فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

افزودن تصویر از طریق آدرس

در کنفرانس خبری مایکروسافت، کنسول جدید این این شرکت با نام XBOX ONE رونمایی شد. این کنسول که به عنوان کنسول پس از Xbox ۳۶۰ معرفی شده، دارای قابلیت های متفاوتی است که به مواردی از آنها اشاره می کنیم.

در کنفرانس خبری مایکروسافت، کنسول جدید این این شرکت با نام XBOX ONE رونمایی شد. این کنسول که به عنوان کنسول پس از Xbox ۳۶۰ معرفی شده، دارای قابلیت های متفاوتی است که به مواردی از آنها اشاره می کنیم.

کنسول جدید مایکروسافت توسط Don Matrick معرفی شد. وی در ابتدا به چگونگی تغییر کاربری و انقلاب این کنسول در اتاق های نشیمن اشاره کرد و افزود که این روزها اتاق نشیمن تنها محلی برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده نیست، بلکه محلی برای دوره هم جمع شدن تمامی علاقه های آن ها نیز هست.

وی سپس با گفتن Xbox On به کینکت کنسول نسل هشتمی مایکروسافت را روشن کرد. این اتفاق بیان کننده ی این نکته است که Xbox One از قابلیت پشتیبانی صدا (چیزی شبیه به کینکت اما با قدرتی بالاتر) و هم چنین از سیستم کنترل سرگرمی بهتر و جدیدتر استفاده می کند.

واسط کاربری بی نظیر One این اجازه را به کاربر می دهد تا به راحتی بین بخش های مختلف کنسول جابه جا شده و از انجام این کار لذت ببرید. هم چنین در این کنفرانس نمایش داده شد که این کنسول به فناوری ای شبیه به SmartGlass مجهز می باشد که این فناوری درواقع کنترل منوهای کنسول توسط دیگر Deviceها(نظیر موبایل های هوشمند و تبلت هاست) می باشد.

سخت افزار

مشخصات فنی این کنسول به شرح زیر است:

۸ Core CPU – پردازنده ۸ هسته ای

۸ GB RAM (memory) – حافظه ۸ گیگابایتی

۵۰۰ GB Hardrive

Blu ray player

۸۰۲.۱۱n Wireless with Wi Fi Direct

HDMI in/out

USB ۳.۰

ساختار ۶۴ BIT

پشتیبانی Xbox Live از تکنولوژی Cloud

پشتیبانی کینکت از فیلم برداری Full HD


هم چنین One از USB.۳ نیز پیشتیبانی می کند تا با بالاترین سرعت ممکن به حافظه های قابل حمل نیز متصل شود. هم چنین کنسول دارای ۳ سیستم عامل مجزا می باشد.

کنترلر این کنسول که با طراحی و ظاهر جدید نمایش داده شده، شامل باتری هایی یکپارچه و غیر قابل جدا سازی از کنترلر است. همچنین صفحه دسته شامل یک D PAD است و البته این دسته از WI FI نیز پشتیبانی می کند. مایکروسافت مدعی شده دسته ی ایکس باکس وان ” حاوی بیش از ۴۰ نوآوری در طراحی آن” است.

نرم افزار

طبق گفته ی مایکروسافت در سال اول ۱۵ عنوان انحصاری بزرگ بر روی این کنسول عرضه خواهد شد که تعداد ۸ تا از این بازی ها عنوان جدید خواهد بود که پشتیبانی خوبی به نظر می رسد.

در ادامه ی این کنفرانس عنوان FORZA MOTORSPORTS ۵ و عنوان جدید از Remedy با نام Quantum Break معرفی شد.

طبق گفته ی تام هلمدال رئیس بخش سخت افزاری مایکروسافت، این کنسول از بازی های Xbox ۳۶۰ پشتیبانی نخواهد کرد.

بازی های انحصاری: Xbox One

Forza Motorsport ۵ – Microsoft Studios/Turn ۱۰

Quantum Break – Microsoft Studios/Remedy Entertainment

بازی های مولتی پلتفرم :

Assassin’s Creed IV: Black Flag – Ubisoft/Ubisoft Montreal

Battlefield ۴ – Electronic Arts/DICE

Call of Duty: Ghosts – Activision/Infinity Ward

Destiny – Activision/Bungie

FIFA ۱۴ – EA Sports/EA Canada

Madden NFL ۲۵ – EA Sports/EA Tiburon

NBA Live – EA Sports/EA Tiburon

Thief – Square Enix/Eidos Montreal

UFC – EA Sports/EA Canada

Watch Dogs – Ubisoft/Ubisoft Montreal

بازی های نسل بعدی که به احتمال زیاد برای Xbox One خواهد آمد :

The Evil Within – Bethesda/Tango Gameworks

The Witcher ۳: Wild Hunt – CD Project Red

Wolfenstein The New Order – Bethesda/Machine Games

مایکروسافت با همکاری استدیو سازنده هیلو۴(۳۴۳ Industries) و همینطور استیون اسپیلبرگ(کارگردان شناخته شده ی هالیوود) دست به کار عجیب و چالش برانگیزی زده است.

استیون اسپیلبرگ در فیلمی کوتاهی ضبط شده در این مراسم حاضر شد و ساخت سریال تلویزیونی هیلو را تأیید کرد. با این حال که مشخص نشد اسپیلبرگ در این سریال چه نقشی را بر عهده خواهد گرفت، او اذعان داشت که درباره ی داستان گویی در بازی های ویدئویی بسیار هیجان زده است و تشکر ویژه ای از عنوان هیلو و سازندگان آن کرد.

از نکات جالب در مورد این رونمایی می توان به سقوط سهام شرکت سونی درست پس از پایان یافتن مراسم اشاره کرد. که این اتفاق پس از ساعتی به صورت معکوس با رشد سهام سونی و رکود سهام مایکروسافت همراه شد.

سهام شرکت Sonyبعد از رونمایی رسمی مایکروسافت از کنسول نسل بعدی خود با ۹ درصد افزایش مواجه شد و سهام شرکت مایکروسافت هم با ۰٫۶۶ درصد کاهش روبه رو شد.

به گزارش Bloomberg به نقل از وب سایتIGN، سهام شرکت سونی با ۹٫۲۵ درصد افزایش در روز گذشته و بعد از کنفرانس مایکروسافت به ۲۲٫۹۱ واحد رسید و شرکت مایکروسافت نیز در نقطه ی مقابل ۰٫۶۶ درصد کاهش سهام را تجربه کرد.

آقای بن کیلگور(Ben Kilgore) رئیس تجاری بخش سرگرمی های شرکت مایکروسافت تایید کرد که کنترلر حسی نسل بعدی کینکت برای کامپیوتر های شخصی در دسترس خواهد بود.

ایشان تایید کرد که می توانید در ویندوز با کینکت ارتباط برقرار کنید ولی جزئیات بیشتری از آن مشخص نشده است.

آقای شوهی یوشیدا(Shuhei Yoshida) بر روی شبکه ی اجتماعی توییتر، نظر شخصی خود را درباره ی سوالی که یکی از طرفدارن درباره ی XBOX ONE پرسیده بود جواب داد.

فردی به اسم JIM از او پرسیده بود که نظر شما در مورد XBOX ONE چیست؟

Yoshida نیز چنین پاسخ داده:« سلام Jim، ببخشید من خوابیده بودم و تازه از خواب بیدار شدم. شما در مورد HTC ONE سوال کردید؟؟».

زمانی که سونی از PS۴ پرده برداری کرد مسئولان مایکروسافت اعلام کرده بودند که از PlayStation ۴ نگرانی ندارند اما حرف مسئولان مایکروسافت این چنین زننده و کوبنده نبود.

کنسول Xbox one، از لوازم جانبی Xbox ۳۶۰ پشتیبانی نخواهد کرد. همچنین امکان اینکه بازی های کنسول نسل بعدی Xbox one را بدون کینکت انجام داد وجود ندارد و نمی توان این کنسول را بدون کینکت خریداری کرد.

علاوه بر این فیل هریسون، قائم مقام بخش تجارت سرگرمی های تعاملی مایکروسافت در مصاحبه ای اعلام کرده آنها قصد دارند سرمایه گذاری سنگینی را روی تجربه بازی کردن با ایکس باکس وان انجام دهند.

این مقام اجرایی اشاره می کند شرکتش قصد دارد بیش از یک میلیارد دلار بر روی تولید محتوای جدید برای Xbox One سرمایه گذاری کند. که بخشی از این سرمایه گذاری شامل توسعه ۱۵عنوان بازی اختصاصی در استودیو داخلی مایکروسافت خواهد بود. لازم به ذکر است ۸ عنوان از این بازی ها کاملا تازه و جدید هستند.

کنسول جدید مایکروسافت همراه کینکت ، یک دسته بازی ، هارد ۵۰۰ گیگا بایتی و در رنگ مشکی عرضه می شود.

هزینه ها و تدارکی که کمپانی مایکروسافت برای کنسول جدیدش یعنی Xbox one دیده و تبلیغات گستره ی این کمپانی حاکی از برنامه ریزی گسترده ی برای ایجاد غفلت میان تمامی جوانان و خانواده های تحت تأثیر این کنسول است.

آنچه که خیلی مشخص است، اجباری بودن خرید کینکت همراه این کنسول و روشن بودن دائمی این وسیله در هنگام بازی است. اتفاقی که صدای اداره ی کنترل نرم افزار اروپا را در آورد و آنها از مایکروسافت توضیح خواستند. اینها تنها گوشه ای از برنامه ی بزرگی است که مایکروسافت برای تصاحب هر چه بیشتر بازار سرگرمی و بازی دارد.

این کمپانی در پروژه ی همگون سازیِ سرگرمی ها سعی دارد تمامیِ سرگرمی ها نظیر سینما، شبکه های تلویزیونی، موسیقی ها و بازی ها را در قالب یک کنسول به مخاطبین عرضه کند تا آنها دیگر بی هیچ دغدغه ای به غفلت و سرگرمی مشغول شوند.

از سوی دیگر بحث دیگر درباره ی این کنسول همین بحث جدی شدن کینکت و کیفیت Full HD ضبط این کنسول برای کاهش دادن هزینه های جاسوسی سرویس های اطلاعاتی آمریکایی نظیر کاری که در شبکه های اجتماعی Facebook اتفاق افتاد، است.

مجله اینترنتی برترین ها


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی