فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


تبلت گلکسی Tab ۳ Lite ۷.۰، نسخه ویرایش شده گلکسی Tab ۳ ۷.۰ است که در سال گذشته معرفی و عرضه شده بود. البته از نام هر دو آنها به خوبی می توان این آپ دیت را حدس زد و سامسونگ هم اصراری برای مخفی کردن این مساله نداشته است. نسخه جدید، بدون شک نسخه بهبود یافته و اصلاح شده است. حتما سامسونگ تغییرات خوبی در آن اعمال و سپس عرضه کرده است. از جمله باید به حذف دوربین دو مگاپیکسل در قاب جلوی تبلت اشاره کرد. سامسونگ این دوربین را به عقب منتقل کرده است. از دیگر جابه جایی ها باید به تراشه دستگاه اشاره کرد. تبلت جدید، تراشه اسنپ دراگون ۸۰۰ را دیگر ندارد. در بقیه موارد، مدل سال گذشته با تبلت جدید تفاوت چندانی ندارد. نسخه اندروید موجود در هر دو آنها یکی است. هر دو از رابط کاربری TouchWiz استفاده می کنند.

موردی که جا دارد در اینجا اشاره کنیم که با برنامه ریزی سامسونگ تناقص دارد، این است که تبلت Tab ۳ هنوز در بازارهای مختلف جهانی با قیمت های متفاوت موجود است و تقریبا از نظر قیمت با Lite ۷.۰ که تازه وارد و تازه نفس است، برابری می کند. همین باعث می شود مردم در مورد قیمت آن دچار شک شوند.

شکی در این نیست که خانواده Pro تبلت های سامسونگ از بقیه یک سروگردن بالاتر هستند. اما گلسی Tab ۳ Lite ۷.۰ نیز ارزش و امکانات ویژه خود را دارد. هر دستگاهی کاربر ویژه خود را دارد. خانواده تبلت های کهکشانی سامسونگ نیز برای کاربرانی مناسب هستند که به دنبال اندازه کوچک، وزن سبک و قیمت مناسب برای خرید تبلت هستند. این تبلت با قیمتی که دارد، امکانات ارزشمندی به کاربر ارائه می کند.

مرور وب یا مطالعه متن و تماشای عکس در صفحه نمایش این دستگاه قابل مقایسه با آی پد اپل یا Galaxy Pro خود سامسونگ است.

گلکسی Tab ۳ Lite ۷.۰ در مقایسه با تبلت های اندرویدی برندهای دیگر همچون کیندل، نکسوس یا نوک ویژگی های خوبی دارد. برای آشنایی بیشتر با آن، با ما همراه باشید.

طراحی

تبلت گلکسی Tab ۳ Lite ۷.۰ سامسونگ، ۱۱۶.۴۱۹۳.۴۹.۷ میلی متر اندازه دارد و از نظر عرضی، کمی عریض تر و البته باریک تر از بردار بزرگ تر خود است. وزن این دستگاه حدود ۳۱۰ گرم است.

گلکسی Tab ۳ Lite ۷.۰ طراحی رایج دیگر تبلت های این کمپانی کره ای را دارد. حاشیه های کنار صفحه نمایش آن تا حد زیادی کم شده اند. اما به طور کلی حرف خاص و جدیدی برای بیان ندارد. سه کلید همیشگی خانه، منو و بازگشت همچنان در زیر نمایشگر موجود هستند. البته دو کلید منو و بازگشت خازنی هستند.

در بالای نمایشگر هیچ نوع حسگر یا پورت و سوکتی وجود ندارد. حتی نسخه وای فای آن از تماس تلفنی هم پشتیبانی نمی کند. قبلا هم به این مساله اشاره کردیم که این تبلت، همان Tab ۳ است که در قاب جلو دوربین ندارد. شاید نبودن این امکانات در این زمانه کمی عجیب باشد اما برای باریک و جمع وجور بودن بدنه لازم است برخی از موارد حذف شوند. در اینجا تیر سامسونگ به حسگرها و دوربین اصابت کرده است. ولی با این سیاست فقط دوربین عقبی مانده است که فقط ۲ مگاپیکسل اندازه دارد.

جنس قاب پشت بدنه از پلاستیک بادوام است که بافت خوبی دارد. لبه های قاب دستگاه کمی خمیدگی دارند. این طراحی باعث می شود تا دستگاه راحت تر در دست بنشیند. همچنین به استفاده آسان دستگاه نیز کمک می کند. گلکسی Tab ۳ Lite ۷.۰ در رنگ های سفید کرم و توسی تیره موجود است. البته مدلی هم دارد که قاب جلو سفید و فیروزه ای است و قاب عقبی آن یشمی است. البته این رنگ ها هنوز به طور رسمی از طرف سامسونگ تایید نشده اند.

گلکسی Tab ۳ Lite ۷.۰ برای استفاده با یک دست بسیار مناسب است زیرا باریک و سبک می باشد و کاملا هم مهندسی ساز طراحی شده است. بافت قاب پشت بدنه شبیه چرم است. این دستگاه با اینکه بسیار ابتدایی است اما طراحی و کیفیت ساخت خوبی دارد.

بنچ مارک

سامسونگ گلکسی Tab ۳ Lite ۷.۰ در زیر قاب خود یک پردازنده دوهسته ای ۱.۲ گیگاهرتز Cortex A۹ دارد. این تراشه را کمپانی Vivante ساخته است. تراشه این پردازنده GC۱۰۰۰ است که پردازنده گرافیکی خودش را دارد. برای تکمیل این نوآوری، Tab ۳ Lite ۷.۰ با یک گیگابایت رم نیز عرضه شده است.

از نظر سرعت و عملکرد، این پردازنده بسیار سریع تر از نسخه پیشین است. امتیازی که به سرعت Tab ۳ Lite ۷.۰ داده شده است، عدد ۴۱۶ است. از همین جا می توان بهتر بودن سرعت نسخه جدید تبلت های گلکسی سامسونگ را تشخیص داد. پردازنده گرافیکی داخلی Galaxy Tab ۳ Lite ۷.۰ در آزمایش ها خیلی خوب ظاهر نشده است. این دستگاه قابلیت اجرای Epic Citadel و NenaMark ۲ را نداشت. سرعت این پردازنده ۱.۶ فریم در ثانیه بود که چندان راضی کننده نیست. کیفیت صفحه نمایشی که این دستگاه ارائه می دهد نیز متاسفانه ۶۰۰۱۰۲۴ پیکسل است.

کیفیت صدای عالی

سامسونگ گلکسی Tab ۳ Lite ۷.۰ در تست صدا بسیار سربلند و با امتیاز بالا ظاهر شده است. خروجی صدای این تبلت بسیار بالا و واضح است. همه جزئیات صدا به خوبی شنیده می شوند. وقتی این دستگاه را به آمپلی فای خارجی وصل می کنید، می توانید از کیفیت و میزان صدای آن لذت ببرید. صدا در هدفون نیز بسیار خوب است. شاید بتوان گفت تنها بخشی که کاربر حالش خیلی با آن خوب خواهد بود، همین بخش صدا است.

دوربین ابتدایی

سامسونگ گلکسی Tab ۳ Lite ۷.۰ می تواند با کیفیت ۱۶۰۰۱۲۰۰ پیکسل عکاسی و با کیفیت VGA فیلم برداری کند. رابط کاربری این دوربین بسیار ساده است. خود دوربین هم البته حرفی برای گفتن ندارد. شاتر دوربین یک کلید مجازی است و برای دیافراگم و تنظیم نوردهی، تنظیمات و جلوه های ویژه کلیدهای لمسی وجود دارد. کلیدی هم در آن پایین برای سوئیچ میان حالت عکاسی و فیلم برداری وجود دارد.

از جمله جذابیت های دوربین می توان به ثبت عکس ها با نام مکان ثبت عکس اشاره کرد که از GPS داخلی تبلت برای این منظور استفاده می کند. کاربر می تواند در این قسمت شورت کارت های دوربین را تغییر مکان دهد. برای این منظور باید از انتخاب گری به نام Mode استفاده کند.

این دوربین ساده، تنظیمات دستی ساده ای نیز دارد که اجازه می دهد تا کاربر میزان حساسیت نوری (ISO) و بالانس نور سفید و حتی اندازه دیافراگم را به دلخواه تغییر دهد. بعلاوه، قابلیت استفاده از افکت های رنگی نیز وجود دارد.

دوربین ۲ مگاپیکسل در این زمانه که همه گوشی ها و تبلت ها دوربین های عالی دارند، همچون جوک می ماند. این اندازه حسگر دست کم برای ۱۰ سال پیش است اما سامسونگ صلاح دیده است در تبلت جدید گلکسی خود یعنی Tab ۳ Lite ۷.۰ از دوربین ۲ مگاپیکسل استفاده کند. این دوربین نه در مورد جزئیان تصویر، نه در رنگ و نور حرفی برای گفتن ندارد. اما در اندازه خود بد نیست و می تواند تصاویر قابل قبولی ثبت کند.

از این دوربین فقط باید در مواقع ضروری استفاده کنید

نظرات (۱)

۱۲ مرداد ۹۳ ، ۱۵:۱۰ محمد عباسی

سلام دوست عزیم

من به وبت سر زدم و واقعا تبریک می گم از این همه سلیقه ای که به خرج دادی. دوست دارم از این سلیقه ات استفاده کنی و به وب منم سر بزنی ، نظرتو درباره اش بهم بدی و لایک هم بزنی،باعث افتخارم هست که به پیشنهادادت جامه عمل بپوشانم آدرس وبلاگم  هست خوشحال میشم سر بزنی و اگه موردپسند  بود ما رو هم در وبلاگ زیبایت لینک کنی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی