فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

پوست

برای اینکه جوان تر به نظر برسید، ۲ راه دارید؛ راه اول استفاده از جراحی های زیبایی و تزریق های متنوع بوتاکس و کلاژن و چیزهایی از این قبیل است و راه دوم، کمک گرفتن از توصیه های طبی و تغذیه ای پزشکان و رعایت نکته های آرایشی و بهداشتی آسان. اگر شما با روش دوم موافقید، با این مطلب همراه شوید...

۱. مرطوب کننده

هر فصلی که به پایان می رسد، اولین کاری که می توانید برای پوستتان انجام دهید، تغییر مرطوب کننده است. وقتی لباس هایتان ضخیم تر می شود و فصل سرما می رسد، باید مرطوب کننده قوی تری برای پوستتان انتخاب کنید. مهم نیست از چه مرطوب کننده ای استفاده می کنید بلکه نوع استفاده از مرطوب کننده ، مدت زمانی که اجازه می دهید روی پوستتان بماند و پوشاندن یکنواخت همه پوست با مرطوب کننده مناسب اهمیت دارد. این کار مثل این است که لیفتینگ انجام داده باشید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در روزهای گرم باید یک مرطوب کننده سبک تر استفاده کنید و اجازه دهید حداقل ۵ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد ضدآفتاب یا کرم پودر بزنید.

۲. رنگ زمینه

هیچ وقت سعی نکنید رنگ پوستتان را با رنگ های اغراق آمیز تغییر دهید چون این کار باعث پیرتر نشان دادن پوستتان می شود. کرمی را انتخاب کنید که دقیقا رنگ پوستتان یا حداکثر یکی، دو درجه روشن تر از آن باشد. اگر پوست شفافی دارید، کرم های رنگی را فراموش و به مرطوب کننده ها بسنده کنید.

۳. کانسیلر


یک کانسیلر مناسب می تواند تیرگی ها و چروک دور چشم را محو کند و چهره شما را جوان تر نشان دهد. حتی برای از بین بردن لک ها یا خال های ریز صورت هم می توانید به اندازه یک نخود کانسیلر روی آنها بزنید.پلک ها یکی دیگر از نواحی ای هستند که به سادگی پیری پوست را به رخ تان می کشند و با مشخص کردن رگ ها و تغییر رنگ سریع، سن را بالا نشان می دهند اما کانسیلرها با قدرت پوشانندگی شان می توانند بدون ایجاد حساسیت پوستی، این مشکل را حل کنند.

۴. برق لب

نباید از پوست لب غافل شوید چون پوست لب هم قابلیت پیر شدن دارد. برق لب های گیاهی که به اندازه کافی خاصیت مرطوب کنندگی دارند، برای پوست لب مناسب هستند.

در انتخاب برق لب دقت و محصولاتی با خاصیت ضدآفتاب تهیه کنید در این صورت لب تان در برابر آفتاب محافظت و دیرتر چروک می شود. با بالا رفتن سن، لب ها خشک می شوند پس سعی کنید همواره، به خصوص شب ها آنها را مرطوب نگه دارید

۵. استحمام کوتاه

یکی از دشمنان پوست استحمام طولانی با آب داغ است که رطوبت پوست را از بین می برد بنابراین سعی کنید استحمام شما بیش از ۱۰ دقیقه طول نکشد و از آب نیم گرم یا حتی کمی سرد استفاده کنید تا پوستتان شاداب شود.

۶. آلوئه ورا

در سال های اخیر وجود این گیاه در عطاری ها و اضافه شدن آن به مواد آرایشی و بهداشتی، نظر متخصصان پوست را هم به خود جلب کرده است. اگر هر روز کمی از ژل این گیاه را به پوستتان بزنید، ماده اسیدی موجود در آن سلول های مرده پوستتان را از بین می برد و به روند بهبود و درخشان شدن آن کمک خواهد کرد.

۷. رعایت بهداشت

دست های شما می تواند آلودگی ها را به پوست صورتتان انتقال دهد و باعث بروز بیماری های پوستی شود. پس یکی از مراقبت های پوستی دوری دست از صورت است.

۸. سیر

در سال ۱۹۹۶ یک مطالعه تحقیقاتی به وسیله دانمارکی ها انجام شد. آنها سلول های پوست را در دو ظرف که یکی از آنها آغشته به سیر بود، کشت دادند. نتایج نشان داد طول عمر سلول هایی که به سیر آغشته شده بودند، ۷برابر بود. پس سیر را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

۹. ویتامین ها

خیلی از مواد غذایی به بهبود پوست، درخشان شدن و درواقع سلامت آن کمک می کنند. بین ویتامین ها، ویتامین های A ،B و C برای پوست مفیدترند و خاصیت کشسانی در آن ایجاد می کنند. می توانید این ویتامین ها را با مصرف خوراکی های حاوی آنها و بعد از آن قرص های ویتامین به بدنتان برسانید.

۱۰. لوازم آرایش آنتی باکتریال

وقتی لوازم بهداشتی انتخاب می کنید، امکان اینکه به مواد تشکیل دهنده آنها نگاهی بیندازید خیلی زیاد است اما نوبت به لوازم آرایشی که می رسد، معمولا این کار را فراموش می کنید و فقط به فکر زیبایی رنگ آنها و... هستید اما اگر پوست حساسی دارید، لوازم آرایشی استفاده کنید که آنتی باکتریال باشند تا حساسیت پوستتان بیشتر نشود.

روزنامه سلامت



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی