فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


سامسونگ در ماه می سال ۲۰۱۳ میلادی، Galaxy Core اصلی خود را معرفی و عرضه کرد. اکنون نیز، پس از گذشت ۸ ماه نسخه Advance آن را معرفی کرده است. با دیدن نام این گوشی هوشمند جدید، تصور می شود که باید شاهد اصلاحات و امکانات جدید در نسخه پیشرفته گلکسی Core باشیم. اما این طور نیست. این دو گوشی با هم فرق دارند. در حقیقت، باید گفت سخت افزارگوشی هوشمند گلکسی Core Advance سامسونگ بهتر از Galaxy Core اصلی نیست. کمی گیج شده اید نه؟ خوب! اجازه دهید توضیح دهیم. سامسونگ، گلکسی Core Advance را برای کاربرانی طراحی کرده است که در استفاده از گوشی های لمسی چندان راحت نیستند و این نسخه صرفا برادر کوچک تر گلکسی Core اصلی نیست.

گلکسی Core Advance، یک گوشی کاملا هوشمند با امکانات خوب و اندرویدی است و می توانید با آن در وب گردی کنید، عکس بگیرید و پرندگان خشمگین بازی کنید. اما نسخه پیشرفته بردار خود نیست. برای اینکه بیشتر آن را بشناسید، با ما همراه باشید.

طراحی

سامسونگ یک عادت بد دارد و آن این است که هرگز شاهد هیچ تفاوتی در ظاهر گوشی های آن نیسیتم. همان طراحی همیشگی و دایمی گوشی های سامسونگ در گلکسی Core Advance نیز اعمال شده است. لبه های خمیده، بدنه پلاستیکی و قاب فلزی در اطراف بدنه مواردی هستند که در مورد طراحی این دستگاه می توان نام برد. البته نکته های ظریفی در مورد طراحی این گوشی هست. به طور مثال، پلاستیک پشت بدنه روکش نرم تری دارد و در دست گرفتن گوشی را برای کاربر آسان تر می کند. یعنی امکان لیز خوردن آن را کمتر می کند. البته، به طور کلی این گوشی وزن سنگینی دارد اما همچنان سهل الاستفاده است.

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، گلکسی Core Advance برای کاربرانی طراحی شده است که از تنظیمات لمسی گوشی چندان دل خوشی ندارند و انجام این کار برایشان آسان نیست. البته منتظر کلیدهای لمسی نباشید. این گوشی نیز همچون بیشتر گوشی های هوشمند، سه کلید فیزیکی در زیر صفحه نمایش دارند و شامل خانه، تنظیمات و بازگشت هستند. فیزیکی بودن این کلیدها به جای خازنی بودنشان این مزیت را دارد تا در روزهای سرد زمستانی که دستکش به دست داریم هم می توان از گوشی استفاده کرد.

در سمت چپ گوشی کلیدهای کنترل صدا و در سمت راست نیز کلیدهای پاور و شاتر دوربین قرار دارد. یکی از جذابیت هایی که در اینجا باید اشاره کرد، وجود کلید اختصاصی برای ضبط صدا است که در سمت راست و کنار کلید دوربین جای گرفته است.

صفحه نمایش

گوشی هوشمند گلکسی Core Advance سامسونگ، صفحه نمایش ۴.۳ اینچ دارد. این صفحه بزرگ نیست اما خیلی هم کوچک و ناامیدکننده نیست. رزولوشن این نمایشگر ۴۸۰۸۰۰ پیکسل است. تراکم تصویر آن نیز ۱۹۹ پیکسل در هر اینچ است که چندان راضی کننده نیست. با این وضوح و تراکم به هیچ عنوان نباید انتظار داشته باشید تا جزئیات عکس ها و متن ها را بتوانید ببینید.

صفحه نمایش گلکسی Core Advance از نوع TFT است که در میان گوشی های رده پایین خیلی هم عالی به نظر می رسد. از قابلیت لمسی دستگاه حتی با دستکش هم می توانید استفاده کنید. این مساله یکی از مزیت های برتر نسخه Advance به شمار می رود.

صفحه نمایش این گوشی در زیر نور مستقیم خورشید نیز همچنان خوانایی خود را دارد و می توانید محتویات تصویر را ببینید. در ضمن، گوشی نمی تواند نور نمایشگر را با تغییر محیط، تغییر دهد (حسگر نوری ندارد) و کاربر باید خودش به صورت دستی این زحمت را بر خود هموار کند.

رابط کاربری

نسخه ۴.۲.۲ اندروید (آب نبات ژله ای)، سیستم عامل گوشی هوشمند گلکسی Core Advance سامسونگ را تشکیل داده است. رابط کاربری دستگاه نیز جدیدترین نسخه TouchWiz سامسونگ است که ویژگی های متنوع تری دارد. یکی از آنها Light Sensing نامیده می شود. این قابلیت با کمک دوربین گوشی نور را ردیابی می کند و با صدای بیپ یا ویبره با توجه به منبع نور ، به کاربر اطلاع می دهد. این برای کاربرانی مناسب است که بینایی آنها دچار مشکل است.

اپلیکیشن جالب دیگر این گوشی، Optical Reader است که نوشته ها را اسکن می کند و با صدای بلند برای کاربر می خواند. در کنار اینها، سامسونگ اپلیکیشن های S Voice، S Translator و Group Play را نیز در این گوشی گنجانده است.

لازم به ذکر است، شورت کات دسترسی به رابط کاربری نیز به منو اضافه شده است که با نگه داشتن کلید پاور قابل دسترسی است. امکاناتی که در این منو مشاهده می کنید در بیشتر گوشی های سامسونگ نیز حضور دارند. اما تعدادی هم هستند که به طور اختصاصی برای Galaxy Core Advance طراحی و تعبیه شده اند.

از دیگر امکانات جالب این گوشی باید به Ultrasonic Assistant اشاره کرد که موانع موجود در جلوی کاربر را اعلام می کند. صفحه کلید مجازی موجود روی نمایشگر این موبایل بسیار عالی طراحی شده است. فاصله کلیدها زیاد است و قابلیت تصحیح غلط های دیکته ای را دارد.

پردازنده و حافظه

گوشی هوشمند Core Advance سامسونگ با تراشه اسنپ دراگون SoC کوالکوم و سرعت ۱.۲ گیگاهرتز و دوهسته Krait عرضه می شود. پردازنده گرافیکی گوشی نیز Adreno ۳۰۵ است. یک گیگابایت رم برای دستگاهی با امکانات محدود کافی است.

Core Advance با سرعت و قدرت قابل قبولی از پس اجرای برنامه ها و بازی ها بر می آید. حافظه داخلی گوشی ۸ گیگابایت است اما فقط از نیمی از آن می توانید استفاده کنید. خوشبختانه، این موبایل از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی می کند. در ضمن، سامسونگ ۵۰ گیگابایت حافظه ابری در دراپ باکس را نیز به مدت ۲ سال به صورت رایگان در اختیار کاربران این گوشی قرار می دهد.

اینترنت و اتصالات

گوشی هوشمند گلکسی Core Advance به مرورگر سامسونگ مجهز است. این مرورگر امکانات خوبی دارد و اتفاده از آن سخت نیست. اما گاهی خواندن مطالب و مشاهده محتویات صفحه وب در این مرورگر دشوار هستند. به ویژه اگر متن ریز باشد و این مرورگر قابلیت زوم ندارد. دلیل آن نیز پایین بودن رزولوشن صفحه نمایش است.

از نظر اتصالات نیز، Core Advance امکاناتی همچون وای فای و ۳G، بلوتوث ۴، جی پی اس با پشتیبانی از GLONASS دارد. NFC و رادیو FM نیز از دیگر موارد قابل ذکر هستند.

دوربین

گوشی گلکسی Core Advance سامسونگ یک دوربین ۵ مگاپیکسل در عقب دارد. این دوربین به فوکوس خودکار و فلاش LED مجهز است. دوربین دوم که در جلو قرار دارد نیز کیفیت ۰.۳ مگاپیکسل دارد و برای عکاسی از خود یا تماس تصویری مناسب است.

رابط کاربری نرم افزار دوربین، کلیدهای بزرگ دارد. سامسونگ برای سهولت کار کاربرانی که مشکل بینایی دارند، قابلیتی در این قسمت اضافه کرده است که تعداد چهره های موجود در کادر را با صدای بلند اعلام می کند. از گزینه های مختلف عکاسی موجود در این بخش نیز باید به حالت های شب، ورزشی، پانوراما و Best Shot اشاره کرد.

با این دوربین می توان با کیفیت ۱۲۸۰۷۲۰ پیکسل فیلم برداری کرد.

چندرسانه ای

اپلیکیشن گالری در گوشی گلکسی Core Advance شامل فهرستی از فولدرهایی است که عکس ها در آنجا ذخیره شده اند. با باز کردن یک عکس، در پایین آن دیگر عکس های ذخیره شده در همان فولدر را مشاهده کنید. لبته متاسفانه این اپلیکیشن گزینه ویرایش عکس ندارد و برای این منظور باید اپلیکیشن دیگری روی گوشی نصب کنید.

برای موسیقی نیز باید از موزیک پلیر داخلی دستگاه استفاده کنید. این نرم افزار، موسیقی ها را بر اساس آهنگ، خواننده یا آلبوم دسته بندی می کند. همه موسیقی ها هم در فولدر اختصاصی خود قرار دارند. این موضوع برای سهولت استفاده کاربر بسیار خوشایند است. موزیک پلیر، اکولایزر و کنترل صدای داخلی دارد و Adapt Sound خود سامسونگ نیز در آن گنجانده شده است.

با داشتن صفحه نمایش ۴.۷ اینچ، Core Advance برای تماشای فیلم و تصویر بد به نظر نمی رسد. فقط نباید انتظار کیفیت عالی داشته باشید. البته به لطف اپلیکیشن Popup Play، رزولوشن نمایش ویدئوهای این دستگاه به ۱۰۸۰p ارتقا می یابند.

انتظاراتی که از آن داریم

سامسونگ شرکتی است که دوست دارد همه کاربران را راضی نگه دارد. به همین دلیل، برای همه سلیقه ها و انسان های مختلف، محصولات متفاوت تولید و عرضه می کند. از گوشی های هوشمند با قیمت ها و امکانات بالا گرفته تا رده پایین هایی که امکانات قابل قبول دارند. یکی از گوشی های هوشمند رده متوسط، گوشی هوشمند گلکسی Core Advance سامسونگ است. این گوشی به طور ویژه برای کاربران خاص طراحی شده است و امکانات ویژه ای نیز دارد.

البته نباید از قیمت گوشی غافل شد که یکی از دلایل فروش بالای آن می تواند باشد.



نظرات (۲)

۲۵ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۰۲ اصفهان رسانه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام *** *****************
یک جدید برای دانلود این هفته میگذارم خبر میدم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
طرح پروِژه طراحی پروفایل فیس بوک برای شما دوست عزیز
در لینک زیر منتظر شما هستیم
*************************************


با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما بروز هستیم دوست عزیز خوشحال میشم تشریف بیارید خاک پاتون هستیم
تبادل لینک نیز افتخار بدید با هم انجام بدیم مهربون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی