فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات



هر نسخه از سیستم عامل ویندوز راهکارهایی برای کاهش مصرف باتری و انرژی دارد و ویندوز ۸.۱ هم از این قاعده مستثنا نیست. با این حال شاید بسیاری از ما هنوز روش های مختلف ارائه شده در این سیستم عامل برای کاهش مصرف باتری را ندانیم. اگر این طور است در این مطلب با ما همراه باشید تا با این راهکارها آشنا شوید.

بلوتوث را غیرفعال کنید: درست مثل هر دستگاه دیگری اگر قرار نیست از بلوتوث تبلت یا لپ تاپ خود استفاده کنید، آن را خاموش کنید. تبلت یا لپ تاپ مجهز به ویندوز ۸.۱ شما به احتمال زیاد دارای بلوتوث است و باز هم به احتمال زیاد، به صورت پیش فرض روشن است. برای خاموش کردن آن صفحه را از سمت راست بکشید یا ماوس را در گوشه بالا و راست صفحه نگه دارید یا روی کیبوردتان دکمه های ویندوز و C را همزمان بفشارید تا به Charms Bar دسترسی پیدا کنید. حالا Settings را انتخاب کنید، به PC and devices بروید، وارد صفحه Bluetooth شده و آن را خاموش کنید. طبیعتا برای روشن کردن بلوتوث هم باید همین مسیر را طی کنید.

تنظیم روشنایی تصویر: درخشندگی و روشنایی صفحه تمامی دستگاه های الکترونیکی مقدار زیادی انرژی مصرف می کند که کم کردن آن باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شود. ویندوز ۸.۱ در دستگاه هایی که حسگر نوری دارند، درخشندگی صفحه را خود به خود تنظیم می کند، اما شما هم به صورت دستی می توانید این کار را انجام دهید. به این منظور به Charms Bar رفته و وارد Settings شوید. Change PC settings را انتخاب کنید و به صفحه Power and Sleep بروید و دکمه Adjust My Screen Brightness Automatically را خاموش کنید. حالا در Charms Bar اگر ماوس را روی Brightness ببرید می توانید میزان درخشندگی را به صورت دستی تنظیم کنید.

یک Power Plan مناسب انتخاب کنید: ویندوز ۸.۱ هم مثل نسخه های قبلی ویندوز دارای قسمتی برای انتخاب یک برنامه مدیریت انرژی برای کنترل بهتر استفاده از باتری است. به صورت پیش فرض این تنظیمات در حالت تعادل قرار دارند، اما در صورتی که نیاز به صرفه جویی بیشتر دارید، می توانید Power Saver را انتخاب کنید. البته در اینجا می توانید تنظیمات پیشرفته تری را هم انجام دهید که توصیه می کنیم اگر آشنایی کافی با آنها ندارید، تغییرشان ندهید. برای تغییر برنامه کنترل انرژی به desktop Control Panel بروید (روی کیبورد: دکمه ویندوز + X) و بعد Control Panel را انتخاب کنید و به مسیر Hardware and Sound > Power Options رجوع کرده و برنامه انرژی مناسب خود را انتخاب کرده یا تنظیمات دلخواه را اعمال کنید.

تغییر زمان خاموش شدن صفحه یا به خواب رفتن دستگاه: ممکن است نخواهید زیاد وارد جزئیات تنظیمات مربوط به Power Plan شوید، اما احتمالا به این فکر خواهید افتاد که مدت زمانی را که طول می کشد تا صفحه دستگاه تان وقتی استفاده ای از آن نمی شود خاموش شود تغییر دهید و آن را کمتر کنید تا باتری کمتری استفاده شود. در مسیری که قبلا هم رفته بودید (Control Panel > Hardware and Sound > Power Options)، روی Change plan settings کلیک کنید. در این صفحه به راحتی می توانید این زمان ها را تغییر دهید.

دستگاه های متصل به کامپیوتر را قطع کنید: دستگاه های جانبی که به کامپیوتر خود وصل می کنید هم از باتری لپ تاپ تان انرژی می گیرند، پس اگر استفاده ای از آنها نمی کنید بهتر است آنها را از لپ تاپ جدا کنید. البته مسلما مقدار انرژی که یک ماوس USB مصرف می کند بسیار ناچیز است و مصرف یک هارد اکسترنال با یک فلش مموری کوچک قابل مقایسه نیست.

از Airplane Mode استفاده کنید: با استفاده از این قابلیت تمام دسترسی های کامپیوتر یا تبلت شما به هرگونه شبکه ای (موبایل، بی سیم یا بلوتوث) قطع خواهد شد. پس اگر به صورت آفلاین با دستگاه تان کار می کنید، بهتر است این قابلیت را فعال کنید. برای اینکه این قابلیت را روشن کنید، روی علامت بی سیم (wireless) در tray دسکتاپ خود کلیک کنید و دکمه Airplane Mode را روشن کنید. همچنین می توانید از Charms Bar به Settings رفته و با کلیک روی نشانه Wi Fi این کار را انجام دهید.

به روزرسانی های خود به خودی برنامه ها را غیرفعال کنید: اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید خودتان برنامه های تان را به روز یا آپدیت کنید، بهتر است قابلیت آپدیت خودکار را خاموش کنید تا کمی در مصرف خود به خودی انرژی صرفه جویی کرده باشید. برای این کار به Windows Store بروید و با کشیدن از راست و باز کردن Charm Bar به Settings و سپس App updates بروید و دکمه مربوطه را خاموش کنید. البته این کار تاثیر محسوسی در مصرف باتری نخواهد داشت. ویندوز RT و بعضی دستگاه های مبتنی بر ویندوز ۸.۱ که به پردازنده Intel Antom مجهز هستند، یک ویژگی به نام Connected Standby دارند که به آن ها این قابلیت را می دهد تا مثل گوشی های هوشمند، iPadها و تبلت های اندرویدی، در حالتی که صفحه شان خاموش و در حالت آماده باش هستند هم، پیام ها و ایمیل ها را دریافت کنند. پس اگر دستگاه شما به این قابلیت مجهز است، باتری بیشتری مصرف می کند؛ چون همیشه به شبکه متصل بوده و آماده دریافت پیام ها است. تا حالا راهی برای خاموش کردن این قابلیت در دسترس نیست، اما با روشن کردن Airplane Mode یا خاموش کردن Wi Fi قبل از خاموش کردن صفحه، می توانید از اتصال دستگاه به اینترنت جلوگیری کنید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی