فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

بودجه خود را مشخص کنید

اگر قصد خرید تبلت هیبریدی دارید در وهله اول بودجه خود را مشخص کنید؛ زیرا این کالا تنوع زیادی از لحاظ قیمت دارد و به همین دلیل ممکن است عدم تعیین بودجه در وهله اول موجب سردرگمی شما هنگام انتخاب کالا شود. پس حتما قبل از خرید مشخص کنید که از بین رده های قیمتی ۲ تا ۴ میلیون تومان، ۴ تا ۶ میلیون تومان و ۶ تا ۸ میلیون تومان به کدام یک علاقه مندید.

برند مورد علاقه تان را انتخاب کنید

با توجه به تنوع بالای برند در بازار تبلت های هیبریدی باید قبل از خرید برند مرود علاقه خود را مشخص کنید؛ زیرا این کار موجب می شود تا زمان کمتری را صرف جست وجو برای یافتن تبلت هیبریدی مناسب کنید. در حال حاضر برندهای ایسوس، لنوو، اچ پی و ایسر عرضه کننده تبلت های هیبریدی با قیمت های ۲ تا ۴ میلیون تومان هستند. ایسوس همچنین محصولاتی با میانگین قیمت ۴ تا ۶ میلیون تومان در لیست خود دارد. سونی هم به عرضه نمونه های گران قیمت می پردازد.

در مورد سیستم عامل جست وجو کنید

درست است که تبلت های هیبریدی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز هستند، اما گروهی مانند ATIV TAB SAMSUNG از سیستم های عامل ویندزو و آندروید همزمان استفاده می کنند. پس اگر به استفاده از دو سیستم عامل علاقه مند هستید به این موضوع توجه کنید.

سایز صفحه نمایش را مدنظر قرار دهید

اکثرا تبلت های ویندوزی با سایز ۱۰ تا ۱۱ اینچ در بازار موجودند، اما برخی از برندها تبلت هایی با سایز بزرگ تر، حتی تا حدود ۲۰ اینچ به بازار عرضه کرده اند. پس هنگام خرید مشخص کنید که به چه سایز صفحه نمایشی علاقه مندید. معمولا صفحه نمایش های ۱۱ اینچی گزینه مناسبی در این زمینه هستند.

کیبورد مغناطیسی می خواهید یا عادی

کیبوردهای مغناطیسی به تازگی وارد بازار شده اند که برخی از تبلت های هیبریدی به این کیبوردها مجهزند. این کیبوردها قابلیت کاربردی ساده تری داشته و در صورت نزدیک شدن دستگاه به داگ به سادگی در به هم متصل می شوند. قیمت گران این کیبوردها دلیل عدم گرایش عمومی تولیدکنندگان تبلت به سمت این کیبوردهاست.

به وزن دستگاه توجه کنید

درست است که تبلت های هیبریدی وزن بسیار کمتری نسبت به لپ تاپ های موجود در بازار دارند، اما در برخی از موارد مشاهده شده است که تبلت ها به دلیل تجهیز به کیبورد سنگین یا برخی از محدودیت ها و سهل انگاری ها در طراحی و .... وزن بیشتری دارند تا سایر نمونه های موجود در بازار. سعی کنید این نکته را مد نظر قرار دهید و قبل از خرید درمورد وزن دستگاه وسواس به خرج دهید.

تبلتی با قابلیت پشتیبانی از قلم نوری می خواهید یا خیر

قلم های نوری قابلیت های بیشتری در اخیتار کاربرانشان قرار می دهند. به عنوان مثال برخی از تبلت های هیبریدی به کاربر این امکان را می دهند تا با استفاده از قلم نوری کاربر احساس کند روی کاغذ می نویسد یا طراحی می کند.

تبلت با گارانتی خریداری کنید

این هم یک اصل اساسی و مهم است که باید آن را مدنظر قرار داد. خرید یک کالا بدون گارانتی یا حتی با گارانتی ناشناخته و بی نام نشان می تواند خریدار را دچار دردسرهایی کند که از خرید پشیمان شود. پس هنگام خرید به این نکته توجه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی