فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۱ یک نمونه کارکرده مطمئن بیابید: اگر به هر دلیل ناچار شدید به خرید نوت بوک دست دوم روی آورید، توصیه ما به شما این است که سعی کنید خریدتان را از شخص مطمئن انجام دهید. مثلا اگر دوست و آشنا که به نحوه کارکردن او با نوت بوک آشنا هستید و می دانید چه بر سر نوت بوک آورده است قصد فروش نوت بوک را داشت شما می توانید مشتری آن باشید.

۲ نوت بوک را از محل مشخص خریداری کنید:

سعی کنید از یک فروشگاه معتبر یا مطمئن نوت بوک خود را خریداری کنید. خرید از دست فروشان نوت بوک به هیچ وجه به شما توصیه نمی شود.

۳ به ظاهر نوت بوک توجه کنید: کامپیوتر را از لحاظ خرابی بررسی کنید. نخست ظواهر لپ تاپ را از لحاظ سلامت وارسی کنید، سپس مطمئن شوید که مشکل خاصی نداشته باشد.

تا زمانی که کامپیوتر هنوز کار می کند، تراشه ای کوچک در گوشه پایین آن نباید خراب شده یا دچار مشکل شود. اما در صورت بروز این عیب، سعی کنید به همین خاطر نسبت به پرداخت امتناع کرده یا تخفیف خوبی بگیرید.

۴ به رنگ صفحه نمایش توجه ویژه داشته باشید: یکی از گران ترین بخش هایی که در لپ تاپ ها وجود دارد و در صورت خراب بودن، هزینه زیادی را بر شما تحمیل خواهد کرد صفحه نمایش است، لذا نسبت به تغییر رنگ یا بی رنگی به صورت رنگ بنفش یا صورتی در صفحه نمایش خود حساس بوده و در صورت مشاهده این مشکل، سریع آن را به فروشنده پس بدهید. زیرا ارزشی برای تعمیر ندارد. ۵ ورودی و خروجی های نوت بوک را بررسی کنید: تمام پریزها، سوکت ها، فیش ها و اتصالات وایرلس مثل بلوتوث و wi fi را بررسی و بازبینی کنید. بسیاری از آنها به مادربورد وصل شده اند که در صورت خراب بودن و تعویض، هزینه زیادی را بر شما تحمیل خواهد کرد. اگر پورت USB شکسته باشد، و بتوانید با ۳ پورت دیگر کار کنید، خرید این لپ تاپ عیبی ندارد. اگر فیش هدفون شکسته باشد، اما در لپ تاپ هدفون های بلوتوث داشته باشید، می توانید به جای آن قسمت، از هدفون های بلوتوث استفاده کنید.

۶ بررسی عیب و نقص هارددرایو را فراموش نکنید: هارددرایو خودتان را چک کرده و هرگونه عیب آن را بررسی کنید در صورت مشاهده عیب و نقص، نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

۷ CD درایو را بررسی کنید: سعی کنید درایوی را برای لپ تاپ خود انتخاب کنید که بتواند DL , DVD +R , DVD R , CD RW , CD Rرا پشتیبانی کند.

۸ تست دوام باتری را انجام دهید: از جمله مهم ترین موارد وجود باتری سالم است. اگر هنگام استفاده از سیستم خود، متوجه شدید که سریع باتری شارژ خالی می کند، به اطلاع فروشنده رسانده و نسبت به کاهش قیمت یا تخفیف اقدام کنید.

۹ از نظرات یک کارشناس بهره بگیرید: اگر نمی خواهید تمام این تست ها را خودتان انجام دهید یا می خواهید با یک کارشناس مشورت کنید. اکثر تعمیرگاه های لپ تاپ با هزینه حدود ۲۵۰ هزار تومان کل سیستم شما را چک کرده و عیوب آن را مشخص می کنند. اگر کامپیوتر شما کمتر از نصف قیمت لپ تاپ دست اول آن می ارزد، حدود ۲۵۰ هزار تومان مبلغ چندانی نیست.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی