فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

سامسونگ در نمایشگاه Samsung Forum ۲۰۱۴ نسل دوم دوربین هوشمند کامپکت خود را با نام Galaxy Camera ۲ به نمایش درآورد. این دوربین که اولین بار در CES ۲۰۱۴ رونمایی شد، مجهز به سیستم عامل اندروید بوده و به خوبی قادر است از طریق NFC و شبکه وای فای به دیگر ابزارها متصل شود.

سامسونگ در نسل جدید دوربین هوشمند اندرویدی خود، حافظه رم را به ۲ گیگابایت افزایش داده و از پردازنده قوی تری بهره برده است.

گلکسی کمرا ۲ مجهز به یک صفحه نمایش ۴.۸ اینچ از نوع LCD است که رزولوشن ۷۲۰p را ارایه می کند. این صفحه نمایش لمسی بزرگ وقتی در کنار سیستم عامل اندروید قرار گیرد، کارایی مشابه تلفن های هوشمند را در اختیار کاربر قرار می دهد. با گلکسی کمرا به سادگی قادر خواهید بود به فروشگاه اپلیکیشن های اندروید متصل شده و نسبت به دریافت و نصب نرم افزارهای مد نظر خود اقدام کنید.

امروزه اکثر تلفن های هوشمند به صفحه نمایش ۵ اینچ یا بزرگ تر مجهز شده اند، اما یک صفحه نمایش ۴.۸ اینچی برای دوربین کامپکت بسیار بزرگ به شمار می رود و از این رو در هنگام استفاده از دوربین کنترل بهتری بر روی منظره مورد نظر برای عکاسی داشته و پس از عکس برداری نیز اشراف بهتری بر نتیجه کار خواهید داشت. از طرفی یکی از مهمترین مزایای این تلفن امکان نصب اپلیکیشن های اندرویدی مانند نرم افزارهای ویرایش عکس و فیلم است تا کاربر بتواند بدون نیاز به کامپیوتر، تغییرات مورد نظر خود را بر روی تصاویر اعمال نموده و در صورت تمایل به سادگی در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

رابط کاربری و نرم افزاری این دوربین هوشمند، بسیار شبیه به تلفن های هوشمند سامسونگ است و رابط کاربری تاچ ویز بر روی این ابزار نیز نصب شده است. برای دسترسی به دوربین تنها کافی است آیکون مربوط به اپلیکیشن دوربین را لمس کنید یا دکمه فیزیکی شاتر را فشار دهید. از آنجایی که تلفن به پردازنده ۴ هسته ای مجهز شده است، در کمتر از یک ثانیه پس از فشار دادن دکمه شاتر، نرم افزار دوربین اجرا شده و آماده عکس برداری می شود. نرم افزار دوربین حالت از پیش تعیین شده مختلفی را در اختیار کاربر قرار می دهد که اکثر آن ها را در گلکسی نوت ۳ شاهد بوده ایم.

از نظر طراحی و شکل شمایل ظاهری، گلکسی کمرا ۲ نسبت به نسل اول تغییر خاصی نکرده است. تنها تغییر ایجاد شده استفاده از چرم مصنوعی به جای پلاستیکی سابق در بدنه است. این چرم دقیقا از همان جنسی است که در محصولات جدید سامسونگ مانند گلکسی نوت ۳ یا تبلت های سری Pro بکار گرفته شده است. بدنه چرمی باعث می شود تا دوربین بهتر در دست جای گرفته و در هنگام استفاده سُر نخورد.

نسل دوم گلکسی کمرا نیز از وای فای پشتیبانی می کند و از طریق آن، نه تنها امکان اتصال به اینترنت وجود دارد بلکه به کمک Direct Wifi می توان اطلاعات را با سرعت بسیار خوبی به تلفن هوشمند، تبلت یا حتی کامپیوتر منتقل نمود. سامسونگ در Galaxy Camera ۲ از یک باتری پرظرفیت ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره برده، اما با این وجود وزن آن کمی سبک تر از نسل اول شده است.

از نظر مشخصات فنی گلکسی کمرا ۲ دارای یک سنسور ۱۶.۳ مگاپیکسل ۱/۲.۳ اینچ از نوع BSI CMOS، لنز با F۲.۸ تا ۵.۹، بزرگنمای اپتیکال ۲۱ برابر، پردازنده ۴ هسته ای ۱.۶ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت حافظه رم، سیستم عامل اندروید ۴.۳ به همراه رابط کاربری TouchWiz، صفحه نمایش لمسی ۴.۸ اینچ از نوع LCD با رزولوشن ۷۲۰p، شیشه محافظ گوریلا گلس ۲ و باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است.

گلکسی کمرا ۲ قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه است؛ اما اگر بدنبال ضبط تصاویر حرکت آهسته باشید در رزولوشن ۷۲۰p امکان ضبط ویدیو با نرخ ۶۰ فریم ثانیه و همچنین در رزولوشن ۵۱۲p امکان ضبط ویدیو با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه را خواهید داشت.

سامسونگ امسال نشان داد که توجه ویژه ای به فناوری NFC داشته و سعی نموده این فناوری را در اکثر محصولات جدید خود از جمله چاپگرها، ابزارهای موبایل و همچنین دوربین های عکاسی مورد استفاده قرار دهد. به لطف این فناوری برای انتقال تصاویر از دوربین به تلفن هوشمند یا تبلت تنها کافی است دو محصول را به یکدیگر نزدیک کنید تا ارتباط برقرار گردد.

در مورد کیفیت عکس بردای گلکسی کمرا ۲ نمی توان تنها با کار کردن در محیط بسته، قضاوت کرد، اما سنسور ۱/۲.۳ اینچ از نوع BSI CMOS نوید کیفیت مشابه دوربین های کامپکت رایج بازار می دهد که یک سطح بالاتر از دوربین تلفن های هوشمند است و از طرفی لنز با قابلیت بزرگنمایی ۲۱ برابر به شما کمک می کند تا از فاصله دور سوژه مورد نظر خود را شکار کنید کاری که با تلفن های هوشمند تقریبا غیرممکن است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی