فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


چه از دوستداران دو آتشه محصولات شرکت اپل باشید و چه نه، حتما بی صبرانه منتظر هستید تا ببنید این بار این شرکت مانند هر سال در کنفرانس جهانی برنامه برنامه نویسان (WWDC) خود چه محصولاتی را معرفی می کند. بی شک یکی از این محصولات گوشی هوشمند جدید اپل یعنی iphone ۶ خواهد بود. مانند همیشه و به سنت همه ساله قبل از رونمایی از این گوشی جدید که شاید کمتر از یک ماه بیشتر به آن نمانده، بازار شایعات در مورد آن داغ داغ شده است. هر روز یک سایت عکس های احتمالی از ظاهر آی فون نسل ۶ را رونمایی کرده یا اعلام می کند که این گوشی هوشمند چه ویژگی های سخت افزاری خواهد داشت. سایت phonearena در گزارشی به جمع بندی این شایعات پرداخته و مجموعه اطلاعاتی را براساس این شایعات گرد هم جمع کرده است. اگر این سوال در ذهن شما به وجود آمده که آیا در این مرحله، اطلاعات موجود درخصوص آی فون بعدی به حدی رسیده است که بتوان آنها را دسته بندی و اعلام کرد که آی فون بعدی چه ویژگی دارد؟ باید به طور قطع به این سوال شما پاسخ مثبت بدهیم. اما همچنان تا زمان رونمایی رسمی iphone ۶ که در سپتامبر سال ۲۰۱۴ خواهد بود تضمین و قطعیتی برای صحیح بودن تمامی آنها وجود ندارد. با در نظر گرفتن این مساله به سراغ اولین تکه این پازل می رویم.

شایعات در مورد طراحی ظاهری

براساس حجم عظیم شایعات بطور قطع این موضوع در خصوص آی فون ۶ صادق است که این گوشی به یک نمایشگر با اندازه بسیار بزرگ تر ۴/۷ اینچی نسبت به نسل پیشین خود مجهز خواهد شد. علاوه بر این، در روزهای گذشته تصاویر فاش شده ای روی برخی سایت های اینترنتی قرار گرفت که بخش های مختلف طراحی آی فون ۶ را نشان می داد. براساس همین اطلاعات منتشر شده درخصوص ظاهر خارجی دستگاه اکثر کارشناسان روی این موضوع اتفاق نظر دارند که طراحی نسل جدید آی فون تا حدود زیادی شبیه به طراحی آیپاد تاچ، آی فون ۵c و حتی طراحی جدید آی پد ایر و آی پد مینی جدید خواهد بود. در واقع از کنار هم گذاشتن شکل و شمایل های منتشر شده در خصوص آی فون نسل ۶ می توان به این نتیجه رسید که این گوشی در گوشه ها انحنای بیشتری دارد و بدنه آن نیز به شکل قابل توجهی باریک تر شده است. شایعات میزان قطر بدنه آی فون ۶ را بین ۵/۵۸ میلی متر تا ۶/۱ میلی متر نشان می دهد. حالا اینکه کدام یک از این دو مورد حقیقت داشته باشد، آی فون نسخه ۶ با کاهش قابل توجه در ضخامت نسبت به نسل پیشین خود یعنی آی فون ۵s روبه رو است. از منظر ابعاد، بر اساس یکی از عکس های فاش شده تاکنون به اعداد ۱۳۸ در ۶۷ میلی متر دست پیدا می کنیم و در سایر تصاویر نیز شاهد اختلاف قابل توجهی نسبت به رقم های ذکر شده نیستیم. این ابعاد به صراحت نشان می دهد که آی فون ۶ بزرگ تر از نسل پیش از خود با اندازه ۱۲۳/۸ در ۵۸/۶ میلی متر است. همچنان با در نظر گرفتن این تغییرات، آنچه به عنوان آی فون ۶ احتمالی شاهد آن هستیم به صورت کلی همانند آی فون های همیشگی است و در حقیقت تکمیل کننده چرخه طراحی اپل در سراسر آی دیوایس های این شرکت است. در این طرح نیز شاهد حضور خط های افقی جداکننده در سطح پشتی و بالای قسمت جلویی هستیم که با تغییرات چندانی روبه رو نشده است. براساس عکس های منتشر شده از آی فون ۶ سنسور اثرانگشت تاچ آی دی نیز در این نسخه دیده می شود. اما گویا قرار است جایگاه دکمه پاور دستگاه کمی تغییر کند و از قسمت بالایی گوشی به جایی در سمت راست گوشی منتقل شود که با توجه به این نکته که دسترسی به یک کلید در بالای دستگاهی که کمی بلندتر از نسل قبلی خود خواهد بود مشکل است این تغییر کاملا عاقلانه به نظر می رسد.

سیستم عامل جدید ios

با توجه به تجربیات گذشته، می توان با قطعیت گفت که آی فون جدید نیز با جدیدترین به روز رسانی سیستم عامل iOS همراه خواهد شد که در مورد به خصوص آی فون ۶ از آن با عنوان iOS ۸ یاد می شود.

علاوه بر اضافه شدن یک ستون چهارم که به جدول نمایش اپلیکیشن ها اضافه شده، چندین اپلیکیشن جدید نیز برای این سیستم عامل آماده انتشار هستند که از میان آنها می توان به اپلیکیشن مرجع بسیار کاربردی

Healthbook و اپلیکیشن های مجموعه iWork مک ازجمله Pages، Numbers، Keynote iPhoto، iMovie و حتی GarageBand اشاره کرد. مجموعه ای سه تایی از اپلیکیشن های دیگری به نام TextEdit، Tips و Preview نیز در یکی از اسکرین شات های منتسب به iOS ۸ مشاهده می شود. متاسفانه خارج از اطلاعات ارائه شده، تنها آشنایی کلی و مختصری با اپلیکیشن Healthbook در دسترس است که با قضاوت بر اساس اسکرین شات ها باید گفت که این برنامه پاسخ اپل به توجه و نیاز روزافزون به دسته تناسب اندام و سلامتی است که به نظر می رسد برای بهره بردن از ویژگی ها و خصوصیات کامل آن به همگامی با ساعت هوشمند آینده این کمپانی یعنی iWatch نیاز خواهد بود تا داده های مورد نیاز را به شیوه موثرتری برای این برنامه فراهم آورد. درمجموع فرض می شود که Healthbook اطلاعات مورد نیاز را از گوشی هوشمند و ابزارهای پوشیدنی آینده اپل دریافت و ادغام خواهد کرد تا کامل ترین نتیجه مورد انتظار را به دست دهد. برای دستیابی به این هدف

Healthbook متغیرهای گوناگونی از جمله فشار خون شخص، ریتم ضربان قلب، سطح قند خون، اشباع اکسیژن و... را در کنار میزان آب بدن و مقیاس های تنفسی ردگیری و ثبت خواهد کرد. Healthbook همچنین احتمالا عملکرد خود را به عنوان یک تحلیلگر و رصدکننده خواب گسترش می دهد و اطلاعات مورد نیاز را در خصوص مجموع ساعات خواب شما و مقداری که به خواب مفید اختصاص داشته را در روزهای تعیین شده در اختیارتان قرار خواهد داد.

مشخصات شایع شده سخت افزاری

پس از ارائه اطلاعات مربوط به طراحی و ساختار ظاهری، حتما به دنبال دریافت اطلاعات مرتبط با مشخصات فنی و سخت افزاری آی فون ۶ برای تخمین میزان قدرت پردازشی و پاسخگویی آن هستید. متاسفانه در این قسمت اطلاعات قابل توجهی تاکنون منتشر نشده و اکثر دانسته ها در این خصوص نیز به شایعات و استفاده از منطق عمومی محدود شده است. در ادامه به این مشخصات سخت افزاری شایع شده اشاره می کنیم.

قیمت و زمان عرضه

تاکنون اپراتورهای مخابراتی در ازای واگذاری یک گوشی هوشمند آی فون جدید با ظرفیت داخلی ۱۶ گیگابایت به همراه یک قرارداد دو ساله، ۱۹۹ دلار هزینه دریافت می کردند. همچنین قیمت گوشی های ۱۶ گیگابایتی جدید اپل به صورت آنلاک و بدون قرارداد ۶۴۹ دلار تعیین می شد. اما فروش آی فون های جدید نیز معمولا یک هفته پس از معرفی رسمی آن در ماه سپتامبر یعنی شهریور آغاز می شود. اگر خلاف این مساله ثابت نشود دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم که اپل برای گوشی هوشمند جدید خود میزان قیمت ها یا شیوه توزیع و عرضه را تغییر خواهد داد. البته یکی از تحلیلگران مدعی شده که اپل در حال فشار آوردن به اپراتورها برای اعمال افزایش قیمت صد دلاری در قیمت ها است که قیمت مدل پایه آی فون ۶ با قرارداد دو ساله را به ۲۹۹ دلار خواهد رساند. این تحلیلگر گزارش کرده که پاسخ اولیه اپراتورها به اپل در این خصوص «نه» بوده است، اما تردید دارد که اپراتورها توان مقاومت در برابر این افزایش قیمت را داشته باشند.

نمایشگر

براساس گفته های تایید نشده اندازه نمایشگر آی فون ۶ برابر با ۴/۷ اینچ خواهد بود. اما آنچه مهم تر از اندازه نمایشگر به نظر می رسد میزان چگالی پیکسل و وضوح تصویر این نمایشگر است. همان طور که همه می دانند اپل هیچ گاه روی خوشی به جای دادن حداکثر پیکسل های ممکن درون نمایشگر آی فون ها نشان نداده و برای بهبود کیفیت نمایشگرهایش از تکنولوژی های مانند «رتینا» استفاده کرده است. با این نگاه و به باور منتقدان نمایشگر گوشی های آی فون از رقبای آندرویدی خود در زمینه چگالی پیکسل عقب مانده است. اما در مقابل این انتقادات اپل تاکنون بر این باور بوده است که همین میزان چگالی پیکسل که ارائه می کند برای چشمان انسان کافی است. به هر حال تنها حدسی که براساس شایعات می توان زد این است که وضوح تصویر نسخه ششم آی فون با کیفیت عجیب ۹۶۶ در ۱۶۰۰ پیکسل و چگالی پیکسل آن ۳۹۸ پیکسل بر اینچ است. این میزان بر اساس وضوح تصویر دقیق به دست آمده از اسکرین شات هایی است که ادعا می شود از iOS ۸ روی آی فون ۶ گرفته شده است. از سوی دیگر یکی از کارمندان داخلی اپل به نام سانی دیکسون که نقش بسزایی در افشای اطلاعات آی فون ۵c و ۵s داشت با این اعداد ذکر شده موافق نبوده و چگالی پیکسل ۳۸۹ پیکسل بر اینچ را اعلام می کند که البته چندان هم با اعداد شایع شده تفاوت ندارد. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که اپل طی مدت اخیر سرمایه گذاری های سنگینی روی استفاده از صفحات یاقوت کبود (sapphire) در گوشی های هوشمند انجام داده و چندان بعید نیست که شاهد موفقیت این شرکت در ادغام این ماده بسیار سخت با صفحات نمایش آی فون باشیم. شیشه های یاقوت کبود هم اکنون به خاطر سختی و مقاومت بالاتر در مقابل خش نسبت به شیشه های گوریلا گلس ساخت کورنینگ، برای محافظت از لنز دوربین و سنسور Touch ID آی فون ۵S مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت اپل هم اکنون شیوه ای را برای ادغام ورق های یاقوت کبود صنعتی با صفحه دستگاه ها به صورت حق اختراع ثبت کرده که تمامی این نشانه ها حاکی از رویگردانی اپل از تکنولوژی کورنینگ را نشان می دهد.

دوربین و پردازنده آی فون ۶

پنهان کاری های اپل تاکنون در زمینه دوربین آی فون بعدی موفق بوده و با وجود اینکه شایعاتی از گوشه و کنار به گوش می رسد، اما در حال حاضر صحبت در این خصوص به طور قطع با مشکل همراه شده است. اغلب این شایعات با آنچه هم اکنون در مورد آی فون ۶ و در مجموع، شرکت اپل می دانیم هماهنگی دارد.

برای نمونه، گویا اپل از جنگ ارائه مگاپیکسل بالاتر در مقایسه با رقبای خود دست کشیده و همچنان از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی در دستگاه جدید خود استفاده خواهد کرد؛ البته شایعاتی نیز وجود دارد که خبر از به کارگیری یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی را در آی فون ۶ می دهد. گفته می شود که آی فون ۶ به جای افزایش تعداد پیکسل ها، روی قابلیت های تصویربرداری و جنبه کیفی تمرکز کرده و سنسور بزرگ تر ۱/۲.۶ را (در مقابل سنسور ۱/۳ آی فون۵S) را با پیکسل های بزرگ تر ۱. ۷۵۹۵۶;m و دیافراگم پهن تر f/۲. ۰ به کار خواهد بست.

در نهایت نیز بر اساس آنچه از شایعات به دست آمده، احتمال می رود اپل در آی فون ۶ از تثبیت گر اپتیکال تصویر OIS به منظور کاهش هزینه تولید و حفظ نازکی دستگاه چشمپوشی کند. در برابر این مساله، یکی از تحلیلگران ارشد ESM China معتقد است که اپل در این گوشی از تثبیت گر الکترونیکی تصویر EIS بهره خواهد برد.

در خصوص چیپ پردازنده ای که قدرت پردازشی آی فون ۶ را تامین خواهد کرد تاکنون اطلاعات قابل اطمینانی به بیرون درز نکرده است. با در نظر گرفتن این مساله، سانی دیکسون گفته است که احتمالا یک چیپ A۸ که روی فرکانس کاری ۲/۶ گیگاهرتز تنظیم شده همان چیزی خواهد بود که در قلب آی فون ۶ خواهد تپید.

با این وجود با توجه به پردازنده ۶۴ بیتی A۷ موجود در آی فون ۵S که در فرکانس کاری ۱/۳ گیگاهرتز فعالیت می کند و در نظر گرفتن سابقه اپل باور این مساله مشکل خواهد بود که این شرکت تا به این حد از رویکرد قبلی خود فاصله گرفته و دست به چنین ارتقای سنگینی بزند.

نظرات (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
یه لطفی کن بیا وبلاگم هم پست ثابت(اول) رو بخون خیلی واجبه تو شرایطی که یه عده جذب آهنگاش میشن باید با چهره ی واقعی ش آشنا باشیم و بفهمیم که واقعا داره چی میگه و....**** **** ****** ***** ******* ****

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی