فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات



شرکت مایکروسافت دوشنبه هفته گذشته از نسل جدید تبلت های خود یعنی Surface Pro۲ و Surface ۲ پرده برداری کرد. تبلت Surface Pro ۲ مجهز به پردازنده x۸۶ اینتل از سری Haswell است و براساس ادعای مایکروسافت، دقت صفحه نمایش آن در نمایش رنگ ها ۴۶ درصد بهبود یافته است.

مایکروسافت ادعا کرد که علاوه بر بهبود صفحه نمایش، اسپیکرها نیز ارتقا یافته اند و حالا صدای خروجی با کیفیت تری را می توان از سرفیس پرو ۲ انتظار داشت. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که Surface Pro ۲ از نظر قدرت پردازنده نیز ۲۰ درصد نسبت به نسل قبل بهبود یافته است.

نسل دوم سرفیس پرو از ۹۵ درصد از لپ تاپ های حال حاضر دنیا سریع تر است و طول عمر باتری آن نیز ۷۵ درصد نسبت به نسل قبل بهبود یافته است. این طول عمر باتری بالاتر به دلیل استفاده از پردازنده Haswell اینتل است. این شرکت علاوه بر معرفی نسل جدید Surface لوازم جانبی سرفیس پرو جدید را نیز به روز کرده است. مایکروسافت اعلام کرده که داک این تبلت، پورت USB و کانکتور ماوس و کی برد را به همراه DisplayPort و خروجی مانیتور، در دسترس کاربران خود قرار می دهد. اگر دوست دارید با جزییات بیشتر این تبلت ها آشنا شوید با این گزارش

همراه باشید.

صفحه نمایشی همانند نسل قبل اما با کیفیت تر

برعکس آنچه پیش بینی می شد، مایکروسافت در تبلت جدید خود از همان صفحه نمایش استفاده شده در نسل پیشین تبلت سرفیس بهره برده است. صفحه نمایش این تبلت ۶/۱۰ اینچ است و وضوح تصویر آن برابر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. بسیاری از کارشناسان عقیده داشتند که بهتر بود مایکروسافت از صفحه نمایشی غیر از صفحه نمایش مشابه با سرفیس پرو در این تبلت استفاده می کرد، اما مایکروسافت معتقد است کیفیت تصویر این تبلت با وجود وضوح تصویر یکسان، بسیار بهتر از نسل پیشین شده، و این شرکت وضوح تصویر صفحه نمایش

Surface Pro ۲ را به شکل قابل توجهی بهبود بخشیده است.

یک پردازنده قدرتمند

چند ماهی است که اینتل، آخرین نسل از پردازنده های قدرتمند خود را روانه بازار کرده است. با عرضه این پردازنده های جدید، اینتل ثابت کرد که بازار موبایل را به طور کامل از دست نداده و همچنان به عنوان یک رقیب سرسخت مشغول به فعالیت در این بازار است. تبلت سرفیس پرو ۲ نیز مجهز به پردازنده Core i۵ از سری پردازنده های Haswell اینتل است. مصرف انرژی این پردازنده در مقایسه با نسل پیشین آن، کاهش چشمگیری داشته است. مایکروسافت ادعا می کند که مصرف انرژی سرفیس پرو ۲ بیش از ۷۵ درصد نسبت به نسل قبل بهبود یافته و می تواند با هر بار شارژ شدن، در حدود ۷ تا ۱۰ ساعت فعالیت کند. اگر این ادعای صحت داشته باشد، باید بگوییم که سرفیس پرو ۲ یکی از بهترین گزینه های موجود برای خریداران تبلت در بازار است.

کیبورد قدرتمند

مایکروسافت همزمان با معرفی این تبلت ها از لوازم جانبی این تبلت یعنی یک کیبورد قدرتمند نیز پرده برداری کرد. هر چند نسل های قبلی تبلت سرفیس نیز مجهز به کیبورد مخصوص بودند، اما با استفاده از این کیبورد که به عنوان Power Cover نامگذاری شده است، می توان از سرفیس پرو ۲ به عنوان یک لپ تاپ قدرتمند استفاده کرد. مایکروسافت اعلام کرده که این کیبورد جدید، مجهز به یک باتری داخلی برای افزایش طول عمر باتری تبلت است. با کمک این کیبورد طول عمر باتری تبلت جدید، در حدود دو برابر بیشتر از نسل قبلی خواهد بود.

ایستگاه کاری قابل حمل

مدیران مایکروسافت اعلام کرده اند که سرفیس جدید سریع ترین کامپیوتری است که وجود دارد. البته شاید شکل ظاهری آن به تبلت شباهت داشته باشد، اما امکانات و لوازم جانبی این تبلت آن را به کارایی یک لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی بیشتر نزدیک می کند. برای مثال مایکروسافت در سروفیس ۲ یک داک جدید مجهز به سه ورودی USB ۲.۰، یک ورودی USB ۳.۰ ورودی miniDisplay، ورودی و خروجی صدا طراحی کرده است که این نوع طراحی سرفیس پرو ۲ را به یک ایستگاه کاری قابل حمل تبدیل می کند.

کیبوردهای رنگارنگ

یکی از تجهیزات خاص تبلت های سرفیس پرو و سرفیس آر تی، صفحه کلید فیزکی (Type Cover) بود که به کاربران اجازه می داد تا با تبلت خود همانند لپ تاپ کار کنند. حال با عرضه سرفیس پرو ۲ و سرفیس ۲، نسخه جدیدتر این وسیله جانبی نیز عرضه شده است. از ویژگی های این نسخه می توان به ضخامت کمتر، نور پس زمینه کلید ها و سریع تر شدن آن اشاره کرد. در تاچ کاور اول که به همراه تبلت های Surface RT و Surface Pro معرفی شد، تنها ۸۰ سنسور برای دریافت دستورات لمسی در نظر گرفته شده بود، اما مایکروسافت ادعا می کند که در تاچ کاور ۲ تعداد سنسورهای لمسی را به ۱,۰۹۲ عدد افزایش داده تا دقت دریافت دستورات لمسی کاربر افزایش یابد. تایپ کاورهای جدید مایکروسافت، در هنگام تایپ، کم صداتر بوده و به نور پس زمینه نیز مجهز شده است. نسل دوم تایپ کاورهای مایکروسافت، در رنگ های ارغوانی، صورتی، آبی و سیاه عرضه خواهند شد.

کاوری برای شیفتگان موسیقی

علاوه بر طراحی کیبورد و یک داک اختصاصی برای سرفیس های جدید که این تبلت ها را به لپ تاپ های حرفه ای تبدیل می کنند مایکروسافت برای نسل جدید تبلت هایش کاور موسیقی نیز طراحی کرده است. این کاور با حذف کلید های سنتی و جایگزینی آنها با کلیدها و کنترلرهای مورد نیاز DJها به یک کاور برای علاقه مندان به دنیای موسیقی تبدیل شده است. این کاور جدید دسترسی به تنظیمات موسیقی را بسیار ساده کرده است و کلیدهای آن همچون تاچ کاور، لمسی است. آی پد اپل دارای اپلیکیشن هایی خاص برای تنظیم موسیقی است اما مایکروسافت پا را فراتر گذاشته و با تولید این ابزار سعی در تغییر نگرش ها به تبلت ها به عنوان یک وسیله صرفا مصرفی کرده است. این کاور موسیقی، قابلیت اتصال به سرفیس پرو، سرفیس پرو ۲ و سرفیس ۲ را دارد .

پایه های نگهدارنده با عملکرد بهتر

یکی از شکایات کاربران از نسل اول سرفیس پرو مربوط به پایه پشت تبلت بود که استفاده از آن را زمانی که تبلت، روی پا قرار می گرفت را مشکل می کرد. بنابراین مایکروسافت در نسل جدید تبلت هایش تغییراتی را در این پایه اعمال کرده تا بتوان تبلت را در دو زاویه ۵۵ درجه و ۲۲ درجه تنظیم کرد. طراحی پایه جدید به گونه ای است که کاربر می تواند هنگامی که تبلت را روی پای خود قرار داده به راحتی با آن کار کند.

فضای رایگان به همراه تماس های رایگان

مایکروسافت به تمامی کاربرانی که سرفیس پرو ۲ را خریداری کنند، ۲۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی آنلاین هدیه می دهد. به جز این ۲۰۰ گیگابایت فضای ذخیره رایگان مایکروسافت به کاربرانش پیشنهاد یک سال برقراری تماس های بین المللی از طریق سرویس محبوب اسکایپ، آن هم به شکل رایگان را داده است.همچنین تبلت سرفیس پرو ۲ تحت سیستم عامل ویندوز نسخه ۱/۸ کار می کند. این یعنی اینکه بالاخره مایکروسافت توانسته است، دنیای تبلت ها و کامپیوترهای شخصی را با یکدیگر ادغام کند.

قیمت و زمان عرضه

اگر قصد خرید این تبلت ها را دارید باید بگوییم که مایکروسافت سرفیس پرو ۲ را در چند مدل مختلف عرضه می کند. ارزان ترین مدل، مجهز به ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و ۴ گیگابایت حافظه رم است که با قیمت ۸۹۹ دلار عرضه خواهد شد. البته این قیمت، شامل تجهیزات و لوازم جانبی نمی شود. گزینه های دیگری هم در دسترس هستند. ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و گل سر سبد مدل ها یعنی ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم که با قیمت ۱۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد. فروش تبلت سرفیس پرو ۲ از تاریخ ۲۲ اکتبر برابر با ۳۰ مهرماه امسال در ۲۱ کشور دنیا به طور رسمی آغاز می شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی