فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

ترس از ازدواج

بیشتر مردم به خودی خود از ازدواج نمی‌ترسند بلکه نگران مشکلات و شکستهای بالقوه آن هستند. اگر شما نگران تغییراتی هستید که زندگیتان به آن دچار خواهد شد و افکارتان در مورد ازدواج طوری است که تا این حد شما را نسبت به آینده منفی‌باف کرده است باید اول از همه سعی داشته باشید ریشه‌ی ترس را در وجود خود پیدا نمایید.

کارهایتان را یادداشت کنید. چنانچه والدین‌تان ازدواج ناموفقی را تجربه کرده‌اند، بدانید که هر ازدواج تجربه‌ای تازه و متفاوت است و قرار نیست چون تجربه آنها ناموفق بوده، تجربه شما نیز منجر به شکست شود. اگر می‌ترسید که ازدواجتان به جدایی ختم شود، در ذهن‌تان لیستی از کارهایی که می‌توانید برای بهبود روابط‌ در ازدواج انجام دهید تهیه کنید.

 تمامی سناریوهای ترسناک را در ذهن خود تصور و راه‌حل‌های مربوط به آنها را هم برای خود ارائه دهید. چگونه و کجا به مشکل خوردند؟ با افراد شکست‌خورده دور و برتان مشورت کنید و از تجربیات‌شان استفاده نموده و ریشه مشکلات‌شان را بیابید.

با دریافت تجربیات تلخ دیگران می‌توانید از انجام آن کارها پرهیز کنید تا زندگی‌تان دچار مشکل نشود.

با افرادی که ازدواج‌های موفقی دارند نیز مشورت کنید و رازهای موفقیت‌شان را بپرسید. معمولا چنین عباراتی را از آنان خواهید شنید «ما عادات بد یکدیگر را ندیده می‌گیریم.» اما از همه مهم‌تر مهارتهای برقراری ارتباط است که برای پابرجا بودن یک رابطه ضروری و لازم است و همچنین شریک آینده‌تان باید فهمیده و در همه جا، کمک حالتان باشد.

مطمئن شوید دارید شریک آینده زندگی‌تان را خودتان انتخاب می‌کنید نه اینکه بگذارید او به شما تحمیل شود و تحت فشار دیگران مجبور به ازدواج با آن فرد شوید. شاید از ازدواج ترسی نداشته باشید اما نگران ازدواج با یک شخص خاص باشید. همیشه این جمله را به خاطر داشته باشید:

 نباید با کسی که می‌دانید، می‌توانید با او تا آخر عمر زندگی کنید، ازدواج کنید بلکه باید با کسی ازدواج کنید که بدانید نمی‌توانید بدون حضورش زندگی کنید.

فراموش نکنید قرار نیست همیشه و همه‌جا پس از ازدواج بین شما و همسرتان تفاهم کامل وجود داشته باشد. شما کامل نیستید و همسرتان هم قرار نیست کامل باشد.

اگر منتظر کسی هستید که در همه‌چیز با هم تفاهم کامل داشته باشید و همه‌چیز گل و بلبل باشد، هیچ‌گاه ازدواج نخواهید کرد زیرا چنین کسی فقط در توهم و خیال است! ازدواج فرآیندی است بلندمدت و یک عمر را باید صرف تکمیل آن کرد. خیلی از مردم این طرز تفکر را دارند که در صورت برخورد با مشکلی در زندگی مشترک، سریعاً به طلاق پناه می‌برند.

 مراقب موانع موجود در جاده زندگی باشید و در صورت برخورد با آنها متعجب نشوید و از آنها عبور کنید.

برای زندگی‌تان برنامه‌ریزی کنید. پیش از ازدواج بنشینید و همه‌چیز را سبک سنگین کنید. چند تا بچه می‌خواهید؟ آیا هردوی‌تان می‌خواهید کار کنید؟ برای دوران بازنشستگی خود چه برنامه‌ای دارید؟

می‌خواهید کجا زندگی کنید؟ هرکسی چه وظائف و مسئولیت‌هایی خواهد داشت؟ اگر همسرتان رفیق‌باز باشد، آن‌گاه چه کاری خواهید کرد؟ این سوالات دشوار و عملی بوده و پیش از ازدواج و دلبستن به کسی بسیار حائز اهمیت هستند. بهتر است کشمکش‌های زناشویی را بشناسید و از آنان اجتناب کنید.

منبع:آستان مهر 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی