فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

چگونه کسب در آمد آنلاین راه بیاندازیم


برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک آنلاین سلسله امور مشخصی وجود دارند که باید به طور قطع انجامشان دهید. اموری که هزاران نفر با استفاده از آنها توانسته اند به هدف خود در این زمینه برسند.

این سلسه امور، موارد اصلی زیر را در بر می گیرند:

۱- نیازی در بازار پیدا کرده و سعی کنید آن را رفع کنید.
۲- از یکی از نمونه های موجود برای محصول و سیستم فروش خود الهام بگیرید.

۳- سایتی طراحی کنید که استفاده از آن برای کاربران ساده باشد.
۴- از تکنیک های بهینه سازی جستجو برای هدایت ترافیک به سایت خود بهره ببرید.
۵- از شهرت دیگران برای خود بهره ببرید.
۶- با استفاده از ایمیل و سایر راه های ارتباطی موثر با مشتریان و مشترکان خود در تماس باشید.
۷- با تخفیف ها و فروش های ویژه درآمد خود را افزایش دهید.

هر کسی، چه مبتدی باشد و چه کارآفرین، می تواند با کمک این روند کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کند.

در ادامه سعی شده توضیحی در مورد هر کدام از این قدم ها داده شود.

قدم اول: نیازی در بازار پیدا کرده و آن را رفع کنید.
اغلب افرادی که پا به این حوزه می گذارند، معمولا دچار این اشتباه می شوند که ابتدا به یک محصول می اندیشند و سپس به بازارش فکر می کنند.
برای اینکه شانس خود را برای رسیدن به موفقیت بیشتر کنید، فکر کردن به بازار را در اولویت قرار دهید. برای این کار می توانید از این تکنیک بهره ببرید که گروهی از افراد را در نظر بگیرید که در حال جستجو برای یک محصول یا راه حلی برای رفع یک مشکل هستند، اما گزینه های چندانی پیدا نمی کنند. استفاده از اینترنت برای یافتن این جستجوها ساده است:

• تالارهای گفتگوی آنلاین را چک کنید و سوالاتی که کاربران در این تالارها پرسیده اند را مطالعه کنید.
• از کلیدواژه هایی که در سوالات آنها می بینید برای جستجوی محصولات یا راه حل های مورد نظر آنها، در موتورهای جستجو بهره ببرید و سایت های رقیب را پیدا کنید.
• سعی کنید پتانسیل رقبا را در خصوص هر محصول یا راه حل مورد بررسی قرار دهید. به سایت آنها مراجعه کنید و نکات کلیدی مثبت و منفی سایت، محصولات یا خدماتشان را یادداشت کنید. بعدا این نکات می توانند به شما یاد دهند که محصولات خود را حتی با وجود رقیبان، ساده تر و بهتر در این بازار عرضه کنید.

قدم دوم: از یکی از نمونه های موجود برای محصول و سیستم فروش خود ایده بگیرید.
احتمالا نمونه های مشابه و موفقی که محصول یا خدماتی مشابه شما عرضه می کنند، وجود دارند که می توانید از تکنیک های موفق آنها در کار خود ایده بگیرید. این موارد می توانند بیشتر به پیشرفت شما در فروش محصولات و خدماتتان کمک کنند:

۱- با تیترهای جذاب، جلب توجه کنید.
۲- مشکلاتی را که محصول یا خدمات شما راه حل آن هستند را توصیف کنید.
۳- از اعتبار خود در القای توانایی در رفع مشکلات و کمک به مشتری در یافتن راه حل بهره ببرید.
۴- گفته های سایرین در تمجید از محصولات و خدمات خود را در معرض دید مشتریان بالقوه بگذارید.
۵- در مورد محصولات و مزایای بهره بردن از آنها برای مشتریان استفاده کنید.
۶- به مشتریان پیشنهادهای ترغیب کننده برای خرید بدهید.
۷- کار خود را ضمانت کنید.
۸- خدمات فوری را ضمیمه کار و محصول خود کنید.
۹- دیگران را به فروش محصولات ترغیب کنید.

بسته به میزان الهامی که از نمونه های مشابه می گیرید، لازم است تمرکز مشخصی هم روی محصول یا سرویسی که ارائه می دهید داشته باشید. بدین ترتیب امکان رفع مشکلات خریداران بالقوه و ایجاد زندگی بهتر برای آنان نیز وجود دارد. سعی کنید از نگاه یک مشتری فکر کنید و از خود بپرسید: «اینجا چه چیزی برای عرضه به من دارد؟»

قدم سوم: وبسایت را طراحی کنید.


اکنون که محصول و بازار خود را پیدا کرده اید، برای عرضه آن به مشتری و تکمیل فرایند راه اندازی کسب و کار آنلاین خود، سایتی لازم دارید. به یاد داشته باشید که سادگی مهمترین اصل در طراحی و اجرای آن است. شما در فاز اول کارتان تنها یک فرصت پنج ثانیه ای برای جلب توجه مشتریان بالقوه زمان دارید. و اگر این فرصت از دست برود، مشتری نیز از دست رفته است.

برای بهره بردن حداکثری از این زمان کوتاه، این نکات را در طراحی و ساخت سایت رعایت کنید:

• تا حد ممکن از فونت های ساده استفاده کنید. یک یا دو فونت، یکپارچگی بیشتری ایجاد می کند و کافی ست.
• سایت را طوری طراحی کنید که یافتن بخش های مختلف آن برای کاربر یا مشتری ساده باشد. در تمامی صفحات لینک هایی به تمام بخش ها قرار دهید.
• تا حد ممکن به جای متن ساده از المان های گرافیکی، صوت یا ویدئو برای رساندن پیام خود استفاده کنید.
• برای تخفیف یا پیشنهادات جذاب موقعیت های مختلفی را در نظر بگیرید. سعی کنید آدرس های ایمیل را به شکلی که اعتماد کاربر جلب شود برای رساندن اخبار مفید و آگاهی از تخفیف های آتی به آنها جمع آوری کنید.
• روند خرید محصول یا سفارش دهی خدمات را ساده کنید. مشتری تا حد امکان نباید بیش از دو کلیک برای اتمام روند خرید صرف کند.
• وبسایت شما ورودی فروشگاه شماست؛ پس سادگی و محیط دوستانه آن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قدم چهارم: از موتورهای جستجو برای هدایت مشتریان بالقوه به سایت خود بهره ببرید.


تبلیغات کلیکی ساده ترین راه جذب ترافیک به سمت یک سایت نوپا هستند. این تبلیغات دو فایده برای تبدیل این ترافیک به ترافیکی واقعی و ثمربخش به سمت سایت دارند. اول اینکه تبلیغات کلیکی به سرعت در صفحات جستجو دیده می شوند و دوم اینکه این نوع تبلیغات اجازه می دهند که تاثیر کلیدواژه های مختلف بر روی جذب کاربران بیشتر و محاسبه میزان هزینه و ورودی ها بابت هر کلیک را آزمایش کنید.
سپس شما می توانید با آگاهی از بهترین کلیدواژه ها و تولید محتوای موثر بیشتر و ارائه محصولات و خدمات مناسب تر، نتیجه بهتری را هم در بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو و هم نهایتا در افزایش میزان فروش مشاهده کنید.

قدم پنجم: از شهرت دیگران برای خود بهره ببرید


کاربران از اینترنت برای کسب اطلاعات بهره می برند. راز کار این است که همیشه در سایت هایی که از دید کاربران مفید می آیند، لینکی به سایت شما نیز دیده شود. این می تواند روی رنک سایت شما در موتورهای جستجو نیز اثر مثبت گذارد.

• سعی کنید نوشته ها، ویدئوها و سایر انواع محتوای کاربردی و مفید را برای سایت تولید کنید. این مطالب علاوه بر افزایش کلیدواژه های مفید در سایت شما، با بازنشر در شبکه های اجتماعی موجب آگاهی کاربرهای بیشتر از سایت شما می شود.
• حتما لینک های اشتراک در شبکه های اجتماعی و ‘ایمیل برای دوستان’ را در زیر مطالب مفید و حتی محصولات سایت قرار دهید.
• از تالار گفتگوی حرفه ای در رابطه با محصولات و خدمات خود در سایت استفاده و سعی کنید از شبکه های اجتماعی نیز در شناختن کسب و کارتان به دیگران، بیشترین استفاده را ببرید.

با رعایت موارد فوق می توانید خواننده های بیشتری جذب کنید که بالقوه خریدار و مشتری محصولات و خدمات شما هستند.

قدم ششم: از قدرت بازاریابی ایمیلی برای اطلاع رسانی به بازدید کنندگان و مشتریان استفاده کنید.
اگر -همانطور که قبلا اشاره شد- بتوانید ایمیل های کاربران را به خوبی جمع آوری کنید، نهایتا لیستی از ایمیل های مشتریان بالقوه خواهید داشت که دارایی‌ای ارزشمند برای شما محسوب می شوند. کاربرانی که در خبرنامه های شما ثبت نام کرده اند به منظور دریافت اخبار و اطلاعات تازه و همینطور تخفیف ها و هدایای جانبی این کار را انجام داده اند. آنها را از این اطلاعات و اخبار مطلع کنید. مواردی همچون:

• اطلاع رسانی در خصوص محصولات تازه که مشتریان قبلا درخواست داده اند.
• توسعه سطح روابط با مشتریان برای نزدیکی بیشتر به آنها و بهبود خدمات جانبی.
• تاثیرگذاری مثبت در مشتریان.
• ارزان بودن و در دسترس بودن خبرنامه های ایمیلی در مقایسه با اشکال مختلف تبلیغات از جمله تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و حتی تبلیغات چاپی.

از جمله مزایای خبرنامه های ایمیلی هستند.

هر بازدیدکننده باید بتواند در خبرنامه ایمیلی سایت ثبت نام کند تا از اخبار شما مطلع باشد. برای این کار نیز سرویس های متفاوتی وجود دارد که اجازه می دهد به خوبی از پس این سرویس دهی برآیید.

قدم هفتم: درآمدها را با فروش بیشتر و تخفیف های جانبی بیشتر افزایش دهید.
یکی از مهمترین استراتژی ها در بازاریابی اینترنتی، ارتقای امتیاز کاربران قدیمی تر و وفادار است. حداقل ۳۶ درصد افرادی که یک بار از جایی چیزی را خریداری می کنند، احتمالا دوباره برای خرید محصولاتی دیگر هم به جای اول باز می گردند. به همین منظور بهترین راه برای بازگرداندن مجدد مشتری، ارائه محصول یا سرویسی با قیمت مناسب نسبت به سایر فروشندگان و حداکثر تخفیف ممکن است. این باعث می شود آنها برای خرید مجدد محصولات و سفارش دوباره خدمات به شما بازگردند.

این راه ها می تواند برای مشتریان خریداولی نیز موثر باشد و در آینده آنها را هم جذب سایت کند:

• محصولاتی را به عنوان اشانتیون و جایزه به همراه خرید اصلی به مشتری هدیه دهید.
• به عنوان تخفیف از کوپن های تخفیف استفاده کنید. کوپن ها را پس از تکمیل خرید به مشتری ارائه دهید تا بتواند از آنها برای خریدهای بعدی و تخفیف های آینده استفاده کند.
• محصولات مرتبط یا گزینه هایی که سایر مشتریان به همراه سفارش شان خریداری کرده اند را در صفحه محصول یا پس از خرید به مشتری پیشنهاد دهید.

به مشتریان پاداش های سخاوتمندانه دهید تا آنها را بیشتر و بیشتر به سایت و فروشگاه آنلاین خود علاقمند کنید.

طی پنج سال گذشته اینترنت به سرعت توانسته در قیاس با دنیای واقعی جای خود را در فروش محصولات و خدمات باز کند. اما اصول پایه ای آغاز به کار و رسیدن به رشد و موفقیت در یک کسب و کار آنلاین طی این سال ها تغییری نکرده است. اگر به تازگی کسب و کار آنلاینی برپا کرده اید یا قصد این کار را دارید، به نکات بالا بیشتر توجه کنید

منبع: دیجیاتو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی