته از کاربران این است که برای خرید گوشی مورد علاقه خود اقدام کنند.

اما دسته ای از کاربران روی هر تومان سود یا ضرری که بابت خرید گوشی می کنند حساب کرده و به این موضوع اهمیت بسیاری می دهند.

توصیه ما به این دسته از کاربران این است که تا زمان کاهش قیمت مدل های مورد نظر و ورود مدل های جدید صبر پیشه کرده و گوشی مورد علاقه شان را با قیمت ارزان تر در ماه های بعد خریداری کنند.

البته این شامل خریدارانی که علاقه مند به گوشی جدید و به روز هستند نمی شود.

ضمن اینکه مشخص نیست در ماه های بعد وضعیت نرخ دلار و روند قیمت ها در بازار گوشی به چه صورت باشد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی