فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

تنها با استفاده از «مایکروفون لنز»‌های کوچکی که به هر اسمارت‌فون یا تبلتی وصل می‌شوند، می‌توان اسمارت فون را به میکروسکوپی کوچک تبدیل کرد؛ میکروسکوپی که قادر به بزرگنمایی تصاویر خیلی کوچک باشد.

اسمارت فون یا گوشی های هوشمند، تلفن هایی هستند که علاوه بر داشتن مزایای یک تلفن همراه مانند قابلیت صحبت کردن، ارسال پیامک، اتصال به اینترنت و... دارای ویژگی هایی هستند که نه تنها آنها را نسبت به تلفن های همراه معمولی متمایز کرده بلکه کاربردهایی دارند که تنها روی کامپیوترها قابل اجرا هستند. اسمارت فون ها دارای سیستم عاملی هستند که اجرای اپلیکیشن های متفاوت را در آنها میسر می کند.

لنزها متصل به گوشی ساده و انعطاف پذیرند، اما برخلاف سایر لنزهای جانبی اسمارت فون ها، لنز مایکروفون همانند یک میکروسکوپ عمل کرده و دارای قدرتی با بزرگنمایی 150 برابر است که با میکروسکوپ های آزمایشگاهی برابری می کند. مایکروفون لنز ها در ابعاد بسیار کوچک و اندازه یک دکمه هستند. کاربران می توانند این لنز را روی هر تلفن هوشمند یا تبلت هایی با دوربین حداقل پنج مگاپیکسلی نصب و به یک میکروسکوپ واقعی دست پیدا کنند.

توماس لارسون، فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه واشنگتن درباره طراحی و ساخت این قطعه می گوید: «به کمک این لنز که قابلیت میکروسکوپی دارد، می توان با نازل ترین هزینه قادر به مشاهده و بزرگنمایی اجسام کوچک بود. کاربران با استفاده از این لنز می توانند بسادگی به تماشای دنیایی بنشینند که تا دیروز فقط در آزمایشگاه های مدرن امکانش مهیا بود.

لنز میکروسکوپی موفقیتی دیگر از سایت کیک استارتر

لارسون می گوید: اگر کمک های مالی سایت کیک استارتر نبود، من قادر به تامین هزینه های تولید این پروژه نبودم و طرحم در نطفه خفه می شد.

کیک استارتر، سایتی برای پیدا کردن سرمایه گذار پروژه است. شیوه کار این سایت به این شرح است: یک محقق یا مخترع ایده، طرح خود را در سایت معرفی و منتشر می کند. اگر ایده و پروژه برای کاربران جذاب باشد، روی آن سرمایه گذاری و هزینه های مالی از یک تا هزاران دلار را تقبل می کنند. بسیاری از محققان یا مخترعان برای شروع پروژه شان از کیک استارتر کمک می گیرند، اما نباید فراموش کرد که طرح باید جذابیت داشته و نظر کاربران را برای تامین هزینه های مالی جلب کند، در غیر این صورت از طرح حمایت نخواهد شد. این سایت روزانه و به طور تقریبی حدود 200 پروژه جدید را منتشر می کند. طرح توماس لارسون نیز یکی از طرح هایی بوده که از همین مسیر به سرانجام رسیده است. وی ادامه می دهد: سال گذشته تحصیلاتم را به پایان رساندم، اما برای اجرای این طرح به کمک مالی نیاز داشتم تا بتوانم تحقیقاتم را به سرانجام برسانم و بهترین راه، کیک استارتر بود. ابتدا ساخت لنزی با قدرت پایین و بزرگنمایی 15 برابر را آغاز کردم، اما پس از مدتی تصمیم به افزایش قدرت بزرگنمایی لنز گرفتم و این پروژه را از طریق کمک های مالی و مردمی از نوع کیک استارتر و مشارکتی به سرانجام رساندم.

وی یادآور می شود: طراحی و ساخت دومین نسخه این لنز تابستان امسال در دسترس خواهد بود. نسخه دوم دارای قابلیت های بیشتری نسبت به نسخه اول خواهد بود. نسخه جدید نیز همانند نسخه قبلی روی پلت فرم هایی مانند کیک استارتر عرضه خواهد شد.

فناوری در کلاس درس

امروزه کاربرد فناوری های جدید در حوزه آموزش مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این فناوری ها گوشی های هوشمند است که از قابلیت های متنوعی برخوردار است و می تواند پاسخگوی نیازهای دانش آموزان و دانشجویان باشد. بنابراین تردیدی نیست که در آینده ای نه چندان دور گوشی های هوشمند به یکی از همراهان همیشگی این گروه از کاربران تبدیل شود.

این فناوری جدید امکانی فراهم کرده است تا دانش آموزان بتوانند یک میکروسکوپ شخصی نیز در کلاس درس همراه داشته باشند.

این دستگاه برای دانش آموزان بسیار خوب و مناسب است. زیرا هر یک از دانش آموزان علاوه بر تلفن همراه خود می توانند یک میکروسکوپ نیز در کلاس های درس در اختیار داشته باشند.

یکی از دلایل محبوبیت این لنز، قیمت مناسب آن است و به همین دلیل دانش آموزانی که از قشر ضعیف یا متوسط جامعه هستند نیز می توانند یک میکروسکوپ شخصی داشته باشند.

روزنامه جام جم

نظرات (۱)

۲۱ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۱۷ محسن عروجی
بسم رب المهدی اللهم عجل لولیک الفرج سایت جالبی دارید امیدوار موفق شوید به سایت ما سربزنید نظر دهید یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی