فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


دندان‌ درد یکی از دردهای شایعی است که معمولا هر فردی به آن دچار می‌شود و شروع این درد بدون علائم هشدار دهنده بسیار ناخوشایند است که اگر به موقع درمان نشود، باید دندان کشیده شود.

به طور کلی درد دندان ناشی از خراب شدن دندان به دلیل مصرف زیاد شکلات، شیرینی، نوشیدنی‌های شیرین و هر نوع شیرینی دیگری است و بنابراین کنترل این درد اهمیت بسیاری دارد، زیرا ممکن است در صورت عدم درمان به بروز بیماری‌های لثه و سایر عفونت‌های دندان منجر شود.

کارشناسان انجمن بهداشت آمریکا، پنج راهکار خانگی ذیل را برای رهایی از دندان‌ درد توصیه می‌کنند :

۱ – روغن میخک : 
استفاده از روغن میخک بهترین راهکار برای درمان درد دندان است، زیرا این روغن خواص ضد میکروبی دارد و بنابراین قرار دادن روغن میخک بر روی دندانی که درد می‌کند، باعث تسکین این درد خواهد شد.

۲ – پیاز خام : 


جویدن پیاز خام نیز یکی دیگر از درمان‌های خانگی برای معالجه درد دندان است، زیرا پیاز دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی‌کننده است و با از بین بردن میکروب‌های دهان باعث کاهش درد می‌شود.


۳ – آب نمک : 


مقداری آب گرم را داخل لیوان بریزید، کمی نمک به آن اضافه کنید و دهان خود را با این محلول بشویید. پس از مدت زمان اندکی درد شما کاهش خواهد یافت.


۴ – ژل آلوورا : 


مصرف این ژل به کاهش درد دندان کمک می‌کند.

۵ – ترکیب انگدان و آبلیمو :


چند قطره آبلیمو را به انگدان ( آنغوزه ) اضافه کنید تا به حالت خمیر درآید. این خمیر را بر روی لثه بگذارید تا از درد دندان خلاص شوید. (آنغوزه را در فارسی« انگدان» می‌نامند. انگدان از گیاهان دارویی مهم تیره چتریان است و در مناطق استپی و بیابانی ایران می‌روید.)

 

منبع : ایسنا

برای خواندن بقیه روش های تسکین درد برروی لینک زیر کلیک کنید

دانلود کتاب تمام درمان خانگی درد دندان


دلیل درد فردای دندانپزشکی چیست


نظرات (۶)

سلام من دو سال پیش دندونمو پر کردم و کنارش که دندون عقل باشه ام کشیدم... بعد دوسال درد میکنه شدید.. دلیلش چیه؟ 
پاسخ:
سلام شاید نیاز باشه دوباره ترمیم کنید درد هم بخاطر دندون پر شده / به دندان پزشک مراجعه کنید
وایییییییییییییییییییییییییییییییییی دارم میمیرم                      کلاس : چهارم



سلام من کمی ابلیمو را با پنبه اغشته کردم ولی جواب نداد فردا هم امتحان دارم کمکم کنید فوریه
۰۱ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۲۷ جلالی نگین
با سلام الان باردارم از درد دندان درد دارم میمیرم الان تو ماه چهارم میتونم دندان بکشم
پاسخ:
شما باید با دکتر مشورت کنید ولی احتمالا نمیشه بکشی
۰۶ تیر ۹۴ ، ۰۹:۱۴ نصرت الله صادقلو
راههای جلو گیری از درد دندان
کمکم کنید فردا امتحان دارم از دندون درد دارم میمیرم
پاسخ:
سلام وارد لینک زیر شوید

http://moeza.blog.ir/post/42

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی