فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات



دندان درد شدید یکی از ناراحتی‌هایی است که معمولا همه افراد حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌اند.

 در هنگام دندان درد، فرد نمی‌تواند غذا بخورد و صحبت کند و سعی می‌کند هر طور شده درد را تسکین دهد. مسلما مراجعه به دندانپزشک و درمان قطعی می‌تواند تنها راه حل باشد اما می‌توان با مواد طبیعی نیز موقتا درد را آرام کرد و در ضمن نیازی به مصرف مسکن‌ها نیز نداشت.

خاک رس

برای تهیه این مرهم، ظرفی انتخاب کنید که فلزی و پلاستیک نباشد. خاک رس را همراه با آب در آن بریزد. با یک قاشق چوبی آن را به هم بزنید تا خمیر نرمی درست شود. مرهم آماده است و می‌توانید آن را روی گونه، جایی که احساس درد دارید به مدت حدود یک ساعت بگذارید. زمانی که خاک رس خشک شد، نگهداری طولانی‌مدت آن بی‌فایده است.

 طی روز گذاشتن مرهم روی موضع را با فاصله انجام دهید. اگر در قسمت‌های مختلف احساس درد دارید، ‌نباید مرهم را در یک زمان روی همه بگذارید. این مرهم درد را تسکین می‌دهد اما ممکن است دوباره عود کند؛ به همین دلیل باید چند بار آن را تکرار کنید.

میخک

بی‌تردید میخک رایج‌ترین ماده طبیعی برای تسکین دندان‌درد است. بوی میخک ما را به یاد مطب دندانپزشکی می‌اندازد که البته این شباهت اتفاقی نیست. در واقع میخک در ترکیب یوجینول دندانپزشکی به کار می‌رود. یوجینول با باکتری‌ها مقابله می‌کند، حساسیت دندانی را کاهش می‌دهد و درد را درمان می‌کند.

 برای تاثیر فوری میخک کافی است آن را روی دندان دردناک بگذارید و فک بالا و پایین را فشار دهید تا روی دندان بماند. همچنین می‌توانید 2 تا 3 قطره از روغن آن را روی پنبه بریزید و روی دندان بگذارید اما آن را نخورید. چنین روغن‌هایی بسیار قوی هستند و مصرف خوراکی ندارند. قبل از مصرف میخک بهتر است با فرد متخصصی مانند پزشک داروخانه مشورت کنید.

لیموترش

روش طبیعی دیگر برای خلاصی از دندان درد، استفاده از لیموترش است . لیموترش حاوی ویتامین ث است و می تواند عفونت را کنترل کند. مقداری آب لیموترش را بر روی دندان بریزید تا درد آن ساکت شود.

زنجفیل

این گیاه مانند آسپرین عمل می‌کند و یک مسکن فعال محسوب می‌شود.اگر پودر زنجفیل را با آب مخلوط کنید برای تسکین درد دندان بسیار موثر است. پنبه‌ای را به این خمیر آغشته کنید، آن را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود و سپس آن را روی دندان دردناک - و نه لثه - بگذارید. عملکرد آن به این نحو است که زنجفیل، پوست آن قسمت را تحریک کرده و خون را به سمت پوست می‌کشاند و التهاب را کم می‌کند.

سیر

روزانه سه بار سیر بجویید. سیر سبب قطع درد می شود و باکتری ها را از بین می برد. همچنین می توانید سیر له شده را با مقداری نمک و کره بادام زمینی مخلوط کنید و آن را بر روی دندان ها فشار دهید . این مخلوط را حداقل 30 دقیقه بر روی دندان های خود قرار دهید.

فلفل قرمز

فلفل قرمز طعم عالی به بعضی غذاها می‌دهد و مزه بی‌نظیری را دهان باقی می‌گذارد. اما ادویه بودن تنها ویژگی فلفل نیست بلکه یکی از خواص شگفت انگیز آن تسکین درد دندان است. رنگدانه قرمز مانند مسکن و ضد التهاب عمل می‌کند. اگر قصد استفاده از این گیاه را برای تسکین درد دارید، کمی از پودر آن را با آب مخلوط کنید تا خمیر سفتی آماده شود.

 پنبه‌ای را به آن آغشته کنید و بفشارید. آن را روی دندان دردناک بگذارید و مراقب باشید با لثه تماس نداشته باشد. این مرهم، موضع را تحریک می‌کند و خون را به قسمت دیگری می‌فرستد که باعث تسکین التهاب و درد می‌شود. می‌توان پودر زنجفیل را همراه با پودر فلفل قرمز برای این مرهم مخلوط کرد.

دانه کنجد

بیشتر از 1600 سال است که کنجد برای تسکین درد دندان در چین کاربرد دارد. کنجد حاوی ترکیباتی است که درد را بهبود می‌بخشد. خواص کنجد شبیه آسپرین است و مانند مسکن عمل می‌کند. این دانه‌ها برای تسکین درد دندان بسیار موثر است. تهیه مرهم آن بسیار ساده است و نیاز به مواد زیادی ندارد.

 ظرف آبی را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید و سپس دانه‌های کنجد را در آن بریزید. برای هر مقدار کنجد دو برابر آب لازم است. برای اینکه ترکیب تاثیر بهتری داشته باشد، باید منتظر شد تا نیمی از آب تبخیر شود. مرهم را مستقیما روی قسمت دردناک بگذارید.

نعناع

30 قطره اسانس نعنا را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کرده و از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید. سه بار در روز و هر دفعه حداقل 30 ثانیه دهانتان را با آن بشویید. نعناع خاصیت ضد تورم و ضدعفونی کنندگی دارد و برای تسکین درد بسیار مناسب است

منبع : جام


نظرات (۷)

سلام دندونم ورم کرده این راه هارو امتحان کردم فقط کمی آرومتر شده به نظرتون برم دکتر تا از شرش خلاص شم یا راه های دیگه ای هم هست
پاسخ:
سلام برید دکتر بهتره
سلام دندان جلویی من از داخل پوسیده شده خیلی درد میکنه همه روش ها رو امتحان کردم جواب نداد چه کار کنم دارم از درد میمرم کمک کنید ممنون
سلام ممنون از کمک هاتون 
سلام اب لیموترش  زدم ولی فایده نداشت 

همه راه ها رو امتحان کردم فایده نداشت
برم امتحان کنم فعلا که ابنمک ارومم کرده ولینه کاملا احساس میکنم بازم درد میگیره فک کنم اب لیمو عالی باشه با سیرو فلفل
سلام ممنون از راهنماییتون.داشتم از دندون درد میمردم،اب نمک و کنجد رو امتحان کردم سریع اروم شدم.خدا خیرتون بده.😀😀

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی